Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nav verbruiksinfo-topic: Hoe zuinig rijd jij?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MartinP
Zie topictitel.

Ik las het topic 'Verbruiksinfo', en ik zag daar waardes staan waarbij ik zoiets had van, ja vast puh2.gif

Ik trap af, dan hebben jullie gelijk een beetje een idee hoe ik het bedoel smile.gif

Bouwjaar, type en motor: '96 Brava 1.4 12v
gecombineerd verbruik: 1:15
Rijstijl: Vlot maar anticiperend rijden, optijd schakelen en uit laten rollen waar mogelijk. Auto is niet van mezelf, ik mag hem af en toe lenen, dus ik doe voorzichtig wink.gif

[edit]Deze kan beter in chit-chat denk ik, zou iemand hem kunnen verplaatsen? Alvast dank smile.gif
Mean Green
Ik rij gemiddeld 1 op 12 tot 1 op 13. Hangt er net vanaf of ik veel langere stukken heb gereden en met of zonder airco. Veel zuiniger wordt het bijna nooit, onzuiniger ook niet.
Ik rij elke dag zo'n 60 km woon-werk verkeer, allemaal 'binnendoor', 50 tot 70 km/h. Ik laat de auto wel uitrollen in de versnelling voor stoplichten, bochten en kruisingen enzo, en probeer zonder teveel snelheidsverlies bochten te nemen. Ik schakel vlot op maar overdrijf het niet door 50 in de 5 te rijden. Regelmatig moet ik wel inhalen en dat doe ik dan zo vlot mogelijk, dus terugschakelen en flink het gas erop wink.gif

Ik pas wel vaak tussengas toe bij terugschakelen, om het mechaniek te sparen. En met m'n kapotte uitlaat was het wel extra verleidelijk om eens wat extra te 'gassen'. Maar daar komt maandag een einde aan als het goed is (nieuwe uitlaat).

Gr,
Frank
tamael^
QUOTE (MartinP @ Aug 30 2008, 22:15) *
Zie topictitel.

Ik las het topic 'Verbruiksinfo', en ik zag daar waardes staan waarbij ik zoiets had van, ja vast puh2.gif
Ik trap af, dan hebben jullie gelijk een beetje een idee hoe ik het bedoel smile.gif

Bouwjaar, type en motor: '96 Brava 1.4 12v
gecombineerd verbruik: 1:15
Rijstijl: Vlot maar anticiperend rijden, optijd schakelen en uit laten rollen waar mogelijk. Auto is niet van mezelf, ik mag hem af en toe lenen, dus ik doe voorzichtig wink.gif
[edit]Deze kan beter in chit-chat denk ik, zou iemand hem kunnen verplaatsen? Alvast dank smile.gif

1op 15 zijn droomwaardes bij de gemiddelde 1.4. ik zeg niet dat het onmogelijk is maar durf wel te vermoeden dat er ergens een rekenfoutje zit.

mijn ervaringen zijn dan ook dat zelfs voor een 1.2 1:15 alleen haalbaar is bij rijden als opa.

kijk alles is ff na want denk dat er ergens iets over het hoofd is gezien.

tamael
MartinP
Ik heb het nog even nagerekend, 1:14 (70Km met 5Ltr)

Afgelopen vrijdag nam ik de Brava mee met zo goed als lege tank, eerder kwam ik er al achter dat het lampje van de reservetank aan gaat als er minder dan 8Ltr in de tank zit. Ik tankte voor 20 euro (13Ltr), 70Km later ging het lampje branden... smile.gif
bartmk3
Ik rij tussen de 1:9 en 1:13 met mn bravo 1.4, afhankelijkheid van snelheid, afstanden en wel of geen airco aan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.