Help - Search - Members - Calendar
Full Version: temp sensor
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
mark100
wat is eigelijk de funktie van temparatuur sensor ik heb namelijk de stekker er af gehaald de motor loop precies het zelfde :roll:
The Master
Nou, heb jij t over de debietmeter (luchtmassa meter) of over de temp meter?

De luchtmassameter werkt alsvolgt:

(het ding wat IN die gele circel hoort te zitten is de luchtmassa meter, en de stekker die je zit zitten, heb jij dus losgemaakt)
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=811[/img]

Hij meet hoeveel lucht er binnenkomt, als deze stekker NIET aangesloten is, neemt de computer een standaard waarde aan. Je merkt er niet veel van, maar het klopt dus niet helemaal... Nu zou die meer benzine in kunnen gaan spuiten terwijl dat helemaal niet nodig is....

Als je t over de temp sensor hebt.... Waar zit die dan precies?
mark100
deze zit naast de eerste bougie wat ik er niet bijgezegt heb is dat het gaat om een punto 1.6 90elx tevens heb ik een probleem bij starten en als ik de motor uitzet ruik ik benzine damp het komt van achteren
BELLEZZA ITALIANA
de bezinedamp kan komen van het ontluchtings slangetje van de tank

dit is bij mijn ouders ook een keer het geval geweest
ze hadden toen het slangetje in een chassisbalk gedaan en daardoor kwam de lucht in de wagen shutup.gif

maar dit was wel een wok dus weet niet of dit bij een italiaan ook zo zit :?
mark100
soms met starten is het gewoon een wolk benzine
mark100
o
:roll: k maar wat is de funktie van de tem sensor dan
SNEEKY
is de benzinegeur begonnen na een grote beurt in de garage?????
uit ondervinding weet ik als je bij de punto de benzinefilter wil veranderen (zit achteraan rechts voor achterwiel) dat je de aansluitingen op de benzinepomp los moet maken,van de minste wringing scheuren de aansluitingen die uit hard plastiek zijn,gewoon af.
Misschien is dit bij jou het geval,ofwel hebben ze nog nooit de benzinefilter vervangen en zijn de spanringen doorgeroest,kan je zelf ff naar kijken,dus rechts achteraan,voor het achterwiel :wink:

hoop dat ik je kan helpen hiermee

De functie van de temp sensor heeft te maken met de inspuiting,met die sensor weet de automatische shoke wanneer de auto warm komt en det die kan uitgeschakeld worden,als je hem eraf trekt neemt de ECU een soort van veiligheidswaarde aan waardoor ie nog hetzelfde rijd
Glen
Temperatuur en debiet hangen nu eenmaal samen.
Lucht zet uit bij warmte, en omgekeerd.
Een zelfde debiet met hogere temperatuur heeft een lagere luchtmassa en dus minder zuurstof, lagere verbrandingswaarde, enthalpie, enz.
Dus; hoe kouwer hoe beter.
mark100
dank je daar heb ik wat aan wat gebeud er als het benzine filter niet op tijd vervangen word
SNEEKY
dan krijg je vuil in je injectoren,kan je echt wel een bom geld gaan kosten :?
Slider
Moet zo'n benzinefilter vaak vervangen worden? In het boekje staat dacht ik om de 60.000. Is dat in de praktijk ook echt nodig?
SNEEKY
idd,is juist maar alles vroeger is beter :wink:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.