QUOTE (Gwboes @ Apr 8 2008, 21:53)

nee een bak van een 1600 gaat denk ik niet passen.
vroeger kon dit nog wel (in de tijd van de alom geprezen twin-cam lampredi motoren) maar volgens mij zijn bij de bravo/a alle onderblokken verschillend (op de diesels na en de 5-cil wat eigenlijk een 1800 met een extra cilinder is )
een 1.6 bak gaat helaas echt niet passen. puur omdat het een compleet andere motorbouw heeft. alles zit dan verkeerd en aanpassen kost dan veel meer als een goede 1.4 bak.
geploft diferentieel is redelijk gewoon voor een 1.4. het enige wat je kan doen is een 2ehands bak plaatsen waar het diferentieel nog redelijk is en dan meteen de kroonwielen met lagercups in het diferentieel vervangen. kost je 200 meer maar zal wel voor een heel aantal jaren het probleem oplossen. (5 jaar toch wel weer minstens)
DIT is even voor je beeld vorming hoe het er binnenin je bak uitziet na deze schade.
DIT is een voorbeeld van een ingeslagen diferentieel. het differentieel op de foto is nog te redden maar de schade is al goed te zien.
verder heb ik nog als tip. vervang je koppeling meteen als de bak er onder weg is. kost 150 euro meer maar voorkomt dat je over een half jaar de bak weer los moet (laten) halen om de koppeling te vervangen.
Owjaah, als je zelf gaat zoeken naar een bak raad ik je aan om eens contact te nemen met Geuzendam en dan moet je ook ff vooraf vermelden dat je deze tip hebt van Dinand op het FBC. zal je wel een paar centjes kunnen schelen. ;-)
tamael