hallo .
ik heb de distributiesnaar van mijn marea hlx 2.0 20v vervangen .
motor loopt als een zonnetje . geen rare geluidtjes of tikkjes of zoiets .
alleen klinkt de motor niet zo vel meer bij het optrekken met vol gas en lijkt het
alsof hij gewoon minder vermogen heeft . houd niet in want dat voel je .motor klonk vooheen heel ruig en donker
alsof je met een open filter reed .
we zijn er zeker van dat de distibutie goed staat want die hebben we een paar keer gecontroleerd en
1 tandje verkeerd zie je meteen .
mijn vermoeden gaat uit naar een stekkertje .. of een slangetje, dit omdat alles los is geweest .
maar ja welk stekkertje of slangetje ???
iemand een suggestie ??
is het een 147PK of een 155?
nokkenasversteller aangekoppeld?
bij de 155 PK actuator van regelbare inlaatcollector aangesloten? lambdasonde?
QUOTE (SNEEKY @ May 4 2008, 16:57)

is het een 147PK of een 155?
nokkenasversteller aangekoppeld?
bij de 155 PK actuator van regelbare inlaatcollector aangesloten? lambdasonde?
ik heb de 147 pk versie .
waar zit de nokkenasversteller ?
en de sonde zit op de uitlaat ? zo ja die zit aangesloten .
je staat voor de wagen, kijk naar motorblok ter hoogte van de inlaatnokkenas, in de inlaatcollector tussen klepdeksel en brandstofrail.
op ongeveer 10cm rechts van de distributiebeschermplaat zit de versteller met 1aansluiting.
alle stekkers lijken wel gewoon vast te zitten ...
zag alleen wel dat de dikke slang vanaf de gril niet lekker
op het filterhuis zat ... maar of dat nou deze reaktie geeft ..., ?
kunnen ze dit soort dingen uitlezen bij de dealer ???
heb nooit zoveel vertrouwen in dealers .. willen meestal een hele hoop vervangen
terwijl er misschien maar 1 sensor niet lekker is ....
nog meer suggesties ???
QUOTE (blex @ May 5 2008, 18:47)

alle stekkers lijken wel gewoon vast te zitten ...
zag alleen wel dat de dikke slang vanaf de gril niet lekker
op het filterhuis zat ... maar of dat nou deze reaktie geeft ..., ?
kunnen ze dit soort dingen uitlezen bij de dealer ???
heb nooit zoveel vertrouwen in dealers .. willen meestal een hele hoop vervangen
terwijl er misschien maar 1 sensor niet lekker is ....
nog meer suggesties ???
je kan ook vragen em gewoon uit te lezen en bijblijven.
Vraag wat de fout is, onthou em en laat mij weten.
je hoeft em dan niet daar te laten zodat ze er hun gangetje kunnen mee gaan.
je kan ook eens proberen met loskoppellen van luchtmassameter,als die defect is moet hij dan in noodloop gaan en iig beter rijden.
Weet dan wel dat ie bij de dealer de fout Luchtmassameter en sensor luchttemperatuur "open cirquit" zal geven.
QUOTE (SNEEKY @ May 5 2008, 19:22)

je kan ook vragen em gewoon uit te lezen en bijblijven.
Vraag wat de fout is, onthou em en laat mij weten.
je hoeft em dan niet daar te laten zodat ze er hun gangetje kunnen mee gaan.
je kan ook eens proberen met loskoppellen van luchtmassameter,als die defect is moet hij dan in noodloop gaan en iig beter rijden.
Weet dan wel dat ie bij de dealer de fout Luchtmassameter en sensor luchttemperatuur "open cirquit" zal geven.
is dat de brede stekker die recht boven je accu zit ??? of de kleine stekker die er achter zit ?
ben hem wel is vergeten vast te maken maar dan reageerd is toch anders...
motor stotterd en hapert niet ... hij zuigt gewoon mindfer lucht aan heb ik het idee .
misschien best es laten uitlezen bij de dealer, wat mij wel verwonderd is dat het pas gekomen is na vervangen van de D-riem...
kan toeval zijn maar toch.
hou ons iig op de hoogte
QUOTE (SNEEKY @ May 5 2008, 21:45)

misschien best es laten uitlezen bij de dealer, wat mij wel verwonderd is dat het pas gekomen is na vervangen van de D-riem...
kan toeval zijn maar toch.
hou ons iig op de hoogte
dat vind ik ook het vreemde ... maar alle stekkers zijn los geweest en volgens
is de draadboom niet echt 1 van de sterkste punten van de fiat ...
weet zelf niet de effecten zijn een een foute disrtibutie maar heeft dit effect op
de luchtregeling ? vind het vreemd dat i verder zo mooi loopt
tamael^
May 5 2008, 21:26
QUOTE (blex @ May 5 2008, 21:51)

dat vind ik ook het vreemde ... maar alle stekkers zijn los geweest en volgens
is de draadboom niet echt 1 van de sterkste punten van de fiat ...
weet zelf niet de effecten zijn een een foute disrtibutie maar heeft dit effect op
de luchtregeling ? vind het vreemd dat i verder zo mooi loopt
montage gereedschap gebruikt? anders mogelijk inlaat nokkenas 1 tandje uit lijn. gebeurt erg veel bij vervangen van de riem en ontstaat door het zetten van de riem.
tamael
heeft iemand toevallig de meet waardes van de luchtmeter ?
garage heeft weer geen tijd en een nieuwe meter kost 90 euro ...
misschien de moeite waard om ff te meten .
QUOTE (tamael^ @ May 5 2008, 22:26)

montage gereedschap gebruikt? anders mogelijk inlaat nokkenas 1 tandje uit lijn. gebeurt erg veel bij vervangen van de riem en ontstaat door het zetten van de riem.
tamael
nee geen speciaal gereedschap gebruikt ... heb 2 markeringen per tandwiel gezet
en na montage van de riem de krukas met rien 6x rond gedraaid ..
was geen mm verlopen dus dat zit wel goed .
vrijdag voor het doorlezen naar de dealer , dan weten we hopelijk meer .
vandaag bij de dealer geweest .....
motor is uitgelezen ... en hellaas geen storingen
hebben zelfs om er zeker van te zijn nog een andere luchtmassameter gemonteerd .
maar motor klinkt nog steeds flauw .
de monteur had het over een tandwiel wat weer appart kan
draaien van de inlaat nokkeas .. zogenaamd variabel .
kan ik daarmee in de fout zijn gegaan ?
onze procedure was het merken dan de wielen en de snaar vervangen .
niet wetende dat de as kan verdraaien te opzichte van het wiel .
wie weet hier meer overuit te leggen ??
normaal moet bij de HGT het kleppendeksel verwijderd worden, beide nokkenassen worden met een gereedschap vastgezet en bovenste dode punt van de 1e cilinder wordt dmv micrometer perfect juist gezet.
dan moet je nokkenaspoelie van inlaatnokkenas loszetten, riem leggen,spanner aanspannen en dan pas de poelie vastzetten, zo heb je exact de juiste stand van de nokkenassen tov elkaar en na het spannen van de rol.
zo zou het moeten althans.
tamael^
May 10 2008, 11:18
QUOTE (SNEEKY @ May 9 2008, 21:55)

normaal moet bij de HGT het kleppendeksel verwijderd worden, beide nokkenassen worden met een gereedschap vastgezet en bovenste dode punt van de 1e cilinder wordt dmv micrometer perfect juist gezet.
dan moet je nokkenaspoelie van inlaatnokkenas loszetten, riem leggen,spanner aanspannen en dan pas de poelie vastzetten, zo heb je exact de juiste stand van de nokkenassen tov elkaar en na het spannen van de rol.
zo zou het moeten althans.

zo bedoelde ik het dus ook. inlaat nokkenas gan idd verschuiven bij een hgt. tandwiel kan namelijk verdraaien bij het spannen van de riem. markeringen komen wel overeen maar inwendig is de versteller verdraaid.
tamael
ok ... ik snap het systeem ....
kan via midlock vergrendelaars bestellen .. kosten 84 euro ...
maar auto moet toch goed .. gaan over 4 weken op vakantie naar italie
is dat het enigste wat ik nodig heb ? en moet ik het blok er nogmaals helemaal uit halen /?
of weten jullie een snellere mannier ? bv kantelen ? hoe zij de ervaringen ?
of andere dingen waar ik goed op moet letten ?
SNEEKY
May 10 2008, 12:34
blok uithalen is niet nodig, ik verwijder alle motorsteunen en laat het blok op een roltafel zakken.
aan linkerkant maak ik roulementblok los van schokdemper, dan kan het blok opschuiven naar deze kant en win je genoeg ruimte om alles te doen.
Let wel op, de blokkeergereedschappen verschillen voor HGT MK1, MK2 en de Turbo.
Heb je trouwens looprollen,waterpomp en spanner ook meevervangen, dit is zeker nodig voor vermijden van problemen.
greetzz, Sneek
tamael^
May 10 2008, 17:43
QUOTE (SNEEKY @ May 10 2008, 13:34)

blok uithalen is niet nodig, ik verwijder alle motorsteunen en laat het blok op een roltafel zakken.
aan linkerkant maak ik roulementblok los van schokdemper, dan kan het blok opschuiven naar deze kant en win je genoeg ruimte om alles te doen.
Let wel op, de blokkeergereedschappen verschillen voor HGT MK1, MK2 en de Turbo.
Heb je trouwens looprollen,waterpomp en spanner ook meevervangen, dit is zeker nodig voor vermijden van problemen.
greetzz, Sneek
looprollen is idd noodzakelijk. mag ik er bij noteren dat als looprollen en snaar voor meer als 50 km hebben gereden dat ze na loshalen ook zouden vervangen moeten worden, dit omdat de riem op voorspanning gemonteerd is en je heel moeilijk handmatig die spanning goed kan instellen. kortom, of hij vreet zijn tanden op of hij kan er overheen schieten.
tamael
ja heb alles vervangen dus dat gaat wel goed .
hoe weet ik wat voor blok ik heb ?
heb inmiddels 3 werkplaatshandboeken ... en ga uit van het blok van een 96er .
de mijne is van 97 .
en wat is roulementblok ? wij hebben zelf ale steunen los gemaakt en de voortrein er onder vandaag gehaald .
toen de motor laten staan op een pallet en de auto omhoog .. erg omslachtig .
grtz blex
tamael^
May 10 2008, 18:49
QUOTE (blex @ May 10 2008, 19:05)

ja heb alles vervangen dus dat gaat wel goed .
hoe weet ik wat voor blok ik heb ?
heb inmiddels 3 werkplaatshandboeken ... en ga uit van het blok van een 96er .
de mijne is van 97 .
en wat is roulementblok ? wij hebben zelf ale steunen los gemaakt en de voortrein er onder vandaag gehaald .
toen de motor laten staan op een pallet en de auto omhoog .. erg omslachtig .
grtz blex
daarmee verstaat hij het fusee.
tamael
dus motor ondersteunen ... bloksteunen losmaken en je fuseekogel losen en het blok een stukkie opschuiven ?
me schakelstang en slangen en dergelijke kan ik laten zitten ?
of moet de radiateurook los ?
tamael^
May 10 2008, 21:29
QUOTE (blex @ May 10 2008, 20:40)

dus motor ondersteunen ... bloksteunen losmaken en je fuseekogel losen en het blok een stukkie opschuiven ?
me schakelstang en slangen en dergelijke kan ik laten zitten ?
of moet de radiateurook los ?
die hoeft niet los idd. dan heb je precies genoeg ruimte. wel even met stelgereedschap controleren of die goed op tijd staat.
als die op tijd staat moet is gecrontroleerd worden of de servo niet doorlaat en dus de nokkenasverstelling al actief is.
tamael
P.S. bdp controleren met een meter en dus exact op TDC zetten. markeringen zijn niet zuper exact namelijk.
QUOTE (tamael^ @ May 10 2008, 22:29)

die hoeft niet los idd. dan heb je precies genoeg ruimte. wel even met stelgereedschap controleren of die goed op tijd staat.
als die op tijd staat moet is gecrontroleerd worden of de servo niet doorlaat en dus de nokkenasverstelling al actief is.
tamael
P.S. bdp controleren met een meter en dus exact op TDC zetten. markeringen zijn niet zuper exact namelijk.
het word steed moelilijker haha ...
hoe controleer ik de servo ? en wat is TDC ? en welk stel gereedschap ?
ik ga de nokkenas houder bestellen ( al moet ik nog kijken of ik een mk1/mk2 heb )
en nemen een meter voor het bdp.
dat staan de nokkkenassen op tijd en de krukas draaien we in het bdp .en controleren we de servo .
dan halen we de nokkenas poulie los ( van de inlaat ) alleen is mij nog niet helemaal duidelijk in welke positie die weer moet staan ?
daarna spannen we de snaar en draaien de poulie vast .
dit zou de werkwijze moeten zijn ??
grtzz blex
tamael^
May 12 2008, 14:38
QUOTE (blex @ May 12 2008, 11:11)

het word steed moelilijker haha ...
hoe controleer ik de servo ? en wat is TDC ? en welk stel gereedschap ?
ik ga de nokkenas houder bestellen ( al moet ik nog kijken of ik een mk1/mk2 heb )
en nemen een meter voor het bdp.
dat staan de nokkkenassen op tijd en de krukas draaien we in het bdp .en controleren we de servo .
dan halen we de nokkenas poulie los ( van de inlaat ) alleen is mij nog niet helemaal duidelijk in welke positie die weer moet staan ?
daarna spannen we de snaar en draaien de poulie vast .
dit zou de werkwijze moeten zijn ??
grtzz blex
jep de poulie zo min mogelijk verdraaien omdat er een fase sensor zit die bepaald welke cylinder aan de beurt is met inspuiting. meestal staat de poulie op het huis gemarkeerd.
wat wel van belang is dat je beide poulies vrij laat draaien bij spannen. dit omdat de rek in de riem anders de as kan vastdrukken in de blokkeer schalen.
tdc is het midden van het dode punt en zal je dus echt even tot op de graad naukeurig uit moeten klokken. dus
bdp opzoeken, dan een gradencirkel monteren op 0 graden bij markering. dan de as verdraaien dat er een meetbare verschuiving is in de meter. (die verschuiving onthouden.) dan ga je terug naar nul en draai je de andere kant op. totdat je de zelfde uitslag op bdp meter hebt. bijde hoeveelheden in graden opgeteld en delen door 2 geeft aan op hoeveel graden het tdc zit.
ik denk dat je de riem hiervoor niet van spanning af hoeft te halen. dit omdat de poulies van de nokkenassen wel iets mogen verschuiven tegenover het huis zonder dat dat problemen geeft. is ff bekijken met garagehandboek is het beste.
Wel even met TDC opzoeken oppassen. draai echt niet verder als 20 graden omdat je anders zeker plakkende kleppen hebt.
tamael
SNEEKY
May 12 2008, 16:15
ik vind dit wel een beetje eng te horen dat mensen dit soort precisiewerken zelf beginnen uitvoeren met natuurlijk deze problemen als gevolg.
just my opinion natuurlijk
@ Blex, geef even chassisnummer van de wagen door, de laatste 8 cijfers zijn genoeg, dan kan ik kijken welk blok het is en welk blokkeergereedschap met welke bestelnummer je precies nodig hebt .
sneek
tamael^
May 12 2008, 17:20
QUOTE (SNEEKY @ May 12 2008, 17:15)

ik vind dit wel een beetje eng te horen dat mensen dit soort precisiewerken zelf beginnen uitvoeren met natuurlijk deze problemen als gevolg.
@ Blex, geef even chassisnummer van de wagen door, de laatste 8 cijfers zijn genoeg, dan kan ik kijken welk blok het is en welk blokkeergereedschap met welke bestelnummer je precies nodig hebt .
sneek
sneek,
Naar mijn mening kunnen mensen het best zelf doen als ze maar eers gaan lezen in de boeken en dan beginnen. als ze het gereedschap op orde hebben en ze hebben goed inzicht kan dit ook wel goed komen. het is alleen dat deze nieuwe generatie motoren dusdanig veel sensoren hebben dat ze een verkeerde riem stelling gaan aanpakken door het vermogen te veranderen. en zo je kleppen en zuigers beschermen.
ikzelf heb ook wel is iets fout gedaan bij vervangen van een snaar en dat heeft naast wat geld ook een boel ervaring opgeleverd.
tamael
SNEEKY
May 12 2008, 19:51
de ervaring is idd goed maar soms de kosten die erbij komen...een HGT is best al een knap staaltje voor een beginner.
tamael^
May 12 2008, 20:16
QUOTE (SNEEKY @ May 12 2008, 20:51)

de ervaring is idd goed maar soms de kosten die erbij komen...een HGT is best al een knap staaltje voor een beginner.
soms is een 1.4 al een uitdaging.

hij heeft nog een lekker klusje. denk dat dit onder het kopje past van oops, shit happens valt. als hij hem zo naar de garage moet brengne word hij geknipt en geschoren. zonde dat hij niet eerst leest en dan gaat sleutelen.
tamael
QUOTE (SNEEKY @ May 12 2008, 17:15)

sneek
ok de laatste 8 van me chassis zijn als volgd 00039336 .
ach de auto zal het wel weer gaan doen hoor .... maar als ik een 1200 euro uit moet gaan geven voor
een snaartje en een koppeling dan ben ik al klaar en doe ik het zelf wel ....
tel er 800 bij en je zit al over de waarde an de auto heen . vind een 65 euro per uur ex btw ff te veel .
dan te bedenken dat er 10 uur voor staat ... is al 650 euro en dan de spullen nog .
ik ben monteur van een ander soort techniek .. ben handig en heb wel is vaker zoiets gedaan
alleen niet van een variabel iets ... had me misschien iets meer moeten verdiepen maar ben
blij met de hulp op dit forum .
en door te doen leer je van je fouten... denk niet dat de kennis jou ook zomaar is komen aanwaaien .
met vr gr blex
SNEEKY
May 12 2008, 21:34
QUOTE (blex @ May 12 2008, 22:06)

ok de laatste 8 van me chassis zijn als volgd 00039336 .
ach de auto zal het wel weer gaan doen hoor .... maar als ik een 1200 euro uit moet gaan geven voor
een snaartje en een koppeling dan ben ik al klaar en doe ik het zelf wel ....
tel er 800 bij en je zit al over de waarde an de auto heen . vind een 65 euro per uur ex btw ff te veel .
dan te bedenken dat er 10 uur voor staat ... is al 650 euro en dan de spullen nog .
ik ben monteur van een ander soort techniek .. ben handig en heb wel is vaker zoiets gedaan
alleen niet van een variabel iets ... had me misschien iets meer moeten verdiepen maar ben
blij met de hulp op dit forum .
en door te doen leer je van je fouten... denk niet dat de kennis jou ook zomaar is komen aanwaaien .
met vr gr blex
jup, is juist, ervaring krijg je door te leren maar petje af om direct een snaar van een HGT te vervangen
vragen NL garages echt 65 excl BTW????? bij ons hier in Belgiƫ werken we aan 32 excl BTW,damz, dringend iets aan die prijs doen dan
ik kijk morgen op me werk voor het gereedschap dat je nodig hebt. kan je het niet lenen in een garage? hoef je het niet te kopen toch...
sneek
SNEEKY
May 13 2008, 07:45
blex, is dit de goeie chassisnummer, deze is namelijk niet in mijn bestand bekend.
QUOTE (SNEEKY @ May 13 2008, 08:45)

blex, is dit de goeie chassisnummer, deze is namelijk niet in mijn bestand bekend.
dit is wat er in mijn bewijsje staat .
dit is mijn motor nr 182a1.000
185bxd1a.07
wie weet kan je hiet wat mee .
SNEEKY
May 13 2008, 12:38
owkeej, dit zou moeten zijn :
2.0 20V HGT 147 PK versie met alu kleppendeksel.
fiat nr van gereedschap voor nokkenassen: 1860892000
greetzzz, Sneek
marcelvg
May 13 2008, 14:45
zeg sneeky woon je ver in belgie dan is het mss wel makkelijk om het bij jou te laten doen
ben volgend jaar weer aan de beurt
zal je net zien .... zit weer een levertijd op van 3 weken ......
is allemaal weer net te laat .. moet een paar dagen later op vakantie .
maar heb de fiat dealer gebeld en een deal gesloten .. betaal een paar 10tjes en leen
de vergrendelaars voor een weekend ....
ps uurloon hier in nederland is 80 euro per uur incl btw..... dus ff afstellen van nokkenassen kost al meer dan 400 euro ....
stel je voor als je alles moet laten doen ... dus de onderdelen er ook nog eens bij ... ben de tel al weer kwijt
in ieder geval vrijdag avond gaan we een nieuwe poging doen .
SNEEKY
May 13 2008, 16:58
QUOTE (marcelvg @ May 13 2008, 15:45)

zeg sneeky woon je ver in belgie dan is het mss wel makkelijk om het bij jou te laten doen
ben volgend jaar weer aan de beurt
hahaha, mij goed

Woon in Zottegem, zo'n uurtje van Antwerpen.
no problemo.
QUOTE (SNEEKY @ May 13 2008, 17:58)

hahaha, mij goed

Woon in Zottegem, zo'n uurtje van Antwerpen.
no problemo.
haha zou die auto dat wel redden dan met verlopen kleppen ???..
en wat is jou uurloon haha ??
SNEEKY
May 13 2008, 17:36
QUOTE (blex @ May 13 2008, 18:04)

haha zou die auto dat wel redden dan met verlopen kleppen ???..
en wat is jou uurloon haha ??
uurloon hier is 32 excl BTW.
met verlopen riem misschien wel een beetje link
ik denk ook niet dat het verstandig is ... straks hebben we nog meer schade .
wat mij trouwens nog niet helemaal duidelijk is , is hoe ik kontroleer
of de servo in werking is of niet ... en als i in werking hoe krijg ik hem daar van af ?
in iedergeval wil iedereen alvast bedanken voor alle reakties
en het mee denken ... zal vrijdag avond al laten weten hoe we er voor staan ( en misschien nog om de nodige tips vragen haha )
grtzz blex
SNEEKY
May 14 2008, 07:59
QUOTE (blex @ May 13 2008, 19:18)

ik denk ook niet dat het verstandig is ... straks hebben we nog meer schade .
wat mij trouwens nog niet helemaal duidelijk is , is hoe ik kontroleer
of de servo in werking is of niet ... en als i in werking hoe krijg ik hem daar van af ?
in iedergeval wil iedereen alvast bedanken voor alle reakties
en het mee denken ... zal vrijdag avond al laten weten hoe we er voor staan ( en misschien nog om de nodige tips vragen haha )
grtzz blex
normaal bij loszetten van inlaatpoelie en afnemen riem zal de versteller zich weer naar de nulstand draaien, daarom ook dat je nokkenaspoelie pas vast moet zetten als de riem gespannen is. zo kan versteller niet verdraaien bij aanspannen riem en verliest hij de nulstand
dus :
-kleppendeksel verwijderen
-de motor zo goed mogelijk op tijd zetten
-d-riem losmaken
-bovenste dode punt van cil 1 goedzetten met micrometer
-nokkenassen blokkeren met gereedschap (er staat op ieder blokje welke cilinder en de letters "S" voor uitlaatnokkenas, en "A" voor inlaatnokkenas
-poelie van inlaatnokkenas loszetten
- riem leggen
-spannen
-nokkenaspoelie vast zetten
-paar keer ronddraaien met de hand en spanning controleren .
succes
sneek
PS: heb jij een faxnummer? kan ik je de bladen ut werkplaatshandboek doorfaxen als je wil
QUOTE (SNEEKY @ May 14 2008, 08:59)

normaal bij loszetten van inlaatpoelie en afnemen riem zal de versteller zich weer naar de nulstand draaien, daarom ook dat je nokkenaspoelie pas vast moet zetten als de riem gespannen is. zo kan versteller niet verdraaien bij aanspannen riem en verliest hij de nulstand
dus :
-kleppendeksel verwijderen
-de motor zo goed mogelijk op tijd zetten
-d-riem losmaken
-bovenste dode punt van cil 1 goedzetten met micrometer
-nokkenassen blokkeren met gereedschap (er staat op ieder blokje welke cilinder en de letters "S" voor uitlaatnokkenas, en "A" voor inlaatnokkenas
-poelie van inlaatnokkenas loszetten
- riem leggen
-spannen
-nokkenaspoelie vast zetten
-paar keer ronddraaien met de hand en spanning controleren .
succes
sneek
PS: heb jij een faxnummer? kan ik je de bladen ut werkplaatshandboek doorfaxen als je wil
tuurlijk wil ik dat .. alle info is welkom !!
fax 0725725376 land nr 0031 ??
grtzz blex
SNEEKY
May 14 2008, 09:57
QUOTE (blex @ May 14 2008, 10:21)

tuurlijk wil ik dat .. alle info is welkom !!
fax 0725725376 land nr 0031 ??
grtzz blex
verstuur NU de fax, laat weten of het goed is aangekomen.
Sneek
QUOTE (SNEEKY @ May 14 2008, 10:57)

Sneek
hoi sneek !
fax is duidelijk aan gekomen en bedankt daarvoor .
tis mij nu helemaal duidelijk en weet zeker dat het mij gaat lukken .
zat net nog ff te praten met een monteur die net terug is van vakantie
en het zou best is kunnen om dat we geen originele snaar hebben gebruikt dat i misschien iets dikker
is en net een 10de anders is ( is een vervangende snaar van een ander merk ).... nu is het mij ook duidelijk waarom de poulies los moeten .
grtzz blex
QUOTE (SNEEKY @ May 14 2008, 10:57)

Sneek
hoi sneek !
fax is duidelijk aan gekomen en bedankt daarvoor .
tis mij nu helemaal duidelijk en weet zeker dat het mij gaat lukken .
zat net nog ff te praten met een monteur die net terug is van vakantie
en het zou best is kunnen om dat we geen originele snaar hebben gebruikt dat i misschien iets dikker
is en net een 10de anders is ( is een vervangende snaar van een ander merk ).... nu is het mij ook duidelijk waarom de poulies los moeten .
grtzz blex
SNEEKY
May 14 2008, 12:05
owkeej, laat weten hoe het gegaan is
Succes kerel
[quote name='SNEEKY' date='May 14 2008, 13:05' post='156733']
owkeej, laat weten hoe het gegaan is
Succes kerel

[/quo
nog een vraagje tussendoor ... heeft er iemand een eraving met een riem van het merk gates ??
want als ik het filmpje in me hoofd terug draai van wat we gedaan hebben viel het mij nog op de in de spanner bijna tot het uiterste
naar voren moest schuiven ( scheelde wel 5 mm met de oude situatie )
is het raadzaam om er alsnog en origineele op te zetten ??
grtzz blex
SNEEKY
May 16 2008, 07:58
misschien beter voor de originele gaan, 5mm verschil is veel, kan een tand zijn en mede oorzaak van je probleem.
GeMiNi
May 16 2008, 08:11
Gates is op zich geen slecht merk, maar ik heb ook het gevoel dat mijn auto inhoud nadat ik mijn blok heb gewisseld en toen ook meteen de d-riem heb gewisseld toevallig ook voor een Gates
marea_weekend
May 16 2008, 19:04
Bij al mijn auto's die ik kocht heb ik meteen de D.riem vervangen. Heb altijd gates gebruikt.
Nooit geen problemen mee gehad. Ook niet met mijn marea!!
Groeten Geert.
ok we zijn halver wege mer de grote klus ... gaat niet helemaal van een leie dakje maar we
komen in de buurt .... heb blokken in bruikleen bij de fiat dealer .. wat me opviel is dat het blokje
op de uitlaatnokkenas wel de vorm had maar niet geheel aanslot op de nok .. dus voelermaten er tussen
en het gemiddelde aan weers kanten om hem in het midden te houden . inlaat paste perfect ..
er was wel verschil tussen de 2 nokken . heb eerst de inlaattandwiel moeten lossen om de uitlaat in positie te krijgen
maar dit scheelde zeker geen tand .. eerder een een halve on een kwart . maar er was verschil .
en de snaar die is wel degelijk anders ... hij is langer en dunner dan een nieuwe originele .
en ik geloof niet dat een snaar na 100 km al oprekt .
het scheelt niet veel maar het scheelt wel .
en het is de voorgeschreven snaar volgens de gates site .
dus voor mij geen gates meer maar origineel .
grtzz blex
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.