My Bravo-ride
Aug 2 2008, 15:16
hallo,
heb dus e vraagje... mag de xenon in de originele koplapmpen?, wordt dit niet te warm waardoor iets kan gaan aanbranden ofzo?
grts fabio
My Bravo-ride
Aug 3 2008, 10:42
en kan deze verplaats worden?? ik zie net dat ik deze bij bravo 2007 heb geplaatst...
mvg fabio
RogierMarea
Aug 3 2008, 11:08
Xenon lampen worden minder heet dan halogeen. Een normale halogeen is 55 watt, een xenon 35 watt, maar heeft meer lichtopbrengst. Dus technisch geen probleem
Ik weet het niet zeker, maar voor auto's van 2006 moet er een automatische koplamphoogteverstelling en sproeiers inzitten voor Xenon, bij oudere auto's is het geen probleem. Laat je dus even informeren, anders wellicht APK afkeur oid.
Secrifice
Aug 3 2008, 11:12
Je kan ze gewoon monteren mits je auto niet naar bouwjaar 2006 is zoals hierboven word beschreven.
Ga niet verder als 8000K want bij 10000K kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen.
Succes
tamael^
Aug 3 2008, 12:33
QUOTE (Secrifice @ Aug 3 2008, 12:12)

Je kan ze gewoon monteren mits je auto niet naar bouwjaar 2006 is zoals hierboven word beschreven.
Ga niet verder als 8000K want bij 10000K kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen.
Succes
en zorg dat je projectie lampen hebt dit ivm apk afkeur door strooilicht. ... en natuurlijk dat de andere weggebruikers niet gaan knipperen. (wieweet heb je dat al)
tamael
EARTHQUAKE
Aug 3 2008, 12:57
het beste is om ze in marea lampen te doen met helder glas
dit in verband met de licht richting zoals tamael al zij
groeten corne
Secrifice
Aug 3 2008, 14:23
NU we het er toch over hebben..
Als je Xenon in marea koplampen inbouwt verliezen ze dan niet meer licht?
Dit IVM omdat je geen reflector meer heb....?
Want ik heb wel eens een marea zien rijden met normaal licht ik vind dat er bijna geen licht opbrengst is.. Maar in orginele koplampen veel feller is...?
Of ligt dat aan mij???????
tamael^
Aug 3 2008, 15:30
QUOTE (Secrifice @ Aug 3 2008, 15:23)

NU we het er toch over hebben..
Als je Xenon in marea koplampen inbouwt verliezen ze dan niet meer licht?
Dit IVM omdat je geen reflector meer heb....?
Want ik heb wel eens een marea zien rijden met normaal licht ik vind dat er bijna geen licht opbrengst is.. Maar in orginele koplampen veel feller is...?
Of ligt dat aan mij???????

antwoord is strooilicht. dat is wat jij vanuit de auto ziet. maar niet wat gebruikt word om de weg te zien. dit is dus verspilde licht. dit had ook op de weg gezet kunnen worden. zoals de hlx lampen doen.
by xenon heb je veel meer licht dus ook veel meer strooilicht. dit word dan te fel waardoor tegenliggers beginnen te knipperen met hun lichten.
tamael
Ik heb zelf in een auto gereden met xenon verlichting, waardeloos !
Je krijgt er hoofdpijn van en in de mist schijn je continu tegen een witte muur, dus het zicht is veel slechter dan bij een halogeenlamp !
Ik begrijp echt niet dat mensen dit "mooi" vinden. Ik vind de gewone halogeen veel veiliger en rustiger kijken.
QUOTE (Flymo @ Dec 7 2008, 15:41)

Ik heb zelf in een auto gereden met xenon verlichting, waardeloos !
Je krijgt er hoofdpijn van en in de mist schijn je continu tegen een witte muur, dus het zicht is veel slechter dan bij een halogeenlamp !
Ik begrijp echt niet dat mensen dit "mooi" vinden. Ik vind de gewone halogeen veel veiliger en rustiger kijken.
Is gewenning... Een maatje van mij zei dit ook maar nu rijdt hij toch ook met XENON. 1000x beter ik wil niks anders meer!
bastaard
Dec 7 2008, 21:17
Ik had het ook in m'n vorige auto zitten (Bravo) en ik moet zeggen dat het stukken beter was om te rijden dan met normaal licht.
Het is dat ik met deze auto geen grote afstanden rij en ook heel weinig rij, maar anders gingen hier ook xenon lampen in.
Dus misschien op lange termein toch beter ? Echter de hoofdpijnkwestie blijft, vrees ik.
Ik houd die €100 toch maar in mijn zak.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.