Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aansluiting stuur-radiobediening op radio?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
BartR
Ik zit met een klein probleempje waar ik eerst graag een antwoord op wil krijgen voordat ik iets sloop wink.gif

Ik heb een Marea HLX met radiobediening aan het stuur. Als ik achterin de originele radio kijk zie ik op het gele mini-iso stekkertje op pen 8 en 9 een draadje zitten van de stuurbediening.
Achterin mijn Blaupunkt radio zit zo'n zelfde mini-iso aansluiting (zie afbeelding, stekker C2):

Echter volgens mijn Blaupunkt radio handleiding moet de stuurbediening op pen 11 en 12 zitten. Nu kan ik natuurlijk die 2 draadjes klakkeloos op pen 11 en 12 zetten maar ik wil eerst weten of dit uberhaupt gaat werken?

Wie kan me helpen?

Groeten,

Bart
tamael^
QUOTE (BartR @ Jul 22 2008, 14:57) *
Ik zit met een klein probleempje waar ik eerst graag een antwoord op wil krijgen voordat ik iets sloop wink.gif

Ik heb een Marea HLX met radiobediening aan het stuur. Als ik achterin de originele radio kijk zie ik op het gele mini-iso stekkertje op pen 8 en 9 een draadje zitten van de stuurbediening.
Achterin mijn Blaupunkt radio zit zo'n zelfde mini-iso aansluiting (zie afbeelding, stekker C2):

Echter volgens mijn Blaupunkt radio handleiding moet de stuurbediening op pen 11 en 12 zitten. Nu kan ik natuurlijk die 2 draadjes klakkeloos op pen 11 en 12 zetten maar ik wil eerst weten of dit uberhaupt gaat werken?

Wie kan me helpen?

Groeten,

Bart

ondanks dat orginele radio blaupunkt is hoeft tussen de 2 niet alles het zelfde zijn. als het zo in het boek staat zal het kloppen.

tamael
Mean Green
Hallo,

Om nieuwe Blaupunkt radio's aan te sluiten op de stuurwielbediening heb je een adapterkastje nodig. Deze kost bij Blaupunkt rond de € 100 !!!!

Maar, ik heb hem een half jaar terug via dit bedrijf gekocht: TomaCarParts.

Je moet op pagina 4 van deze PDF kijken, serienummer CTSFAB001 moet je hebben.

Op de site kun je ook wel een dealer in de buurt vinden, ze verkopen niet rechtstreeks aan de klant geloof ik. Ik heb hem uiteindelijk besteld bij een zaak in Soest. Was voor ongeveer € 50 euro klaar. Nog veel geld, maar het werkt perfekt!

Succes,

Frank
BartR
Okee slecht nieuws. Het kabeltje van TomaCarParts is niet meer leverbaar. Heb ik weer cry.gif

Op zoek naar alternatieven dus. Zijn er mensen die toevallig andere merken weten die wel leverbaar zijn? Mijn automaterialenzaak kan ze namelijk niet aankomen.

Groeten,

Bart
bartmk3
Misschien op Ebay in duitsland of engeland?
Mean Green
QUOTE (BartR @ Aug 5 2008, 11:23) *
Okee slecht nieuws. Het kabeltje van TomaCarParts is niet meer leverbaar. Heb ik weer cry.gif

Op zoek naar alternatieven dus. Zijn er mensen die toevallig andere merken weten die wel leverbaar zijn? Mijn automaterialenzaak kan ze namelijk niet aankomen.

Groeten,

Bart

De originele Blaupunkt is er ook nog, maar die kost rond de 100 euro. Moet je even kijken op de blaupunkt site. Bij een Blaupunkt dealer hier in Maarssen kon ik hem een half jaar geleden nog bestellen. Maar wel duur dus...
Ik weet niet waar je woont maar misschien zijn ze in Duitsland goedkoper. Of kun je de originele Blaupunkt ook via eBay ergens krijgen. Moet je wel het serienummer opzoeken bij blaupunkt.

Gr,
Frank
Mean Green
Bij Blaupunkt moet je 2 dingen bestellen:

Deze en de interface zelf.

Samen was dat rond de 100 euro...

Bij TomaCarParts was het 1 geheel dat je bestelde.

Gr,
Frank
BartR
TomaCarParts leverde ook 2 delen. De interface met kabel en een apart aansluitkabeltje voor naar je radio. Alleen hebben ze in eerste instantie de verkeerder geleverd (voor een Ulysse) en na een telefoontje kwam de aap uit de mouw dat het type voor de Marea niet meer leverbaar is en ze daarom maar de 'verkeerde' hebben gestuurd (die zou op een marea mk2 passen schijnbaar). Lekker handig dus..

Maar ik zal eens op eBay rond gaan neuzen.

Groeten,

Bart
Mean Green
QUOTE (BartR @ Aug 5 2008, 11:42) *
TomaCarParts leverde ook 2 delen. De interface met kabel en een apart aansluitkabeltje voor naar je radio. Alleen hebben ze in eerste instantie de verkeerder geleverd (voor een Ulysse) en na een telefoontje kwam de aap uit de mouw dat het type voor de Marea niet meer leverbaar is en ze daarom maar de 'verkeerde' hebben gestuurd (die zou op een marea mk2 passen schijnbaar). Lekker handig dus..

Maar ik zal eens op eBay rond gaan neuzen.

Groeten,

Bart

Ik dacht toch dat ik maar 1 verpakking had gekregen, maar er kunnen wel 2 kabels ingezeten hebben. Ik heb een MK2 volgens mij, raar dat daar verschil in zit want het stuur is toch hetzelfde? (met de knoppen dus).
Overigens kunnen er ook nog best andere kabelfabrikanten zijn die dit spul ook leveren!

Gr,
Frank
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.