Hoi luitjes,ik heb ook een open luchtfilter laten plaatsen,en er is niks weg hoeven te halen of zagen.Enkelt oude filter is eruit gehaalt en de rubbere pijp is weg.
Bij mij zit de filter rechtstreeks op m'n carberateur,en ook kan m'n moterkap dicht
NEO
The Master
Apr 3 2004, 18:41
Ja, maar nu is jou complete luchtfilterhuis niet weg.... Nu krijg je geen koude lucht onder die wielkast vandaan (maar ook geen ranzige zooi

)
En plaats uiteraard ff een paar foto's :wink:
Green Fantasy
Apr 3 2004, 19:28
hey neo
ken je niet ff een foto plaatsen????
gr youri
moet je trouwens je comp opnieuw ressetten of niet want er was vandaag iemand die tegen me zei dat dit moest omdat je motor ineens anders gaat draaien.
of is dit b*llsh*t.
greets jwlos
The Master
Apr 4 2004, 00:24
Neej hoor, want je luchtmassameter (debietmeter) berekend precies hoeveel lucht erin gaat, en zoveel benzine spuit hij daar op zin... Hij gaat echt niet ineens 3x zoveel lucht aanzuigen ofzo....
Monstra16v
Apr 4 2004, 11:26
daar wordt die veel te warm echt slecht
Dannsky
Apr 4 2004, 21:53
Hi NEO,
Wat voor motor ligt erin bij jou en wat voor merk luchtfilter heb je erop gezet? Heb zelf een 1.4 en zit er ook over na te denken voor een openluchtfilter, maar weet nog niet welke?
ik heb een 1.2 en er komt een grote k&n in incl rvs bocht voor honderd euriesmontage in combinatie met eigen hulp.
bedrijf in hillegom
Monstra16v
Apr 5 2004, 09:52
het enigste wat ik zou willen is het luchtfilter met een alu buis bijna geheel achter mijn voorbumper uit laten komen met een klein stuk buis nog ernaar toe die lucht aanzuigt.
hoe dichter bij de moter hoe slechter het wordt kwam warme lucht want warme lucht is bijna 100 x zo groot als koude lucht waardoor die minder dus altijd minder lucht opneemt. dat heeft met de ruimte van de moleculen te maken.
hoe kouder hoe dichter bij elkaar dus hoe meer lucht erin kan met 1 graad temp verschil wordt de massa al al bijna 10 x zo groot laat staan wat er dus gebeurt als je een filter op een warme plek onder de kap monteert.
QUOTE (jwlos)
ik heb een 1.2 en er komt een grote k&n in incl rvs bocht voor honderd euriesmontage in combinatie met eigen hulp.
bedrijf in hillegom
Ja, en waar blijven de foto's?
Green Fantasy
Apr 6 2004, 20:18
QUOTE (The Master)
Ja, maar nu is jou complete luchtfilterhuis niet weg.... Nu krijg je geen koude lucht onder die wielkast vandaan (maar ook geen ranzige zooi :) )
En plaats uiteraard ff een paar foto's :wink:
is het nou mogelijk om een openluchtfilter schuin in je oude filterhuis te leggen???? in principe krijgt hij de zelfde koude lucht, dan als je de originele laat zitten.
youri
QUOTE (Slider)
QUOTE (jwlos)
bedrijf in hillegom
Ja, en waar blijven de foto's?

er staat komt erin en dit gaat in verband met me werk de 23e pas gebeuren en mocht het toch eerder zijn dan komen er wel fotos maar italfest hoop ik het te kunnen laten zien.
greets jwlos
The Master
Apr 6 2004, 21:24
Posts in een ander topic:
QUOTE (gelekanarie)
hallo beste fiat bezitters
ik heb laatst een openlucht filter geplaatst. dit heb ik als volgt gedaan. ik heb de kap van het filterhuis verwijderd en heb de filter eruit gehaald. nu heb ik de filter in het filterhuis liggen. KEN DIT ???? EN KRIJGT HIJ DAN NOG WEL VOLDOENDE KOELING ?????
GR YOURI

QUOTE (TD-Abarth)
ben je niet in de war met een vervangingsfilter? die is nl. gemaakt van een soort van schuim en past perfect in het filterhuis
een OPENluchtfilter is echt zo'n kelk, bijvoorbeeld 57i van K&N
welke van de 2 heb je?
gr. Bob
Hallo luitjes,
sorry voor die foto's,en dat ik nix van me heb laten horen.
Ik ben het helemaal vergeten en op een gegeven moment was ik de topic kwijt,maar er bestaan wel meer dan 1 blz,mijn Foutje.
Het is me niet gelukt om ze op internet te plaatsen.
Maar ik heb es na gevraagt hoe dat zit met dat warme lucht van de motor
,maar bij de dealer zijden ze dat dat wel meeviel.
Voor de zekerheid heb ik een Alu flexipijp geplaats voor rechtstreekse
koele lucht,maar bij de dealer zeiden ze dat het niet nodig was omdat het pas van kracht wordt bij +- 160km/u.
Maar ze hebben mijn oude filter uit die bak gehaalt zodat mijn open luchtfilter alsnog lucht krijgt,want dat schuine opening staat recht voor de openfilter.
Groeten NEO
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.