Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Eind Demper
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
DB Brava
Beste Mensen

Ik heb hier nog een hele mooie Sebring einddemper en deze wil ik graag onder mn auto hebben. hij komt onder mn 106 vandaan maar die is verkocht (gelukkig) en nu wil ik dus die demper onder mn brava hebben!
Alleen nu kom ik op het volgende probleem. de einddemper lijk wel als 1 geheel door te lopen naar het midden.

Hoe hebben jullie je demper er onder hangen?

Bedankt
BeHa
QUOTE (DB Brava @ May 27 2008, 20:01) *
Beste Mensen

Ik heb hier nog een hele mooie Sebring einddemper en deze wil ik graag onder mn auto hebben. hij komt onder mn 106 vandaan maar die is verkocht (gelukkig) en nu wil ik dus die demper onder mn brava hebben!
Alleen nu kom ik op het volgende probleem. de einddemper lijk wel als 1 geheel door te lopen naar het midden.

Hoe hebben jullie je demper er onder hangen?

Bedankt

Ik heb gewoon de einddemper eraf geflext.
Daarna heb ik een stukje rvs tussen de middendempern en einddemper ingezet omdat ik anders de einddemper niet in de originele ophanging gehangen kreeg. Ik weet niet hoe dit bij jou zit, maar is makkelijk zelf te doen. Je moet alleen twee klemmen hebben om de einddemper aan je oude uitlaat te bevestigen (of je last hem).
EARTHQUAKE
de einddemper zit idd vast tot het midden
dus ff afslijpen tot waar nodig is
en de einddemper er daarna
weer aan vast lassen

groeten corne
DB Brava
Ik zit er aan te denken om dus de achterste helft van de uitlaat er af te halen en dan op school (waar we kunnen lassen) en daar de demper er op te zetten zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
BeHa
QUOTE (DB Brava @ May 27 2008, 21:58) *
Ik zit er aan te denken om dus de achterste helft van de uitlaat er af te halen en dan op school (waar we kunnen lassen) en daar de demper er op te zetten zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Dat je nieuwe einddemper in de ophangingspunten van de oude einddemper passen? Of je moet zelf al iets kunnen bouwen zodat hij past...
DB Brava
Moet de ophanging wel wat aanpassen en andere rubber plaatsen. maar heb alles pan klaar liggen voor morgen. zou mooi zijn als ie past want die demper heeft me grof geld gekost!
EARTHQUAKE
die eind dempers van sebring zijn zekers duur
het is wel handig als je hem erop gaat lassen
om de op hang punten erop te lassen
zodat je hem daarna onder je auto kan lassen
voor het voorkomen dat hij scheef onder je auto komt
dit zeg ik uit eigen ervaring

groeten corne
tamael^
QUOTE (EARTHQUAKE @ May 28 2008, 21:16) *
die eind dempers van sebring zijn zekers duur
het is wel handig als je hem erop gaat lassen
om de op hang punten erop te lassen
zodat je hem daarna onder je auto kan lassen
voor het voorkomen dat hij scheef onder je auto komt
dit zeg ik uit eigen ervaring

groeten corne

en met rvs lassen als het een rvs demper is. anders vallen de gaten er in. als je er gewoon staal op last heb je koolstof vervuiling en knapt de las zo weer los. verder zorgt die vervuiling er voor dat er gaten in rotten wat niet meer te stoppen is.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.