Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Accu dood?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Rugnummer10
Beste forumleden.

Ik zit nu in het warme Turkije en voordat ik op vakantie ben gegaan liet mijn bravootje mij helaas in de steek..

Stond bij mijn vriendin op de oprit, wilde wegrijden en de bravo deed helemaal niets meer.. Sleutel omgedraaid, hoorde nog een klik maar daarna helemaal niets meer.. Alarmlichten geprobeerd, binnenverlichting.. Helemaal niets.. Daarna accu met de startkabels aan een andere auto gehangen en hij deed het weer..

Ik denk dat het gewoon een kapotte accu is, maar er is me nog wel iets raars opgevallen voordat hij het begaf.. Mijn ventilator (motorkoeling) sloeg vlak voordat de accu het begaf super snel aan.. Ook bij super korte stukjes.. Kan dit duiden op eventueel nog een ander probleem?

Wat zou mij een nieuwe accu gaan kosten?

Alvast bedankt
bartmk3
Lijkt op een dode accu. Mijn auto begon ook te 'spoken' toen de accu dood was. Kostte bij mij iets van 160 euro bij de dealer.
Dutch Dimension
Accus heb je al vanaf 65 euro bij de halfords

wink.gif
Danny
ik heb er eentje liggen
GeMiNi
Wat kan zijn is dat de schakelaar/relais kapot is waardoor de fan blijft draaien. Net zolang tot je accu leeg is biggrin.gif
Mean Green
Bij mij was dat ook stuk, mijn fan ging niet op tijd aan daardoor en ik zat ineens met de temperatuur in het rood. Volgens mij was het trouwens niet het relais zelf, maar de dradenboel eromheen die helemaal gaar was en sluiting maakte. Een bekend probleem volgens mijn monteur.

Gr,
Frank
Rugnummer10
Nou ik heb verder geen last van mijn temperatuur ofzo! Dat blijft gewoon normaal!

Denk dat het alleen mijn accu is! Hij laadt ook gewoon niet meer op.. Als ik hem aan de startkabels hang doet hij het wel, maar zodra de motor uit gaat is hij weer om zeep!

Denken jullie ook dat het dan alleen de accu is? Of zou er nog iets met mijn fan zijn?
Mean Green
Ik zou de accu even laten doormeten bij een garage. Lijkt me wel de oorzaak inderdaad, maar ja, het kan ook de dynamo zijn die niet meer bijlaadt.

Gr,
Frank
Rugnummer10
Oke!

Ik denk dat het gewoon mijn accu is. Mijn oom is altijd monteur geweest. Ik ga hem vanavond bellen om te kijken of hij dat misschien kan vervangen voor mij, dat zou wel fijn zijn! Is het moeilijk een accu te vervangen? Of een kwestie van loshalen vast zetten en klaar?
Rugnummer10
Net de auto nog proberen te starten nadat hij 2 weken heeft stilgestaan.. Krijg wel wat verlichtte icoontjes op mijn dashboard (accu, olie, gordel,code) maar starten lukt niet.. Binnenverlichting werkt wel, maar zodra ik mijn waarschuwingslichten aan wil zetten gaat er iets keihard ratelen en doet hij het niet... Ik twijfel nu een beetje of het wel mijn accu is? Heb namelijk nog geen ervaring hiermee! Bravootje heeft me in 2 jaar tijd nog nooit in de steek gelaten..
bartmk3
QUOTE (Rugnummer10 @ Jul 27 2008, 19:43) *
Net de auto nog proberen te starten nadat hij 2 weken heeft stilgestaan.. Krijg wel wat verlichtte icoontjes op mijn dashboard (accu, olie, gordel,code) maar starten lukt niet.. Binnenverlichting werkt wel, maar zodra ik mijn waarschuwingslichten aan wil zetten gaat er iets keihard ratelen en doet hij het niet... Ik twijfel nu een beetje of het wel mijn accu is? Heb namelijk nog geen ervaring hiermee! Bravootje heeft me in 2 jaar tijd nog nooit met rust gelaten..

Gewoon proberen met je accu. Ik had ook allemaal rare dingen toen mn accu dood was die je op het eerste gezicht er niet aan zou koppelen, maar die er toch mee te maken hadden.
Rugnummer10
Heren!

Net mijn accu samen met mijn oom er uit gehaald en open gehaald.. Wat blijkt, accu stond kurkdroog! Bij gebrek aan gedestilleerd water maar wat gewoon water er bij gegoten (oom zei dat dit niet zoveel kwaad kon). Hij hangt nu aan de oplader en morgenochtend kijken we hoe of wat.. Waarschijnlijk toch toe aan een nieuwe accu! Hoop dat het hiermee verholpen is en dat er verder niets aan de hand is..

Oom vroeg ook nog of er iets te zien was van wanneer de accu in gebruik was genomen, wij gekeken, januari en april waren beiden weg... verder was er niets te zien.. Iemand enig idee hoe dat zit dan?

Alvast bedankt
tamael^
QUOTE (Rugnummer10 @ Jul 27 2008, 21:53) *
Heren!

Net mijn accu samen met mijn oom er uit gehaald en open gehaald.. Wat blijkt, accu stond kurkdroog! Bij gebrek aan gedestilleerd water maar wat gewoon water er bij gegoten (oom zei dat dit niet zoveel kwaad kon). Hij hangt nu aan de oplader en morgenochtend kijken we hoe of wat.. Waarschijnlijk toch toe aan een nieuwe accu! Hoop dat het hiermee verholpen is en dat er verder niets aan de hand is..

Oom vroeg ook nog of er iets te zien was van wanneer de accu in gebruik was genomen, wij gekeken, januari en april waren beiden weg... verder was er niets te zien.. Iemand enig idee hoe dat zit dan?

Alvast bedankt

droge accu kan 2 oorzaken hebben. (2 voor de hand liggende) overladen, dit komt door dat de laadspanning te hoog is. (dynamo stuk) of kromme platen, dit komt door veelvuldig diepontladen. meestal door een dynamo die niet goed bij laad.

bij het testen van je dynamo laadspanning en laadstroom goed meten en als het je opvalt dat lampen onder toeren harder gaan branden de spanningsregelaar van de dynamo wisselen.

tamael
Rugnummer10
Hey Tamael!

De accu heeft een hele nacht aan de oplader gehangen, echter geeft hij nog steeds aan dat de accu leeg is.. Dus de accu is gewoon kapot en ik denk niet dat de dynamo er iets mee te maken heeft! Ga zo een nieuwe accu halen dan zal ik je kunnen zeggen hoe het zit!
Rugnummer10
Nieuwe Accu zit er in, auto rijdt weer! smile.gif Enige probleempje dat ik nog heb nu is dat de nieuwe accu wat kleinere afmetingen had als de vorige accu en dat de spanband over de accu niet volledig past.. In principe zit hij vast door die druk punten, maar voel me toch niet echt veilig zonder een passende spanband.. Somebody an idea?
tamael^
QUOTE (Rugnummer10 @ Jul 28 2008, 12:12) *
Nieuwe Accu zit er in, auto rijdt weer! smile.gif Enige probleempje dat ik nog heb nu is dat de nieuwe accu wat kleinere afmetingen had als de vorige accu en dat de spanband over de accu niet volledig past.. In principe zit hij vast door die druk punten, maar voel me toch niet echt veilig zonder een passende spanband.. Somebody an idea?

erm, geen band? als de accu vast zit is het goed, is stevig aan trekken.

tamael
Rugnummer10
Je accu wordt vastgezet doordat je die 2 steunpunten aan de zijkanten onder een bepaald systeem steekt, en dan deze aanschroeft toch!?

Daarnaast moet er een band over de accu gelegd worden zodat deze op zijn plaats blijft zitten! Echter zit deze band bij mij nu veel losser en heb ik minimaal 2 vingers aan loze ruimte over.. Neemt niet weg dat de accu verder op zijn steunpunten wel gewoon goed vast zit!

Het zal wel goed zijn dus smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.