Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geklop tijdens afremmen en bochten
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Bravaabarth
Hey allen,

Ik heb is een vraagske... Sinds gisteren hoor ik een raar dof geklop aan de linkerkant vooraan aan mijn Brava, het is alleen als ik afrem en ook als ik een bocht naar links neem of als ik in een put rijd.
Ik voel het geklop NIET in mijn pedalen ofzo, ik hoor het enkel...

Wie heeft er enig idee wat het zou kunnen zijn?
The Master
Het zou aardig wat kunnen zijn... Vering, schokdempers, maar mss ook je remschijf krom is en dat je remblok daar tegenaan tikt...

Heb je t als je een bocht naar links of juist naar rechts neemt... (als je een bocht naar rechts neemt, komt er links meer druk op te staan (bij redelijke snelheid)
Bravaabarth
QUOTE (The Master)
Het zou aardig wat kunnen zijn... Vering, schokdempers, maar mss ook je remschijf krom is en dat je remblok daar tegenaan tikt...

Heb je t als je een bocht naar links of juist naar rechts neemt... (als je een bocht naar rechts neemt, komt er links meer druk op te staan (bij redelijke snelheid)

Yep, als ik een bocht naar rechts neem is het, en als ik terug schakel, tijdens dat kleine schokje ook
Hyper
had madbull daar ook niet last van? bij hem was het dacht ik de homokineet.. probeer de search eens :wink:
Bravaabarth
wat is de homokineet ??????

Kosten ???
evill bravo
zit als je van onderen kijkt en er zitten rubbers omheen deze kosten volgens mij iets van 76 euro of zoiets kan het niet de fuseekogel zijn :?
jwlos
probeer eens een paar keer heel hard te remmen want ik had ook zo iets en bij mij zijden ze dat me blokken een soort van glazen vlies maakte doordat ik vaak rustig rem.

na dat ik een paar keer extra hard geremt het was het over.

weet niet of het dit is maar kan altijd proberen toch.

groetjes jwlos
Green Fantasy
dit is 100% je homokeneet. een maat van had precies hetzelfde.deze moet je z.s.m. laten vervangen. oja je moet dan ook meteen een nieuwe lager.

prijs weet ik niet. is namelijk verschillend per merk.

sterkte
Bravaabarth
Kan het kwaad als ik er nog even mee rond rij? Gaat er iets afbreken ofzo, kans op ongeval ofzo... ??
Green Fantasy
of het kwaad ken weet zo ik niet. maar binnen enkele dagen zou ik toch naar de garage gaan. en rij er zo min mogelijk mee, als dat ken. als je er te lang mee door blijft rijden, is het erg slecht voor de auto.

sterkte!!!!!

gr youri
Bravaabarth
Heeft dit te maken met je versnellingsbak of ????
Bravaabarth
Of kan iemand me soms uitleggen hoe zo'n homokineet werkt en wat het doet?
Bobi
homokineet is de verbinding tussen je aandrijfas en je wiel, zorgt er dus voor dat je wielen naar links en rechts kunnen en tegelijk aangedreven kunnen worden
Bravaabarth
QUOTE (TD-Abarth)
homokineet is de verbinding tussen je aandrijfas en je wiel, zorgt er dus voor dat je wielen naar links en rechts kunnen en tegelijk aangedreven kunnen worden

ow shit, lijkt me een belangrijk onderdeel, heb net de garage gebelt, morgen om 8.30u gaat hij binnen...

de garagist zei dat het rond de 100 euro ging kosten per kant...
Bravaabarth
Ik heb mijn brava vanmorgen binnen gedaan en wat bleek...

GeleKanarie had GELIJK !!

De homokinetische koppeling aan de linkerkant vooraan was aan het stuk gaan. Ik ga mijn wagen vandaag nop terug ophalen, wel een goede service dus...

Kostprijs: 163 Eurotjes...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.