Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Naar de APK
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
vinbrava
Breng netjes mijn auto naar de APK, en als laatste de remmen bank op, voor alles goed, en toen achter. In eens pats rechtervoor remleiding gebrokken. Dus had even pech kon dus even niet afgemeld worden. Laat het deze herstellen bij een garage, heb geen zin en tijd voor deze klus.

Laat wel gelijk alle leidngen vervangen, schijnt een fiat kwaal te zijn??

Groeten Vincent
Mouse
QUOTE (vinbrava @ Aug 2 2008, 15:45) *
Breng netjes mijn auto naar de APK, en als laatste de remmen bank op, voor alles goed, en toen achter. In eens pats rechtervoor remleiding gebrokken. Dus had even pech kon dus even niet afgemeld worden. Laat het deze herstellen bij een garage, heb geen zin en tijd voor deze klus.

Laat wel gelijk alle leidngen vervangen, schijnt een fiat kwaal te zijn??

Groeten Vincent

Dag Vincent,

Ik weet niet of het een fiat kwaal is maar ik had begin deze week ook mn remleiding kaduuk. Linksvoor bij mn Marea. Steeds slechter remmen en zo in een keer.....weg remvloeistof. Scheur in de remleiding! Dus het zou kunnen dat het een fiat kwaal is. Ik weet of er meerdere mensen ervaringen mee hebben?

Grtjs Mouse
Brooklyn
Remleidingen zijn idd een Fiat kwaal, (Punto's kennen het ook) zijn toendertijd wel campagnes voor geweest, maar lang niet op alles auto's uitgevoerd. Wel een k*t karwei om ze van voor tot achter te vervangen, omdat ik dacht dat de tank er dan onder vandaan moest...

Groetjes Rick
tamael^
QUOTE (Brooklyn_Brava @ Aug 2 2008, 20:47) *
Remleidingen zijn idd een Fiat kwaal, (Punto's kennen het ook) zijn toendertijd wel campagnes voor geweest, maar lang niet op alles auto's uitgevoerd. Wel een k*t karwei om ze van voor tot achter te vervangen, omdat ik dacht dat de tank er dan onder vandaan moest...

Groetjes Rick

al bij een paar van de fiatjes gedaan.

dit is idd een jodenwerk maar wel goed uit te voeren als je de auto helemaal opbokt en dan rustig alles vervangt. haast je niet want als je iets meer de tijd neemt komt die er zo mooi als orgineel er onder.

kosten ongeveer 90 euro materiaal uit mijn hoofd. (helaas is de koper prijs dagprijs dus kan per dag verschillen)

tamael
Rayman19876
Bij mijn bravo zijn idd ook al een paar remleidingen vervangen.

MVG Raymond
Dutch Dimension
wat is er dan mis met de leidingen??

Heb wel de felxible rubberslangen vervangen voor RVS flex leidingen .

Maar heb verder nooit echt problemen met de remmen.
NEO
QUOTE (Dutch Dimension @ Aug 10 2008, 22:27) *
wat is er dan mis met de leidingen??

Heb wel de felxible rubberslangen vervangen voor RVS flex leidingen .

Maar heb verder nooit echt problemen met de remmen.

Ben ik ook mee eens. Is ook dat ik dit voor het eerst lees hier

Dit is al m'n derde Fiat, waarvan 2e Bravo, en geen problemen met remleidingen
tamael^
QUOTE (NEO @ Aug 10 2008, 22:49) *
Ben ik ook mee eens. Is ook dat ik dit voor het eerst lees hier

Dit is al m'n derde Fiat, waarvan 2e Bravo, en geen problemen met remleidingen

doorrotten van de hardlines gebeurt erg vaak bij de fiats. punto, tipo en een serie bravo's hebben er erg veel last van. als je onder de auto echt zichtbaar de grijze laklaag ziet afbladderen zou ik beginnen met sparen voor vervangen.

heb al meer dan eens een geknapte/doorgerotte hardline gezien bij deze auto's. ook mijne gaat dit vervangen worden voor koper.

tamael
Dutch Dimension
mhh ,tijdens de keuring eens laten checken dan

Maar wat zou het kosten alles te laten vervangen ??
tamael^
QUOTE (Dutch Dimension @ Aug 11 2008, 19:27) *
mhh ,tijdens de keuring eens laten checken dan

Maar wat zou het kosten alles te laten vervangen ??

een 300 euro zeker als je alles laat doen. 80 euro materiaal of zo en dan een sloot uren voor montage.

tamael
Dutch Dimension
QUOTE (tamael^ @ Aug 11 2008, 20:35) *
een 300 euro zeker als je alles laat doen. 80 euro materiaal of zo en dan een sloot uren voor montage.

tamael

Valt me reuze mee dan ,als de Bravo bij de garage staat er eens goed een blik op werpen wink.gif
tamael^
QUOTE (Dutch Dimension @ Aug 12 2008, 17:16) *
Valt me reuze mee dan ,als de Bravo bij de garage staat er eens goed een blik op werpen wink.gif

zommigen tectyleren het. ... maar daar ben ik sinds een jaar geen fan meer van. bijna met 90 tegen een boom gezeten toen een leiding knapte op een punt waar je dus niet kon tectyleren. (dit was bij een tipo maar rem systeem is bijna 1 op 1 kopie en begint na een jaar of 10 a 12 te spelen. denk dus dat die van DD nog wel in de safe zit.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.