Hallo allemaal!
Allereerst mijn complimenten voor dit actieve forum. Ziet er goed uit en ik heb al wat nuttige info gevonden, maar nog niet specifiek voor mijn probleem.....
Mijn vrouw heeft een Fiat Bravo 1.2 16V uit 1999. Helaas was ze vergeten om de olie te controleren en ook het olielampje gaf haar geen hint in die richting. Ik kwam er pas achter toen er een vieze, rauwe ratel te horen was bij een toerental tussen de 1500 en 3000 toeren. Ik denk dat het de klepstoters zijn die natuurlijk een tijdje droog hebben gestaan, maar ook de kleppen e.d. kunnen natuurlijk een lekkere optater hebben gehad.
Wij zijn hiervoor naar een garage geweest en daar werd ook deze diagnose gesteld met daarbij het prijskaartje van minimaal 2000 euri...., maar het kon ook wel eens 3000 worden.
Is dit reeel?
Wij wonen in de omgeving Amsterdam. Als iemand een kundige, betrouwbare en goedkope Fiatmonteur kent/is, hou ik me aanbevolen...
Ik las verder op het forum dat indien de klepstoters weer van olie voorzien zijn, ze nog wel ff herrie kunnen blijven maken totdat ze weer met olie gevuld zijn.....kan ik hieruit concluderen dat er nog hoop is voor het motortje om alsnog van deze ratel af te zijn nu er weer voldoende olie in de motor zit?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Grtz,
Brave Borst