Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Temperatuurmeter Fiat Brava
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Hans99
Hallo Bravo/Brava rijders,

Ik heb sinds kort wegens gezinsuitbreiding een Brava aangeschaft, komend vanaf een driedeurs Punto, waarmee wij vijf jaar met plezier hebben gereden.
Echter, de temperatuurmeter heeft zijn kuren: op 1e paasdag bleef hij maar oplopen tot aan het rode vlak aan toe.
ANWB laten komen, maar kon niets mechanisch afwijkends vaststellen, enkel dat na een klap op het dashboard de meter terugsprong tot op stand 9 uur.
Bij de Citroén garage de sensor laten vervangen. Zij hebben navraag gedaan bij de Fiat dealer, twee deuren verderop. De chef-monteur vertelde dat deze sensor afwijkingen vertoonde. Het rijden met airco heeft ook een hogere temperatuur tot gevolg.

Wat is jullie mening hierover? Zou ik toch op zoek moeten naar een eventueel mechanisch defect als de thermostaat?

m vr gr,

Hans
Brava '99
Peer
Bij mij een bekende klacht : tot 2 keer toe is de sensor vervangen.
Als ik 130 rij duikt m'n sensor naar 0.
Als ik dan langzamer ga rijden komt hij opeens weer op ...
Ik heb nog steeds garantie op de wagen, maar dat mag niks uitmaken want ze krijgen het niet gerepareert.

Ik denk dat je hem 1 keer moet laten vervangen en dat het dan in ieder geval tijdelijk is opgelost.
Bravaabarth
ik zit met het zelfde probleem maar euhm, wat kost dat om te laten vervangen ? die temp sensor ?
SNEEKY
zit de fout em dan niet in het dashboard zelf?
ik heb er al een gehad en na vervanging van het dashboard was het probleem verholpen :wink:
Hans99
Bedankt voor de opmerkingen.
De sensor is vervangen, maar ook de nieuwe sensor blijft de afwijking houden.
De kosten van het vervangen weet ik niet, dit viel onder de garantie.
Of de garage bereid is het complete dashboard te vervangen betwijfel ik.
ik zal het een tijdje moeten aanzien.

Ik weet van mijn andere type auto, Saab 99 GL (1884), dat de meters in het dashboard wel eens afwijkingen geven, en dat dat te verhelpen is door achterop een extra ringetje als knelling te monteren.

m vr gr,

Hans
Bis
die van mij gaat af en toe ook richting "10 uur". De dealer heeft tijdens een beurt de thermostaat gecheckt en niets aan de hand. Het kwam bij meerdere fiats voor. Fiat en elektronica gaan af en toe niet samen.
Pestventje
Ik weet van mijn andere type auto, Saab 99 GL (1884)

Uit 1884? Zo, dat is nog 's een oude auto puh2.gif .

Neem aan dat je bedoelt 1984 :wink: . Anyway, BOT... coool.gif
The Master
QUOTE (Bis)
die van mij gaat af en toe ook richting "10 uur"

En ook wel eens naar de 11 uur??? Als ik normaal rijd staat hij op 7 - 8 uur, en als t file is, zo rond de 10 - 11
Bis
hij "hoort" officieel op 9 uur te staan. maar kan idd bij file enzo best wat warmer worden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.