Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Parkeren blijft een kunst
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
bartmk3
Eergisteren ging de bel, staat er een mevrouw aan de deur om te vragen of die schitterende italiaanse designers auto van mij was. Dat klopte. Helaas was ze er tegen aan gereden met het parkeren, waardoor ik nu +/- 800 euro schade heb aan bumper en spatbord. Ben iig wel blij dat ze het vertelde want je hebt zat van die sukkels die zomaar doorrijden erna...
Ben nog in overleg met de verzekeringsnemer om te kijken of we het niet buiten de verzekering om kunnen doen (duurt nl. een maannd of 3 nopompom.gif ).

Foto's!!!

Nu heb ik gelijk een vraag: mocht ik het zo buiten de verzekering om kunnen regelen, dan moet er een nieuwe achterbumper op. Ik dacht zelf om eens wat hgt-bumpers erop te schroeven, maar van diverse mensen heb ik begrepen dat dit niet zomaar gaat. Wat ik me daarom afvroeg: waarin zit het verschil dan precies?
Ferry
dit gaat om je achterbumper. Achterbumper van een Hgt is exáct hetzelfde als een normale 1.2 / 1.4 / 1.6 uitvoering, dus het maakt totaal geen verschil wink.gif Is namelijk gewoon 1 bumper wink.gif Enige verschil is bravo en brava smile.gif verder is er wél verschil tussen HGT vóórbumper en normale voorbumper smile.gif
Dutch Dimension
Wat Ferry zegt klopt

Maar is de bumper ook gescheurt of alleen lakschade??

Anders hoeft er dus geen nieuwe bumper op en kan je volstaan met overspuiten
Visconti
QUOTE (Dutch Dimension @ May 27 2008, 22:55) *
Wat Ferry zegt klopt

Maar die rieger achterlip die erop zat is er wel af gevallen hypocrite.gif
bartmk3
QUOTE (Dutch Dimension @ May 27 2008, 22:55) *
Wat Ferry zegt klopt

Nee hij is niet gescheurd, maar de stootstrip is wel beschadigd, en ik heb mij laten vertellen dat deze 1 geheel is met de bumper. Hoewel de man van Care autoschade mij vertelde dat ze het best goed kunnen repareren?

Ik zal even de schade opsommen, misschien wel zo makkelijk:
Stootstrip RA beschadigd
Bumper RA lakschade (geen scheuren oid)
Spatbord RA lakschade
Spatbord RA deukje (net boven de bumper)

Nog even over de HGT bumper puh2.gif Ik had gezien dat mede-clublid zwaan/supersoon een hgt voorbumper op zijn brava had geschroefd maar dit pastte niet perfect. Vroeg me daarom af hoe dit precies komt en of het op te lossen is?

De bedoeling is nl. dat ik een euro of 600 cash krijg en dan ff een zwarte achterbumper op de sloop haal, spatbord laat herstellen (+/- 250/300 euro) en van de rest een HGT voorbumper kopen.
bartmk3
QUOTE (Visconti @ May 27 2008, 22:57) *
Maar die rieger achterlip die erop zat is er wel af gevallen hypocrite.gif

Rieger achterlip...? nerd.gif
Dutch Dimension
De HGT voorbumper is in de wielkasten 1 cm korter

Dit komt omdat de voorschermen van een HGT wat verder naar buiten staan en een 2cm (1 cm bij de bumper en 1 cm bij de deur) grotere ronding hebben

Dus las je en HGT voorbumper neemt zal die 1 cm te kort wezen (niet echt fraai zicht)

hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb weggezet voor je wink.gif
Ferry
Vind je niet zonde om geld uit te geven aan een HGT bumper, terwijl ie eigenlijk (op een klein rooster aan de onderkant en de lengte mbt wielkasten) gelijk is aan een normale bumper? Ik zou dan eerder voor een wat exclusievere bumper gaan, maar das mijn 2 cent wink.gif
marea_weekend
QUOTE (bartmk3 @ May 27 2008, 23:00) *
Nee hij is niet gescheurd, maar de stootstrip is wel beschadigd, en ik heb mij laten vertellen dat deze 1 geheel is met de bumper. Hoewel de man van Care autoschade mij vertelde dat ze het best goed kunnen repareren?

Ik zal even de schade opsommen, misschien wel zo makkelijk:
Stootstrip RA beschadigd
Bumper RA lakschade (geen scheuren oid)
Spatbord RA lakschade
Spatbord RA deukje (net boven de bumper)

Nog even over de HGT bumper puh2.gif Ik had gezien dat mede-clublid zwaan/supersoon een hgt voorbumper op zijn brava had geschroefd maar dit pastte niet perfect. Vroeg me daarom af hoe dit precies komt en of het op te lossen is?

De bedoeling is nl. dat ik een euro of 600 cash krijg en dan ff een zwarte achterbumper op de sloop haal, spatbord laat herstellen (+/- 250/300 euro) en van de rest een HGT voorbumper kopen.

Stootstrip is inderdaad 1 geheel met bumper, maar is zeer goed te repareren en te spuiten!!
Was bij mij ook het geval en zie je niets meer van.
(Wel meteen vragen of ze de rest van de stootlijstjes op de bumper ook kunnen meespuiten, dan zijn ze allemaal weer mooi zwart!!!)

Groeten Geert.
bartmk3
Zo had nog even gebeld met de verzekeringsnemer over hoe af te handelen. Hij had geen tijd meer gehad om e.e.a. uit te zoeken dus we regelen het via de verzekering. Weet iemand van jullie of ik nu cash van de verzekering krijg, of alleen de schadefactuur van een bedrijf vergoedt krijg?
ZeroY
QUOTE (bartmk3 @ May 28 2008, 21:13) *
Zo had nog even gebeld met de verzekeringsnemer over hoe af te handelen. Hij had geen tijd meer gehad om e.e.a. uit te zoeken dus we regelen het via de verzekering. Weet iemand van jullie of ik nu cash van de verzekering krijg, of alleen de schadefactuur van een bedrijf vergoedt krijg?

Je krijgt cash van de verzekering.

Wel klote dit hoor... succes ermee, komt wel goed.
reddevil
Dit hoeft niet zo te zijn hoor...
Vaak als je bij een aanbevolen reparateur gaat, komt er geen cash aan te pas!
Maar je kunt de schade ook laten taxeren. (hier moet je vaak even geld voor betalen)
En dan kun je het geld gewoon opeisen bij de verzekering.
bartmk3
Mooi zo, kan ik mooi wat geld ergens anders in de auto steken ;-)

Owja...
@ DD: helemaal duidelijk!
@ferry: ik wil graag een standaard voornumper met mistlampen en ik dacht zon hgt is net iets anders dan standaard zeg maar...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.