Green Fantasy
Apr 9 2004, 14:35
hallo luitjes
ff een vraagje. ik heb in mijn bravo een geluidsinstallatie ingebouwd, maar zo af en toe lijkt het wel of de bassen weg vallen en het geluid klinkt dan heel erg hol. heeft iemand hier ervaring mee??? of als iemand weet wat dit ken zijn graag een reactie plaatsen.
gr youri
BRAVO gtje
Apr 9 2004, 17:49
he gele ik heb dat ook ik weet wel wat dat is bij mij maar ik heb er alleen nog geen tijd voor gehad.OPLOSING BIJ MIJ.de plus draad naar je versterker daar zit een zekering houder tussen die strilt bij mij los dezzen moet je goed vast maken anders valt je subweg.het kan ook wezen dat je remote draad je van je radio naar je versterker los zit dan valt hij ook uit.veel sterkte er mee
Dutch Dimension
Apr 9 2004, 18:21
of net als bij mij :cry:
De sub of de versterker opgeblazen :cry:
Had precies het zelfde als jij hierboven zegt.
En nu doet alleen kanaal 3/4/5/6 het nog :cry:
Green Fantasy
Apr 9 2004, 20:25
oke jongens bedankt voor de info. ga morgen meteen ff kijken, een sub heb ik er nog niet eens in zitten. en me versterker opgeblazen lijkt me niet echt. want zo af en toe doet hij het het weer ineens een tijdje.
gr youri
Dutch Dimension
Apr 9 2004, 20:27
was bij mij ook
Maar nu is het echt over :cry:
Klinkt voor geen meter zonder sub
Green Fantasy
Apr 9 2004, 21:02
ja klopt als je hem maar iets te hard zet is het kl*te. hoop dat het aan de zekering ligt. ik heb er al geen verstand van en nu dit weer. maar me radio doet het even goed nog niet dan??? ik krijg geen ontvangst op me radio. stop ik de oude er weer in dan doet hij het wel weer.en zo heel af en toe komt er weer muziek uit, en ff later valt de radio weer weg. maar het stroom blijft er gewoon op. en me remote zit goed vast.ik zal morgen me draden controleren en dan horen jullie nog van mij.
gr youri
Monstra16v
Apr 10 2004, 01:03
hoi dit kan meerdere oorzaken hebben.
1 Je sub is te licht voor je versterker en hij houd het niet bij.
2 Je sub is te groot voor de muziek die je draait, bijv: je draaid hardcore met een 15 inch woofer deze is eigenlijk te groot om zo snel te bewegen.
3 Je kist volume klopt voor geen meter.
4 je versterker staat te ver open .
tips:
1 Probeer het eens met de versterker op 70 % open ofzo en kijken wat het is.
2 is het met alle muziek of alleen snelle muziek.
3 Zoek eens uit of je kist wel klopt kwam volume of je het volume van de woofers en de plankdikte er wel afgetrokken heb etc.
4 chek je kabels ivm met storing of losse aansluitingen die door drempels losraken etc.
owja dat van die zekering houder is onzin anders zou al zijn muziek wegvallen of hij heeft enkel woofers via zijn amp.
@ Remco is nie slim ey je versterker opblazen tch te weinig koeling gehad onder de achterbank :wink:
Green Fantasy
Apr 10 2004, 17:33
hey luitjes
ik heb inmiddels de sony radio er weer uit gehaden hem laten testen. en het zit hem waarschijnlijk in de tuner van de radio, waardoor mijn ontvangst van de radio steeds wegvalt.

en toevallig deed vandaag nadat ik de radio terug plaatste de bassen het opeens weer.de cd blijft het gewoon doen ( maar voor hoe lang blijven de bassen ) ?????? en ik ga morgenochtend de draden allemaal nog een x checken. ik heb mijn sub kist er trouwens ook nog niet eens in liggen, dus daar ken het niet aan liggen!!!
maar als jullie nog andere oplossingen hebben of dingen weten waar het aan ken liggen, en waar ik naar ken kijken. hoor ik het weer graag van jullie.
gr youri
als ook bijvoorbeeld je radio of interieurlampjes minder gaan branden tijdens de bassen, dan kan het zijn dat je accu niet genoeg stroom kan geven, de oplossing hiervoor is het plaatsen van een condensator of powercap, dit is een apparaat dat een kleine stroomvoorraad opbouwt, en als je installatie er om vraagt geeft hij net dat extra beetje stroom dat je mist.
prijzen varieren van 100 tot 500 euro
dit is er een zonder display, maar de meeste hebben een display waarop je kan aflezen hoeveel volt (spanning) er op dat moment in je systeem zit
g. B.
Dutch Dimension
Apr 11 2004, 16:36
als je een condensator koopt raad ik je aan eens op www.marktplaats.nl te kijken.
Hier heb ik een 2 Farad condensator gekocht geheel niueuw in de verpakking. ( merk American Assorocies)
Voor de prijs van: 135 euro
Green Fantasy
Apr 17 2004, 17:08
alles is opgelost jongens. de bassen vielen weg doordat in de head unit wat stuk is waardoor mijn radio niet meer speelt / en de versterker van de radio was stuk.
om een lang verhaal kort te maken DE RADIO IS AFGESCHREVEN!!!!
heb inmiddels alweer een nieuwe en alles speelt weer als een tierelier.
gr youri
GELE KANARIE
dus lijkt me een slotje op zijn plaats
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.