Help - Search - Members - Calendar
Full Version: gebonk rechtsvoor
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Roberto
Hey mensen,

Als ik achteruit een parkeervak steek en me stuur vrij scherp draai hoor ik een soort bonk van mijn rechtervoorwiel komen. Voor de rest rijdt de auto goed en zonder problemen. Met accelereren en met gas loslaten merk ik ook niets. Alleen met redelijk scherpe bochten. Iemand hier ervaring mee???

Alvast bedankt

Groetjes
Robert
BravoUser
..
tamael^
QUOTE (BravoUser @ Jun 13 2008, 03:12) *
Lijkt op de Stuurbekrachtiging...die het moeilijk heeft. confused.gif
Bij volledige stuuruitslag hoort hij trouwens een soort van sis/drukafvoer geluid te maken.
Maar kijk voor de zekerheid het niveau van je vloeistof eens na..!!
Wellicht staat deze te laag..??!!??

Heb ook wel eens gehoord hier op het forum..dat het je Stuurhuis kan zijn.
Er zit dan ergens een lekkage in ofzo..??!!??

Weet het niet zeker..is al te lang geleden..maar gebruik de "Search" functie eens.!!

Succes ermee iig

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Als het echt alleen om een "Bonk" gaat bij 1 wiel.. dan kan het een wiellager/stabilisatorstang/aandrijfas zijn.

draagarm wieweet.

tamael
Bravo JTD 105 GT
QUOTE (BravoUser @ Jun 13 2008, 03:12) *
Lijkt op de Stuurbekrachtiging...die het moeilijk heeft. confused.gif
Bij volledige stuuruitslag hoort hij trouwens een soort van sis/drukafvoer geluid te maken.
Maar kijk voor de zekerheid het niveau van je vloeistof eens na..!!
Wellicht staat deze te laag..??!!??

Heb ook wel eens gehoord hier op het forum..dat het je Stuurhuis kan zijn.
Er zit dan ergens een lekkage in ofzo..??!!??

Weet het niet zeker..is al te lang geleden..maar gebruik de "Search" functie eens.!!

Succes ermee iig

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Als het echt alleen om een "Bonk" gaat bij 1 wiel.. dan kan het een wiellager/stabilisatorstang/aandrijfas zijn.

Waarschijnlijk was dat mijn topic... wink.gif

Als je stuurbekrachtiger het moeilijk heeft omdat de vloeistof te laag is hoor je geen gebonk. Ik heb zelf een lekkend stuurhuis gehad. (Dit wil zeggen dat ie langzaam stuurbrachtigings olie/vloeistof lekte) Als het niveau te laag komt en je draait aan je stuur hoor je dat je multiriem mee gaat janken. Als dit zo is altijd je vloeistof bijvullen en vooral niet verder rijden met een te laag niveau dit gaat alleen maar meer schade opleveren. Ik had er ook iedere keer maar wat bijgevuld tot hij gerepareerd was en het stuurhuis is het enige wat vervangen moest worden, Anders kan het zijn dat je pomp en multiriem ook vervangen moeten gaan worden. Dat sis geluid is trouwens normaal dan zit je aan het einde van de slag maar de pomp heeft nog een klein tikje over en dan hoor je dat.

Ik denk ook eerder draagarm of homokineet ofzo... Maar laat het even nakijken bij je garage meestal zijn de onderzoeks kosten toch niet zo hoor en je weet gelijk wat het probleem is en hoeveel het je gaat kosten.

suc6
faceboogie
o
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.