Help - Search - Members - Calendar
Full Version: trilling
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
peter-b
Hallo,

Heb nu alweer een tijdje een fiat bravo 16 16v uit 1996 , alleen heb ik een lichte trilling in het stuur.
Toen ik de auto kocht bleek dat er bij de voorwielen geen centreerringen op zaten.(Toen schudde de hele auto).
Heb er toen bij een garage centreerringen en schuifbouten op laten zetten en toen was het schudden wel voorbij maar nog steeds was er een trilling aanwezig.
Als ik harder rij dan 100 word het iets erger , en ja heb de voorwielen ook al uit laten balanceren.

Kan het zijn dat de centreerringen te klein zijn of is het toch iets anders?
tamael^
QUOTE (peter-b @ May 6 2008, 22:51) *
Hallo,

Heb nu alweer een tijdje een fiat bravo 16 16v uit 1996 , alleen heb ik een lichte trilling in het stuur.
Toen ik de auto kocht bleek dat er bij de voorwielen geen centreerringen op zaten.(Toen schudde de hele auto).
Heb er toen bij een garage centreerringen en schuifbouten op laten zetten en toen was het schudden wel voorbij maar nog steeds was er een trilling aanwezig.
Als ik harder rij dan 100 word het iets erger , en ja heb de voorwielen ook al uit laten balanceren.

Kan het zijn dat de centreerringen te klein zijn of is het toch iets anders?

kan echt vanalles zijn. wiel toch iets uit balans. (onze ervaring met kwikfit balanceren is toch niet erg goed.) verder mogelijk uitlijning niet 100 punten waardoor cupping optreed. anders wieweet aanlopende rem maar dan zou die remmen als een kreng. wiellager kan ook nog en natuurlijk de rubbers van je stabilisatie en draag armen.

gewoon ter info.

tamael
NEO
Zoals Tamael zegt, kan van alles zijn confused.gif

Klinkt een beetje als hetzelfde probleem als wat ik heb.
Je zou even zelf kunnen checken of je lagers voor goed zijn. Je zet met een krik even de wagen omhoog.
Als het wiel vrij is, geef je em een slinger en dan voel je even aan je veer of deze stil hangt.
Als je voelt trillen is je lager slecht aan toe
peter-b
Heb de voorwielen opnieuw uit laten balanceren , maar deze stonden niet erg veel uit balans waardoor de trilling nog steeds niet is verdwenen.Tijdens het balanceren is wel opgevallen dat de velgen niet krom zijn maar dat de band wel een slagje heeft dus zal er binnenkort nieuwe banden onder doen en hoop dan dat het probleem is verdwenen.
Dutch Dimension
Had ook een trilling in mn stuur

Beetje onder de auto gekeken bij de ophanging ,en heb gevonden wat het was

De rubbers van de stabilisator stang waren volledig versleten (de rubers waarmee ie aan de draagarm zit)

Die vervangen en trilling is grotendeels over

De firma TUYNDER levert revise setjes hiervoor , kosten 11,50 euro per stuk (je hebt er 2 nodig)
Artnr : 900080
2fast4you
Heb er ook last van, zeker vanaf 130 en harder. Morgen avond ook maar even kijken of de rubbers niet versleten zijn. Misschien stomme vraag, maar waar zitten die rubbers precies? bloos.gif
marea 2.0 20v
nerd.gif Draai je wiel in de uiterste stand en kijk, aan de achterzijde van de wielen zitten de stuurstangen met rubbers.
Of de fusee kogels geheel aan de onderzijde van je remklauw zeg maar.
Anders zou ik het zo niet weten.
Meestal is het echt onbelans in de velgen of je hebt een probleem met de centrering van de wielen zoals je zegt.
vinbrava
Nummer 7 is het rubber wat erbedoelt wordt.

QUOTE (Dutch Dimension @ Jun 11 2008, 19:48) *

De rubbers van de stabilisator stang waren volledig versleten (de rubers waarmee ie aan de draagarm zit)

De firma TUYNDER levert revise setjes hiervoor , kosten 11,50 euro per stuk (je hebt er 2 nodig)
vinbrava
Nummer 7 is het rubber wat bedoelt wordt

Vincent

QUOTE (Dutch Dimension @ Jun 11 2008, 19:48) *

vinbrava
En anders balanceren op de auto zelf wil ook eens helpen, zijn touwens de banden ook echt helemaal rond?. Misschien last van hoogte slag

Vincent

QUOTE (2fast4you @ Jun 11 2008, 21:53) *
Heb er ook last van, zeker vanaf 130 en harder. Morgen avond ook maar even kijken of de rubbers niet versleten zijn. Misschien stomme vraag, maar waar zitten die rubbers precies? bloos.gif
vinbrava
Nummer 7 is het rubber

Vincent

QUOTE (2fast4you @ Jun 11 2008, 21:53) *
Dutch Dimension
Klopt de nr 7

Had toen gevraagt om nieuwe rubbers ,en tuynder bood zelf een speciaal setje aan
Hierin zitten nr 3/6/7/13 .

Was alles bij mekaar een uurtje bezich om ze aan beide kanten te vervangen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.