Help - Search - Members - Calendar
Full Version: zwaardere accu
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MainMan
Ik heb een fiat bravo 1.6 met een onderhoudsvrij accu van 50 Ah.

Ik wil een een zwaadere accu in mijn auto zetten, ik dacht aan eentje van 55 Ah of hoger. Dit in verbrand met het feit dat er nog andere dingen zijn in mijn auto die stroom trekken. Mijn accu loopt namelijk leeg met 1o minuten stilstaande muziek draaien.

Maar ik wil aan jullie vragen wat voor gevolg dit op mijn voertuig zal hebben. Is het aan te raden of niet. Het moet niet zo zijn dat ik dan kortsluiting gaat krijgen of mijn stroomdraden door gaan branden.

MainMan.
Bis
55Ah heeft niet veel zin, die is nl. maar 5AH groter. AH wil zeggen: Dat de accu 5 uur lang een stroom kan leveren van 1 ampere (bij een accu van 5AH) of 1 uur lang een stroom van 5 A. In theorie!!!!!! In de praktijk komen daar nog een aantal factoren bij: Interne weerstand van de accu, conditie van de accu, temperatuur enz. Wil je echt langer zonder motor van je muziek genieten moet je denk ik naar een (veel)grotere accu opzoek. Informeer eerst ook wat je dynamo max. kan laden!!! Anders moet je naast een nieuwe accu ook een andere dynamo $$$$$$$$!
MainMan
hey bis,

je hebt het over grotere accu, als ik wat langer muziek wil draaien.
wat bedoel je met groter, wat moet er groter zijn?
want ik ben zelf geen electricien dus ben niet thuis in alle die dingen als het nou iets bouwkundige was ofzo dan snapte ik het wel.

maar wat moet er groter dan zijn? en kan je dat in technisch termijnen uitdrukken.

MainMan
Bis
Tsja, ik heb het ooit allemaal moeten leren voor school. Maar dat is wel ff geleden. Je zou dan moeten uitrekenen hoeveel stroom alles trekt enzo. Misschien weten ze bij zo'n car Hifi toko wel wat je ongeveer nodig hebt. Ik kan je niet echt aan een waarde helpen.

Suc6 met je zoektocht.
Monstra16v
je kan tot 60 of 65 in een bravo zetten hebben ze toen voor mijn uitgeocht ik heb er een 60 in
evill bravo
het aller beste is een gel accu wel iets duurder maar zeer effectief!! biggrin.gif
SuBSonicK
Op marktplaats is net een nieuwe advertentie komen te staan:

Optima yellow top.
60 ampere gel accu.

Moet 60 euro kosten. Nieuw kosten ze 220 euro geloof ik. Kwam ik toevallig vanmiddag tegen. Misschien een tip ?
MainMan
ik heb net op de marktplaats gekeken maar heb niks gevonden over die gel accu die te koop wordt aangeboden.

zou jij mij een link ervoor willen sturen of vertellen waar ik het precies kan vinden?

MainMan
SuBSonicK
www.marktplaats.nl

Rechtsbovenin type je als zoek opdracht: yellow top.

Je krijg dan een aantal advertenties die ze te koop hebben staan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.