Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo valt steeds uit.
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
rickgoud
Hoi Mannen,

Dit is de eerste keer dat ik hier op het forum kom. Leuk dat er zo'n actief forum is!!
Ik zit echter met een groot probleem:
Ca 3 maanden geleden startte ik mijn Bravo 1.4 12valve. Tot voorheen niets mee aan de hand. Opeens viel de bravo toen in stationaire toestand uit. Vreemd dacht ik.... Toen nogmaals starten...weer uitvallen na een paar seconden...Nogmaals starten en toen ik vlug ging rijden bleef hij aan...Maar als ik voor het stoplicht stond en als ik soms terugschakelde naar zijn 2, zag je de toerenteller gevaarlijk laag komen en regelmatig uitvallen. Leek iets minder te worden naarmate de auto warm was, maar gebeurde toen ook regelmatig. Aangezien het oud& nieuw was dacht ik er nog wel even mee door te rijden tot na de feestdagen...foutje dus...Ik reed in de stad, schakelde terug naar zijn 2 en de auto viel uit...Hij wilde ook niet meer starten! Het lampje van de sleutel bleef branden op mijn dashboard en ook het rode injectie spuitje...De auto is toen weggesleept naar de FIAT garage..Tot 3 maal toe hebben zij echter een foute diagnose gesteld tot ze uiteindelijk de computer immobiliser, de sleutel antenne(?) en de ECU computer(!!!) vervangen hebben a 1200 euro!! Ik kreeg hem toen terug en inderdaad hij reed...Toen ik er echter de volgende dag mee op pad ging en in de andere kant van Nederland was viel hij weer uit...en weer...en na een paar keer wilde de auto weer niet meer starten en ging het sleuteltje en het rode injectortje branden...De ANWB gebeld..die alles doorgemeten en die zeiden dat de toerental sensor kapot was, en hij werd weggesleept naar de dichtbijzijndste FIAT garage...Daar staat hij inmiddels 3 weken en ook zij weten niet wat er aan de hand is, maar volgens hen kan het de toerental sensor niet zijn...Hun diagnose computer zegt dat wederom de computer immobiliser kapot is...Deze is inmiddels besteld, maar ik geloof nooit dat dat het hele probleem is....Die garages naaien je waar je bijstaat!?!?!? Heeft iemand misschien een idee dat ik kan opperen bij de garage? Want dit slaat echt helemaal nergens op en sta op het punt die fiat de sloot in te rollen!!!!!

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Groeten Rick

Edit by Slider: Titel aangepast.
salsaboy
Ik heb helaas hetzelfde probleem met hetzelfde type auto bij mij branden er echter geen lampjes. Ik dacht dat ik er vanaf was na een vervanging van de brandstofpomp. Vandaag ben ik erachter gekomen dat hij bij nat weer nog steeds uitvalt. Wat opvalt is dat dit meestal is als hij 1/4 warm is en hij moet een tijdje stil gestaan hebben. Kan een Bravo slecht tegen nat weer? Ik verdenk zelf de inlet air temp sensor maar weet helaas nog niet zeker waar dit ding zit. Monteurs die teveel vertrouwen op de diagnosecomputer zou ik mijden als de pest, dat ding is niet meer dan een hulpmiddel en stelt gegarandeert vaak de verkeerde diagnose. Een automonteur die logisch nadenkt en verstand van Fiat heeft komt veel verder, probleem is waar vind je iemand die dit heeft. Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen, kom op mannen en vrouwen, wij zijn toch niet de enige met dit probleem?
TheLizard
ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het aan kan liggen maar het is wel balen zeg, 1200 euro uitgegeven en nog steeds niet geoed, vervolgens weer 3 weken bij de garage

succes iig :?
pieter88
ik heb eens een soortgelijk probleem gehad. Wat ze bij de fiat vergeten is dat de computer geen fouten meer kan lezen als er een sensor kapot is. Hebben toen ook eerst de bobijn en daarna de computer vervangen. Uiteindelijk bleek het de dat er een sensor bij de distributieriem niet meer werkte omdat hij een tand verschoven was. :roll:

Resultaat = auto 3 WEKEN kwijt voor iets dat op 1 dag kon gemaakt zijn

EN TOEN, toen kwam de rekening 750 euro aan werkuren en een paar kleine onderdelen (boordcomputer hadden we nog tweedehands maar namen ze gelukkig terug).

Hebben gedreigd om nr de rechter te gaan en enkele consumentenorganisaties op de hoogte gebracht . Zo zijn tot een bedrag van 350 euro kunnen komen.
SNEEKY
ik denk dat je probleem idd bij de toerentalsensor ligt,maar als je bij de diagnosetoestellen bij detail van de fout gaat kijken,krijg je een hele lijst van wat het EVENTUEEL kan zijn,en daar staat de ecu bij,maar die gaat nooit kapot,dus volgens mij zitten ze alles te veranderen wat eventueel kanb kapot zijn :?
Het kan ook de kleine centrale van de codesleutel zijn,als die kuren heeft zal ie ook stilvallen,hoeveel KM heeft de wagen gelopen?

groetjes,Sneeky en succes :wink:
rickgoud
Alvast bedankt voor de reacties!
De auto is uit 96 en heeft zo'n 160.000 gelopen....Ik word er echt radeloos van, want inmiddels zijn de kosten bijna meer dan de auto gekost heeft...Die toerental sensor leek me ook een logische verklaring voor het stilvallen, maar waarom hij niet meer wil starten??? Ze zijn dus nu, as we speak, de computer immobiliser (=code controle kastje) erin aan het zetten....Ben benieuwd wat het resultaat is, maar heb weinig vertrouwen in die gasten helaas :cry: ....Als hij het nu wel doet en alles is opgelost, dan is die vorige garage nog neit van mij af....laat ik de oude computer er weer in zetten om te kijken of het dan ook werkt....800 pleuro zo'n ding!
Adviezen zijn van harte welkom!
Groeten Rick
evill bravo
om eerlijk te zijn denk ik ook aan de toerental sensor aangezien ik al van meerdere en bij de dealer zelf heb gehoord dat die nog wel eens stuk gaat maar weet niet hoeverre dit klopt
iig Sucses!!
Padlarf
)kijk ook even naar dit topic op een ander forum gaat dan wel om een Fiat Tempra, maar probleembeschrijving komt akelig dicht in de buurt lijkt me:

http://www.vtm.be/autowereld/forum/viewtop...bbf5cba538b661f

Bekijk met name even de replies van Wutputt, zijn erg nuttig. (Klinkt iig alsof ie weet waar ie het over heeft... :wink:

Hopelijk heb je er wat aan.
Cobra
hallo ik denk aan de injectie of bezine filters die vuil zitten
succes ermee
groeten :?
salsaboy
Kan door een vuil benzinefilter de brandstofpomp kapot gaan? Ik heb een nieuwe brandstofpomp in mijn Bravo laten zetten en daarop heeft hij twee weken gelopen met nat weer slecht starten en af en toe uitvallen. Maar nu start hij weer helemaal niet en ik hoor bij het omdraaien van de sleutel de benzinepomp eventjes lopen, mag je die horen?
Cobra
zou ik graag op andwoorden maar da weet ik niet het best vraag je dat aan sneeky
groetjes cobra :wink:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.