Help - Search - Members - Calendar
Full Version: welke Lampjes?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
bravafrans
Ik zou graag de lampjes van stadslichten (marea helder) en lampjes van mistlampen willen veranderen.

Wie heeft ervaring hiermee en wat is jullie advies ?

mag blauw zijn of helder wit.

Alvast mijn dank

Frans
jorisvs
Hoi Frans,
Dat heb vorige week gedaan voor mijn bravo. Stadslicht en dimlicht dan. Ik ben naar LeCar gegaan en me laten adviseren. De man die me geholpen heeft, heeft zelf een Marea.
Die stadslichten zijn gewoon LED's. Ik heb de verpakking nog in de kelder liggen. Ik zal het morgen even opzoeken.
Groeten, Joris
bravafrans
Ben benieuwd, zijn de LED's feller of witter dan de standaard lampjes voor stadslichten?, en heb je dan de Blue of Super White genomen?

En wie heeft er ervaring met andere H3 lampen voor de mistlampen

Frans
Secrifice
Ik heb zelf van die blauw/paarse van FCS overgenomen, Tot nu toe heb ik er nog geen probleem mee gehad.. Heb al aardig wat achter politie auto's gereden. en ze hebben me hier vaak zat zien rijden. Hoop dat het nog zo blijft smile.gif

Alleen met de keuring verwacht ik wel gezeur erom. Maar dan moet ik ze toch loshalen.. En anders zeg ik het er gewoon bij van ja ik kan ze eruit halen maar dan gaan ze er later toch weer in. Dat gaf bij mijn vorige bravo in ieder geval geen probleem.
Ferry
QUOTE (Secrifice @ Sep 9 2008, 13:07) *
Ik heb zelf van die blauw/paarse van FCS overgenomen, Tot nu toe heb ik er nog geen probleem mee gehad.. Heb al aardig wat achter politie auto's gereden. en ze hebben me hier vaak zat zien rijden. Hoop dat het nog zo blijft smile.gif

Alleen met de keuring verwacht ik wel gezeur erom. Maar dan moet ik ze toch loshalen.. En anders zeg ik het er gewoon bij van ja ik kan ze eruit halen maar dan gaan ze er later toch weer in. Dat gaf bij mijn vorige bravo in ieder geval geen probleem.

Als je lampjes hebt die je voor een keuring uit wil schakelen (zoals mistlichten bijv) moet je de stekker loshalen en de lamp afdekken van voren (zodat ie niet zichtbaar is). Dan levert t geen probleem op smile.gif
Secrifice
Gaat bij mij stadslichten moeilijk. Omdat ik geen fitting van mijn stadslichtje's erbij had gekregen. Dus ik heb ze vast gesoldeerd en met een dikke laag tape ertussen geklemd smile.gif
bravafrans
Ben nog steeds benieuwd naar andere mistlampen en of de led stadslampjes feller zijn dan de lampjes met gloeidraad, en heeft er ook iemand ervaring met de Osram powerlight voor het dimlicht.

Frans
Mean Green
Ik heb vorig jaar een keer een set Osram lampjes gekocht bij de Conrad. Ze waren vrij prijzig, maar binnen een jaar waren ze al kapot en lagen te rammelen in de fittingen, zoals mijn garage zei. Voor mij geen Osram meer, ik zweer bij Philips. Altijd goeie ervaringen mee.

Gr,
Frank
tamael^
QUOTE (Mean Green @ Sep 10 2008, 23:09) *
Ik heb vorig jaar een keer een set Osram lampjes gekocht bij de Conrad. Ze waren vrij prijzig, maar binnen een jaar waren ze al kapot en lagen te rammelen in de fittingen, zoals mijn garage zei. Voor mij geen Osram meer, ik zweer bij Philips. Altijd goeie ervaringen mee.

Gr,
Frank

Ik bezuinig ook niet meer op lampen. ik plaats bij mensen alleen nog maar Philips of hella.

tamael
Gwboes
osram wordt tegenwoordig ook "afgeraden" om te gebuiken. Ze worden te warm waardoor bij bepaalde auto's de blakers verbranden (grande punto heeft daar vooral last van).
bravafrans
Kijk hier kan ik wat mee,

Voor het dimlicht houd ik nu de Philips vision plus
Voor mistlicht de Philips blue vision

alleen voor de stadslampjes ben ik nog niet uit of het standaard of met witte led's moet worden ?

Frans
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.