Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Olie lekkage?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
david19
hoi ik kwam vanmorgen bij jkmijn auto en toen zag ik zwarte vlekken liggen op de grond heb een nieuwe eindemper op mijn auto laten zetten en mijn tussendemper is er uit dus hing ik net onder mijn auto en zie ik onder aan mijn blok zwart smeer zitten is dit normaal heb een vriend van mij laten vertelen dat als ze die pijpen vervangen hebben dat ik mijn auto moet reseten graag tips

Edit by Slider: Titel aangepast.
evill bravo
je moet in ieder geval 100% zeker je comp resetten gooi hem een nachtje achter de accu weg en sluit deze de volgende dag weer aan dan bouwd hij nieuwe waardes op voor de rest zou ik niet weten wat die zwarte plas is oliefilter mischien??
david19
en hoe zit dat met het olie filter ????
hoe werkt dat???
maar dat er vuil of ja zwart onder het blok zit is goed ???
evill bravo
mijn blok is ook niet helemaal schoon van onder en je oliefilter kan wel een barstje of gaatje in zitten of de schroef om de olie er normaal af te laten kan wel los zitten dit filter is rond en ongeveer zo'n 10 a 15 cm lang en hangt aan de onderkant voorin
david19
der kan eigenlijk dus niet veel zijn ???
heb net de min van mijn accu los getrokken maar waarvoor moet dat eigenlijk???
en dat met die olie kan alleen het oliefilter en de olie uitlaat zijn??
evill bravo
om de computer nieuwe waardes op te bouwen voor betere prestaties en foutmeldingen omdat je er een sportuitlaat onder heb gezet en het kan ook onverbrande of verbruikte olie zijn je moet de klem vd einddemper ook nog eens na draaien na een paar dagen vanwege het uitzetten en krimpen!!.
david19
bedankt voor de goede tip dit forum heeft me al vaak geholpen bedankt daarvoor
The Master
QUOTE (david19)
bedankt voor de goede tip dit forum heeft me al vaak geholpen bedankt daarvoor

Zou zegge, blijf lekker hangen biggrin.gif

Maar een paar pics van je auto, kunnen wij die ook zien :wink: Kom een keer naar een meeting! En nix is verplicht!!! Je hoeft m niet te tunen, je hoeft niet naar een meeting, je hoeft daar niet mee te doen met een tourrit... Maar mag wel, doe wat je zelf wil.... Bravo = bravo, en vraag maar eens een een paar andere leden hoe super gezellig dat een meeting is! Daar leer je NOG meer van dan wat er allemaal op t forum staat :wink:
madbull
En zo sprak de PR-afdeling biggrin.gif
SNEEKY
hahahahahahaha,The Master toch, altijd druk in de weer :wink: :wink:
The Master
Master-moderator:

Ontopic jongens... lol.gif lol.gif lol.gif lol.gif lol.gif lol.gif lol.gif
Glen
QUOTE (evill bravo)
je moet in ieder geval 100% zeker je comp resetten gooi hem een nachtje achter de accu weg en sluit deze de volgende dag weer aan dan bouwd hij nieuwe waardes op voor de rest zou ik niet weten wat die zwarte plas is oliefilter mischien??

Een hele nacht? Dat hoeft zo lang nog niet meen ik. Enkele seconden zouden voldoende zijn. Je kan dit zien als je dagteller opeens op 0 staat. ECU is dan zen instel-variabelen kwijt, gaat zichzelf de eerste km-ers setten.
evill bravo
QUOTE (Glen)
QUOTE (evill bravo)

Een hele nacht? Dat hoeft zo lang nog niet meen ik. Enkele seconden zouden voldoende zijn. Je kan dit zien als je dagteller opeens op 0 staat. ECU is dan zen instel-variabelen kwijt, gaat zichzelf de eerste km-ers setten.

was mij verteld tenminste en neem altijd zekere voor het onzekere!! biggrin.gif
Glen
Er staat in vraagbaak ook iets van enkele seconden hoor.
...met n hele nacht ben je natuurlijk uiterst zeker biggrin.gif .
NEO
Het kan misschien je carterpan wezen,op de BRAVO is een ouderwetse carterpan van staal gemonteerd.Als die auto veel gereden heeft is de coating van je pan er af gesleten door steenslag enz.,en als deze (blanke stalen)pan water op komt roest hij weg.dan wordt hij flinter dun,en komt de olie er doorheen,vooral door miniscule gaatjes dat veroorzaakt wordt door steenslag

Véél succes,en de groeten NEO
david19
ja maar ik heb een brava???
Bobi
motoren van bravo en brava zijn identiek het zelfste

greets Bob
david19
en gaat me dit veel geld kosten???
als ik dit bij de dealer laat maken
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.