Help - Search - Members - Calendar
Full Version: dashboard demonteren hoe?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Snowboardfreak
Ik ben zoals sommige misschien wel weten bezig met een dvd scherm inbouwen aan de pasagiers zijde. nu wil ik graag weten hoe ik deze eruit krijg zodat ik het geheel goed af kan plamuren en strak kan schuren.. het is nu bekleed met skyleer maar dit bevalt TOTAAL NIET.. het skyleer laat los en het ziet er gewoon niet echt netjes uit..

daarom heb ik toch besloten om het geheel nog een beetje af te plamuren en geheel glad te schuren en vervolgens te spuiten (mooi zwart oid... daar ben ik nog niet over uit)

nu is het punt dus hoe krijg ik dat deel van mijn dashboard los? ik ben al zelf aan het vogelen geweest en weet dat mijn middenconsole er vanaf moet omdat hierachter 2 bouten (dopje 10) zitten.. aan de andere kant zit er ook 1 bout maar het lijkt wel of het geheel vast gelijmt zit? confused.gif.. is het wel mogelijk om dit los te krijgen? of moet het geheel er dan uit?

hoopelijk kan iemand mij helpen zaterdag wil ik het geheel uitbouwen..
is het trouwens ook toegestaan om zonder dat dasboard deel te rijden? want het gaat wel een weekje duren denk ik voordat het geheel er weer inzit

greats Robert
GeMiNi
vraag remco, fred enzo eens, die hebben ook wel een een dashboardje los getrokken
Danny
ik ga er van de week ook aan beginnen....... zal wat foto's posten als het gelukt is
Snowboardfreak
tja ik ben opzich wel redelijk handig maar ben bang dat ik wat kapot trek.. mijn grote hulp van de fiat/alfa/lancia dealer (buurjongen) die weet ook niet waar die de andere schroefjes kan vinden en of ik het zo los moet trekken..

als ik het sloop ben ik verder van huis
en wil toch zaterdag dat geval eruit hebben..

weet iemand of dat toegestaan is om zo rond te rijden?? met een half dashboard?

greats Robert
Dutch Dimension
Dashbordje demonteren is kinderspel yummie.gif

Voor dat deel wta jij eruit wil moet ook je dashbordkastje eruit halen ,aan de onderrand zitten namelijk ook boutjes
En dan komt het allerlastigste ,oo kde bovenrand zit gebout.

Die delen zijn namelijk op het dashbord gezet voordat alles in de wagen ging

Bij mij heb ik de bovenrand voorzichtig kunnen losbreken .

Hopelijk snap je een beetje wta ik bedoel wink.gif

En volgens mij mag je zo wel rijden ,heb vaak zat zo gereden en Fred rijd ook al een tijdje rond met een halve binnenkant hahahaah
Psycho
ben afgelopen week gekeurt,
wat je wel moet hebben is officeel een degelijk dashboard maar wat houd dit in...
juutte hebben mij niet vervelend gedaan dat ik zonder druppel en deurpanelen enz enz reed...
maar voor de keuring moest ik de druppel erin hebben, omdat daarop je achteruitverwarming enz enz zit...
dan moest ik nog de openingen op mijn deuren afplakken omdat je anders eventueel met ongeval daar tussen kan komen...

maar het is afhankelijk van wie hoe of wat je tegenkomt...
al kom je een algemene technische controle tegen, kan je problemen krijgen...
Snowboardfreak
okeej dashboard kastje moet wel te doen zijn en dan die boutjes aan de onderkant ook wel.. dat breken weet nog niet hoe ik het ga doen.. kom er wel uit denk ik..

tja ik haal inpreciepe alleen maar 1 kant eruit.. de rest zoals radio en middenconsole plaatst ik wel tijdelijk terug ivb met de dubbele knipperlichten etc.. ga het vanavond al doen denk ik want had eerst geen tijd maar alles is veranderd. kan ik het misschien zaterdag weer terug plaatsen thumbsup.gif als alles goed loopt hypocrite.gif tevens over het toegestaan qua demonteren dashboard etc.. je hebt je riem toch om?? zit er niet voor niets.. dat is toch om te zorgen dat je bij een aanrijding niet tegen de vooruit of evt. dashboard aanknalt loser.gif merk het wel

thnx voor de reactie's kom er hopelijk wel uit anders laat ik het nog wel even weten.. ik zal ook wel wat foto's maken en deze posten voor als iemand het nog een keertje nodig heeft..

greats Robert
Snowboardfreak
Het is gelukt!! dasboard kastje eruit ging soepel. die paar boutje aan de achterkant kan je simpel weg met een steeksleuten losdraaien. (ik heb dus niets af hoeven breken thumbsup.gif )

Ik heb wat foto's gemaakt van het geheel. ik zal ook nog wat foto's maken van waar de bouten ongeveer zitten... weet niet of dit verschillend is per Bravo/Brava..

trok daarna tevens mijn leer van mijn dvd scherm af en trok meteen de helft van het plamuur gedeelte mee... het schermpje zelf bleef wel geheel netjes zitten.. ga het nu goed aanpakken en begin weer van voor af aan.. elke donderdag/zaterdag indien het kan/en zondag wordt er aan mijn dvd scherm geschuurt geplamuurt etc.. hoop dat mijn dvd scherm er weer inzit voor a.s. meeting op 14 Juni..

greats Robert

PS: foto's zal ik vandaag of morgen even online zetten ligt er aan of ik mijn server werkend krijg anders wordt het dit weekend extra werken en dan houd het even op..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.