Help - Search - Members - Calendar
Full Version: omvallen van bord
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
GGHANZZ
FF een vraagje

Ik reed vanochtend met mijn bravo op een weg met in het midden een soort van verhoging die een paar weken geleden is aangelegd.
Hier stonden nog enkele borden op van plastice met hard onderkant en voor de rest flexibel.
Ik reed daar dus lang met harde wind viel die ineens 8 meter voor me om en ik reed dus ong 40 kmh en hij schoot onder mn auto.
resultaat: 2 flinke scheurtjes in mn uitlaat net in het stukie wat onder mn moter zit.
Gelijk een facking geluid en ik moet het laten maken.
Nu hoorde ik dat je hier de gemeente voor kon aansprakelijk stellen omdat die borden goed stevig vast horen te staan.

Weet iemand hier iets over ???
The Master
Ja kan zeker coool.gif Ff erachterkomen tot welke gemeente dat bord behoord. En, wat je zeker ff moet doen, is foto's maken van de schade die je hebt (liefst foto's van de schade met t bord erbij, maar daar ben je nu wat laat mee...). Maar zorg iig dat je bewijs hebt, en bewaar ook alles (nota's e.d.)

De brief moet er zo uitzien:

CODE
Jou adres

Adres van gemeente

Datum, onderwerp, en geachte heer enzo

Inleding; dit bestaat uit: ik reed op die en die weg, bla bla bla, situatie uitleggen. + welke schade je hebt.

Volgende paragraaf; hetgene wat je gaat eisen. Ga nix overdrijven (van een complete auto e.d;)) maar op z'n minst eisen dat de schade kosten door hun betaald worden.

Volgende paragraaf; dat je antwoord van hun wilt binnen 8 weken.

Hoogachtend,

HANDTEKENING

je naam

Voor t beste resultaat brief aangetekend verzenden. Zelf ook een kopie van die brief maken, dat je die zelf ook in je bezit.

Nog vragen...? K hoor t wel smile.gif
RARARA
Die the Master is me toch ook een ritselaar !! biggrin.gif lol.gif biggrin.gif

Ik denk dat ik mijn rechtsbijstand maar opzeg,
wij hebben The Master !! biggrin.gif :wink:
jwlos
zou het inderdaad zowat opzeggen maar hij laat het allen zien en dan heb je er zelf nog een hoop werk aan.

maar zeker dat je ze aan kunt klagen maar het schijnt wel een moeilijk verhaal te worden met een hoop geduld.

succes ermee greets jwlos
evill bravo
je krijgt alleen vergoet als je ter plekke de politie erbij haald en de eerste bent die het is overkomen ik spreek namelijk uit ervaring!!
The Master
QUOTE (evill bravo)
je krijgt alleen vergoet als je ter plekke de politie erbij haald en de eerste bent die het is overkomen ik spreek namelijk uit ervaring!!

Heb je zeker een punt. Da's ook t probleem dat je geen foto's van t 'ongeluk' heb zeg maar... Of dat er iemand ter plekke was (getuige). sowieso kunnen (de buren ofzo) wel aantonen dat het geluid zeker op die dag is ontstaan.

Maar tis altijd het proberen waard... :wink:

En jongens, ja, dit leer ik o.a. op SCHOOL :shock: lol.gif
Onder t motto; zoveel mogelijk geld proberen van te ander te krijgen, zonder dat ze wat van jou kunnen pakken coool.gif

Ook heb ik geleerd dat ik na de garantie periode echt niet ga betalen voor sommige dingen!
Stel, (ff voorbeeld) ik koop bij de dealer een nieuw HGT blok. € 5500 EX montage. 1 jaar garantie of tot 50.000km. Ik vrolijk een jaar gereden, en nog een paar maaden (1 jaar en 3 maande ofzo). Heb er 12.000 km mee gereden, en ineens daait heel die bak gewoon in elkaar... Nu kan (IEDEREEN) via het rechtelijk pad gewoon OF je geld terug krijgen OF vervanging.

De regel hiervoor is: een product moet goed blijven functioneren zolang jij dat verwacht (redelijkerwijs). Voor 5500 verwacht ik wel dat een blok zeker een 2 jaar mee moet gaan. Als ik een HGT blok voor 1000 had gekocht... ja... dan kan je t weten, dat t niet echt goed meer is... :?
Hot-item; een mobiele telefoon waar je tegenwoordig algauw een € 500 voor betaald moet echt wel langer dan 1 jaar mee gaan hoor...

Maar, beetje ontopic weer smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.