Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Gordel spant te snel
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Bravo_Pete
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met de gordel in mijn Fiat Bravo. Als ik rustig een beetje met mijn bovenlichaam naar voren ga (om bijvoorbeeld goed naar rechts te kunnen kijken) dan slaat de gordel vast op de manier zoals ie doet als er een forse ruk aan wordt gegeven. Das best irritant.
De gordel werkt dus eigenlijk te goed. Tevens lijkt bovenstaande vaker op te treden als de auto in bocht wat overhelt. Kan ik hier zelf iets aan doen (iets verstellen ofzo) of moet ik hiermee naar de dealer?
Uiteraard begrijp ik dat een goed werkende gordel belangrijk is en het wellicht niet verstandig is om er zelf aan te gaan liggen morrelen.

Alvast bedankt,

Peter
MR. HGT
Bij mij reageert hij ook snel maar dan alleen als ik van het gas ga of iets mijn rem intrap.
Bravo_Pete
dat is bij mij ook aan de hand maar ook in bochten. Is er iets aan te doen?
The Master
Een nieuwe gordel kost je €132 EX montage.... Da's niet misselijk dus... Ik heb t wel eens dat die van mij blokt, maar niet zovaak als jullie beschrijven...
marea weekend 20v
over gordels gesproken, het metalen stuk wat je inklikt naast de stoel (klinkt wat vreemd maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) dat hangt heel erg laag naast mijn stoel en is lastig te pakken bij het gordel om doen, hij zakt dus te ver naar beneden.

Iemand een tip??
Dutch Dimension
Die van mij blokeert ook best snel.
Maar ik vind dat is wel lekker als je hard een bocht in duikt
Bravo_Pete
Bedankt voor de replies. Ik had eigenlijk gehoopt dat er iets aan af te stellen was....
Ik zou het niet erg vinden als de gordel zich direct weer zou ontspannen maar dat doet ie dus niet.
BELLEZZA ITALIANA
volgens mij wat jullie allemaal beschrijven is ook de werking van een gordel :?

alleen als je op een recht stuk rustig naar voren gaat op iets te pakken of iets dergelijks dan moet de gordel niet in de vergrendeling schieten

maar voor de rest werkt jullie gordel precies waar die dingen voor gemaakt zijn :wink:
Bravo_Pete
helemaal mee eens. Maar dat in de vergrendeling schieten als ik naar voren ga om iets te pakken of iets uit mijn stoel kom om naar iets te kijken dat gebeurt dus. En ik heb net op gemerkt dat het in een linker bocht het meest gebeurt.
Is er iets aan te doen?
Slider
Ik heb precies hetzelfde. Het is inderdaad niet altijd even handig. Maar aan de andere kant, vlieg je als je de bocht een beetje hard neemt ook niet van links naar rechts. Mijn vader heeft een Toyota Corolla (van 2003) en als je daar achterin zit is het helemaal erg, ik zat laatst vast tegen de achterbank... Dus niet alleen Fiat heeft het.
BELLEZZA ITALIANA
ik denk dat er weinig te stellen valt aan de gordels
misschien dat sneeky dat weet :?:
of rij anders ff langs de dealer om te vragen of deze te stellen zijn
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.