QUOTE (bartmk3 @ Sep 26 2008, 15:53)

Net terug gekomen van het postkantoor, loop ik langs mijn auto, is er weer iemand tegen aangereden! Op dezelfde plek als een paar maanden terug. Hoe moeilijk kan het zijn om te parkeren

Prutsers! Maar goed, natuurlijk geen briefje o.i.d.
Nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring met het waarborgfonds? Want daar wil ik mijn schade proberen te verhalen. Ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat ze vergoeden, en of ze in natura betalen (dus het schadeherstel) of gewoon het taxatiebedrag overmaken.
Alvast bedankt!

Hoi,
ik heb dit probleem ook al eens gehad.
Zorg dat je aangifte gaat doen bij politie.
Zorg voor 2 getuiges die hebben gezien dat jij je voertuig onbeschadigd hebt geparkeerd en dat je bij terug komst de schade aantrof.
je kunt een pakket bij hun opvragen om die verklaringen en jou verklaring en de aangifte in te vullen en op te sturen.
Dan volgt er een expertise door een expert en die gaat dan bekijken of het idd door een andere voertuig komt of dat het door eigen toedoen is gebeurd, van hem zn mening hangt het hele verhaal af.
Als hij dus aangeeft dat de schade door ander voertuig is aangebracht zal het waarborgfonds het schade herstel vergoeden, maar of dit in natura (schadeherstel) of taxatiebedrag is weet ik niet.
Ik weet ook niet of het voor de volle 100% wordt betaald.
al met al kan het wel ff duren ik heb hier toen dik 5 maanden werk aan gehad.
ik hoop genoeg info voor je anders hoor ik het wel.