Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aankooptips Bravo 1.9TD 75SX 1997
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
DaveRacing
Aangezien m'n huidige auto een beetje teveel gaat kosten(onderhoud), ben ik op zoek naar een andere. Nu is mijn oog gevallen op een Bravo 1.9TD met 75pk uit '97. Aangezien ik nooit fiat heb gereden weet ik niet waar ik goed op moet letten. Misschien dat jullie nog specifieke tips hebben.
Padlarf
is mischien niet direct voor een 1.9TD 75SX uit 1997, maar wat algemene tips over het aankopen van een Bravo:

http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=239

Mischien heb je er wat aan. coool.gif

Grtz,
Triple B
hier kan je ook een paar handige tips uit halen dat over de bravo gaat

http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=1303

mzzl Yellow Scorpion
Peer
QUOTE (DaveRacing)
Bravo 1.9TD 75 SX 1997

Als je je naam in ere wilt houden zou ik toch echt kijken naar een JTD ipv een TD.
Ik rij zelf een 75 PK TD uit 1999 en hij rijdt prettig, maar hij is alles behalve sportief te noemen. De 100 PK is misschien vlotter en de JTD is ook zeker stiller met iets meer NM onderin.
Het blijft persoonlijk. Maar ga zeker even proefrijden ... dan weet je waarschijnlijk meteen wat ik bedoel.
Bobi
let op de sleutels en de kaart, je moet nl. 2 blauwe en 1 rooie sleutel hebben

gr. B.
jwlos
als je maar een blauwe hebt is het geen probleem want die kan je bij laten maken maar die oranje is erg belangrijk en ook mag je die oranje niet gebruiken om mee te rijden want dan kan je auto ineens in storing slaan en ook op de grote weg en dat kan grote gevolgen hebben en je bent er dan wel zelf verantwoordelijkvoor.

succes jwlos
Weekend2.4TDS125
Een tip van meer algemene aard. Als je een aankoopkeuring overweegt, probeer een dan een lokale Fiatdealer zover te kijken dat hij er naar kijkt. Hij kent de specifieke gebreken van het model van je keuze en kan je wijzen op (aankomende) reparaties van de auto. Ga je naar de ANWB (dat heb ik gedaan frown.gif ) dan krijg je een waslijst aan problemen die zij hebben gevonden die achteraf geen problemen blijken te zijn. Zij krijgen 50 verschillende auto's per week onder ogen en kennen de Fiat alleen uit de foldertjes. Dus die mannen dekken zichzelf in en alles waar ze maar een beetje aan twijfelen geven ze aan als vervangen of repareren. Leuk als je verkoper dat wil doen maar je blijft er een rotgevoel aan over houden. Een Fiatdealer is er misschien een uurtje of twee mee bezig en de ANWB rekent je voor een dieseltje €202,47 incl. BTW. Een eventuele herkeuring kost je nog eens ruim €100

Je kunt beter luisteren naar de Bravo guru's op dit forum en je eigen dealer :!:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.