Help - Search - Members - Calendar
Full Version: schade aan zijkant
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
tommy_h16
Hierbij vermeld ik ook even mijn schade. Ik denk niet dat velen deze situatie mee hebben gemaakt.

reed binnen de bebouwde kom, op een gegeven moment zie ik zwaailichten in de verte. Ik rustig daar naartoe rijden, bleek dat de brandweer een auto aan het blussen was. Deze was in de brand bestoken. Aan beide kanten op de stoep stonden auto's geparkeerd; rechts de brandweerwagen en links een politiebus. Ik rustig daar tussendoor rijden, nieuwsgierend kijkend naar de brand tot ik een duw voelde van links. De politieagent in de bus reed dus zonder op te letten weg en ramde mij daarbij! Ik schrok me kapot!

De schade valt opzich mee, linkerkant een deuk in de deur en onder de achterraam een flinke deuk en aardig was lakschade door de krassen. Was vandaag even langs een vriend geweest die bij mercedes werkt. Hij zei dat het aardig duur kon worden, rond de 1300euro!!

Gelukkig is het niet mijn schuld en de agent schaamde zich ook wel merkte ik. Was eigenlijk een stomme fout van hem, maar ja SHIT HAPPENS zei ik tegen hem!

Maar nu is mijn vraag eigenlijk, weet iemand wat de dagwaarde van mijn auto is (gegevens hieronder)? Heb op autoweek.nl gekeken, en als ik daar de waardebepaling wil hebben, pakt hij allen het bouwjaar 1998.

Het gaat om een:
Fiat Bravo HGT
bouwjaar febr.1996
240000 km op de teller

Hoop dat leuk wat centen kan ontvangen van de verzekering! shiny.gif thumbsup.gif

Alvast bedankt thumbsup.gif
tamael^
QUOTE (tommy_h16 @ Jul 26 2008, 15:00) *
Hierbij vermeld ik ook even mijn schade. Ik denk niet dat velen deze situatie mee hebben gemaakt.

reed binnen de bebouwde kom, op een gegeven moment zie ik zwaailichten in de verte. Ik rustig daar naartoe rijden, bleek dat de brandweer een auto aan het blussen was. Deze was in de brand bestoken. Aan beide kanten op de stoep stonden auto's geparkeerd; rechts de brandweerwagen en links een politiebus. Ik rustig daar tussendoor rijden, nieuwsgierend kijkend naar de brand tot ik een duw voelde van links. De politieagent in de bus reed dus zonder op te letten weg en ramde mij daarbij! Ik schrok me kapot!

De schade valt opzich mee, linkerkant een deuk in de deur en onder de achterraam een flinke deuk en aardig was lakschade door de krassen. Was vandaag even langs een vriend geweest die bij mercedes werkt. Hij zei dat het aardig duur kon worden, rond de 1300euro!!

Gelukkig is het niet mijn schuld en de agent schaamde zich ook wel merkte ik. Was eigenlijk een stomme fout van hem, maar ja SHIT HAPPENS zei ik tegen hem!

Maar nu is mijn vraag eigenlijk, weet iemand wat de dagwaarde van mijn auto is (gegevens hieronder)? Heb op autoweek.nl gekeken, en als ik daar de waardebepaling wil hebben, pakt hij allen het bouwjaar 1998.

Het gaat om een:
Fiat Bravo HGT
bouwjaar febr.1996
240000 km op de teller

Hoop dat leuk wat centen kan ontvangen van de verzekering! shiny.gif thumbsup.gif

Alvast bedankt thumbsup.gif

dagwaarde rond de 2200 euro. zo blind uit mijn hoofd. kan er 500 onder zitten maar dat weet ik niet zeker.

tamael
bartmk3
Hooguit 1400 euro. Het is tenslotte een auto uit 96 met 2,5 ton op de teller en die zijn in principe al afgeschreven (economisch gezien). Mijn volvo 440 uit hetzelfde jaar met dezelfde kmstand bracht nog 350 euro op puh2.gif (was dan ook wel een lelijke auto maar goed).
Mocht je het bedrag wat de verzekering zegt te laag vinden, kun je volgens mij een second-opinion aanvragen.
Roos
je kan idd een second opinion aanvragen. Maar als die op dezelfde waarde uit komt moet je die zelf betalen.
Ik had het met mijn auto ook. Dus was dus te laag ingeschat vond ik. Maar denk niet dat iemand anders hem
hoger zou schatten... Dus maar niet gedaan die second opinion
tommy_h16
QUOTE (bartmk3 @ Jul 26 2008, 17:41) *
Hooguit 1400 euro. Het is tenslotte een auto uit 96 met 2,5 ton op de teller en die zijn in principe al afgeschreven (economisch gezien). Mijn volvo 440 uit hetzelfde jaar met dezelfde kmstand bracht nog 350 euro op puh2.gif (was dan ook wel een lelijke auto maar goed).
Mocht je het bedrag wat de verzekering zegt te laag vinden, kun je volgens mij een second-opinion aanvragen.

hmm, dat is minder dat ik verwacht had. De schade valt op het oog mee, dus ik hoop niet dat mijn auto total loss verklaart gaat worden. De auto rijdt nog prima namelijk!
Mocht hij total loss verklaart worden, dan ben ik toch niet verplicht mijn auto af te staan toch?! En als ik hem dan niet afsta, krijg ik dan helemaal geen schadevergoeding?

Nog bedankt voor de voorgaande reply's! thumbsup.gif

tom
bartmk3
QUOTE (tommy_h16 @ Jul 27 2008, 13:05) *
hmm, dat is minder dat ik verwacht had. De schade valt op het oog mee, dus ik hoop niet dat mijn auto total loss verklaart gaat worden. De auto rijdt nog prima namelijk!
Mocht hij total loss verklaart worden, dan ben ik toch niet verplicht mijn auto af te staan toch?! En als ik hem dan niet afsta, krijg ik dan helemaal geen schadevergoeding?

Nog bedankt voor de voorgaande reply's! thumbsup.gif

tom

Tja, oude auto's zijn voor de verzekering nu eenmaal weinig waard. Bij independer zetten ze hem trouwens op 1700 euro als dagwaarde, dus daar mag je denk ik maximaal op rekenen.
Verder kun je volgens mij de auto overkopen van je verzekering voor een lager bedrag dan dat je krijgt van de verzekering, maar dat zou je even na moeten vragen daar.
Roos
Je auto wordt aangeboden aan opkopers. Dus je dagwaarde wordt bepaald op bijvoorbeeld 2000 euro. Vervolgens wordt het wrak aangeboden aan de opkopers. Die mogen daar op bieden. Stel de opkoper bied 1000 euro. Dat betekend dat de verzekering nog 1000 euro bij moet leggen.

Je kan je auto behouden maar dan krijg je maar 1000 euro. Dit is dan de 1000 euro die de verzekering nog bij zou moeten leggen...

Laat je niet wijs maken dat je de auto in moet leveren. Dat proberen ze altijd wel af te dwingen. Maar het is en blijft jouw auto.
marea_weekend
Dagwaarde wordt bij ons "berekend" op:

Ze kijken op www.gaspendaal.nl en kijken wat er gemiddeld voor die auto gevraagd wordt.
Dan kijken ze of hij zeer mooi of lelijk was en aan de hand daarvan doen ze er een beetje op of af.

Succes verder!

Groeten Geert.
tommy_h16
ben even langs een schade herstel bedrijf geweest en langs mijn verzekering. Geschatte schade komt op 800euro ex.btw. vrijdag komt de expert kijken naar de schade. de schade herstel bedrijf heeft wel gezegd dat mijn auto niet total loss wordt verklaard. Daar ben ik dus blij om!!

Nu is het een verzekeringkwestie, afwachten dus maar.

bedankt voor jullie info!!

gr Tom thumbsup.gif thumbsup.gif
Markio
Dat hoeft niet waar te zijn.

ze kijken naar de totale schade en die vergelijken ze met de dagwaarde
mocht de schade meer zijn dan de dagwaarde dan is hij total loss maar
dan krijg je een x bedrag met behoud van het wrak !

Je krijgt waarschijnlijk geen onafhankelijke expert, mocht dit het geval
zijn zou ik ook nog even een onafhankelijke expert of een expert van je
eigen verzekering langs laten komen dan krijg je meestal een betere prijs
en dan kan er nog overlegd worden !

ik hoop dat je er wat aan hebt !

grtz. Mark
SynPower
Hey Tommy

zonde man ! En ik maar voorzichtig rijden al die tijd puh2.gif
Nah komt vast goed.

Ik heb eens een suzuki swift gehad. Vette aanrijding van achteren gehad. Toen werd ie economisch total loss verklaard.
Omdat de schade meer bedroeg dan de dagwaarde, maar de auto toch nog veilig te rijden viel.
Toen een maand of twee later werd ik van voren geraakt en kreeg ik gewoon weer de schade vergoed van de verzekering. Ondanks dat ie al total loss was verklaard. Wel een grappige situatie.
Kon trouwens nog steeds prima verder rijden !

Hoop dat het goed komt met je HGT
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.