Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleem: rijden zonder olie, nu tikkende motor....Help!
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Brave borst
Hallo allemaal!
Allereerst mijn complimenten voor dit actieve forum. Ziet er goed uit en ik heb al wat nuttige info gevonden, maar nog niet specifiek voor mijn probleem.....
Mijn vrouw heeft een Fiat Bravo 1.2 16V uit 1999. Helaas was ze vergeten om de olie te controleren en ook het olielampje gaf haar geen hint in die richting. Ik kwam er pas achter toen er een vieze, rauwe ratel te horen was bij een toerental tussen de 1500 en 3000 toeren. Ik denk dat het de klepstoters zijn die natuurlijk een tijdje droog hebben gestaan, maar ook de kleppen e.d. kunnen natuurlijk een lekkere optater hebben gehad.
Wij zijn hiervoor naar een garage geweest en daar werd ook deze diagnose gesteld met daarbij het prijskaartje van minimaal 2000 euri...., maar het kon ook wel eens 3000 worden.
Is dit reeel?
Wij wonen in de omgeving Amsterdam. Als iemand een kundige, betrouwbare en goedkope Fiatmonteur kent/is, hou ik me aanbevolen...

Ik las verder op het forum dat indien de klepstoters weer van olie voorzien zijn, ze nog wel ff herrie kunnen blijven maken totdat ze weer met olie gevuld zijn.....kan ik hieruit concluderen dat er nog hoop is voor het motortje om alsnog van deze ratel af te zijn nu er weer voldoende olie in de motor zit?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Grtz,
Brave Borst
madbull
Om eerlijk te zijn kan ik er weinig over zeggen. Als het hier al gezegd is, dan is de kans groot dat het echt zo is dat het probleem minder wordt.

Ik zou zeggen, kijk het even aan. Aan de prijsopgaven te zien heb je weinig te verliezen.
Zentox
Hoi,
Kleine tip, zoek eens een motorenrevisie bedrijf bij je in de buurt, misschien dat die de cilinderkop kan reviseren, nieuwe stoters, contole of de kleppen nog goed zijn, maar ook of de lagers geen schade hebben geleden van te weinig olie. Waarschijnlijk, ik weet bijna wel zeker voor een lager bedrag dan de dealer. (die uiteindelijk waarschijnlijk ook met de kop naar een motorenrevisiebedrijf gaan)

Als je zelf niet kunt demonteren/monteren, vraag dan wel of zij dat kunnen doen.

Enkele namen: Mot.Rev. Oudejans / Gar. & Rev. bedrijf Wieman / Mot. Rev. Tiggeler en zo zij er nog wel meer.

Succes,[/img]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.