Dimocash
Apr 6 2008, 18:30
sinds net heb ik 2 problemen met mijn bravo.
ik reed vanuit almere naar amsterdam en weer terug.
vlakbij mijn huis ff langs de supermarkt.
ik stap weer in, start de motor en had opeens 2 problemen die wellicht met elkaar verbonden zijn.
1e is dat hij de usb stick niet meer herkent.
2e probleem is dat hij niet meer aangeeft dat de auto verbonden is met mijn telefoon.auto uit en aan gezet mocht niet baten.
als ik opdracht geef iemand te bellen dan belt hij diegene wel via de bluetooth verbinding.
maar op t scherm verschijnt er niets.
hij blijft op het scherm aangeven dat het vandaag 6 april 2008 is, meer geeft hij niet aan.
ik kan ook niet in menu's gaan.
auto uit en aanzetten heeft geen resultaat gehad.
evenals telefoon uit en aan zetten en de usb stick eruit halen en weer erin.
iemand een idee?
uiteindelijk reed ik maar zonder muziek etc naar huis en daar probeerde ik het weer door de auto uit en aan te zetten etc maar helaas bleef t probleem.
Alex9719
Apr 6 2008, 19:12
In de categorie "beter een halve tip dan helemaal niks":
Grote kans dat het een kapotte zekering is. Moet je maar even zoeken op dit forum, of op het Grande Punto forum, volgens mij staat er wel ergens welke zekering dit is (anders toch gewoon "even" langs de dealer...)
Dimocash
Apr 6 2008, 19:54
ja, kdenk ook dat ik langs moet gaan bij een dealer.
ik probeerde t net weer en nog steeds precies hetzelfde.
hij ziet de usb stick trouwens WEL want als ik de opdracht geef voor navigatie of playlist, of mappen dan zegt de blue&me mevrouw NIET dat de optie niet mogelijk is.
tevens kan ik via de spraakherkenning wel naviagtie adressen invoeren....
muziek afspelen lukt trouwens niet via spraakherkenning, dus er is toch iets niet helemaal goed.
het vervelende is alleen dat het scherm van de datum constant op zondag 6 april blijft staan.
het zit er niet ingebrand omdat als je de auto start het scherm wel blue&me aangeeft.
hoogst irritant is dit zeg.
dat word dus vrij nemen om naar de dealer te gaan....
Dimocash
Apr 6 2008, 20:11
ik vraag me af als er een manier is om de blue&me te resetten?
een soort ctrl-alt-delete?
bertjeh
Apr 6 2008, 22:09
QUOTE (Dimocash @ Apr 6 2008, 21:11)

ik vraag me af als er een manier is om de blue&me te resetten?
een soort ctrl-alt-delete?
Wat bij mij hielp, was om de accu even los te koppelen en na 1 minuut weer aan te sluiten.
Succes!
Bert
Dimocash
Apr 7 2008, 05:01
hmmm kzou niet weten hoe....
ik rij wel ff langs de dealer deze week.
wel een vervelend probleem zeg.
Dimocash
Apr 7 2008, 13:55
Bij de dealer in Huizen langsgeweest.
Accu even los gemaakt en probleem is opgelost (Y)
edokoch
Jul 29 2008, 22:17
Ik zit nu net met hetzelfde probleem en de dealer gaf vanmiddag telefonisch aan ook geen idee te hebben. Toch maar even langsgaan met dit verhaal. Kan ik hun ook eens iets leren. Ik hoop dat dit voor mij ook de oplossing is.
la bella italia
Jul 30 2008, 08:22
Ik heb het ook gehad en even de zekering loshalen was voldoende om b&m te resetten. Het is een zekering die achter het vakje linksonder zit. In het boekje staat welke het is. Het vakje moet je loshalen door twee schroeven los te draaien.
edokoch
Aug 3 2008, 09:28
QUOTE (la bella italia @ Jul 30 2008, 09:22)

Ik heb het ook gehad en even de zekering loshalen was voldoende om b&m te resetten. Het is een zekering die achter het vakje linksonder zit. In het boekje staat welke het is. Het vakje moet je loshalen door twee schroeven los te draaien.
Het is werkt weer. Een keer de zekering loshalen was de oplossing. Mijn dank.
Zou dit ook werken voor mijn probleem?
Heb een tijdje gehad dat de bluetooth verbinding tussen mijn telefoon en blue&me zeer slecht was en kraakte. Uiteindelijk is blue&me helemaal uit gevallen en nu is het helemaal niet meer mogelijk om een verbinding te maken met blue&me. Je krijgt hem ook niet gevonden dus het lijkt erop dat het ligt aan de bluetooth module van Blue&me. Uiteraard met meerdere telefoons getest en ook geen resultaat. Bij de dealer geupdate maar ook geen resultaat. Iemand enig idee?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.