madbull
Oct 7 2003, 09:53
Heb gister de decoupeerzaag in een stuk mdf gezet om te kijken of ik een beetje Bob de Bouwer bloed heb. Viel nog niet tegen, ik had zó een passend stukkie gemaakt om achter in mijn Italiaantje te gooien. Op zich nog niet verkeerd, maarrr...
.. de originele hoedenplank loopt achter schuin af. De 1cm dikke plaat die ik nu heb gemaakt komt daarom net boven de wisser uit. LELIJK! Je kunt gewoon eronder gluren om te kijken of ik geen 58 illegale chinezen in mijn kofferbak heb.
Daarom:
heeft er al iemand een hoedenplank gemaakt en hoe heeft men dit opgelost?
Ikke ben verre van handig maar kun je aan het laatste stukje niet een stuk alu plakken en dat naar beneden buigen. Ik neem aan dat er een soort bekleding op komt om het mdf te bedekken??? Diezelfde bekleding kun je dan over het schuine stuk alu (of ander metaal/plastic?) trekken.
madbull
Oct 7 2003, 11:37
Zou inderdaad een optie zijn.. hmm.... sja, tis allemaal gekloot joh. ben bang dat wanneer ik een alu rand maak dat ie bij het dichtscharnieren daar nog tegen kan komen ofzo... maar kheb het gisteravond allemaal bij een bouwlampje gezien, kzal van de week nog es naar die gast rijden waar ie in de werkplaats ligt, bij daglicht om te zien of eigenlijk wel wat geworden is.
sjit, kheb van de week overdag helemaal geen tijd

Les tot 20.00 uur.. Naja, komt er nog wel van..... Ik hou jullie op de hoogte! Ajuus
Sparkie
Oct 9 2003, 19:23
Ik heb ook alleen nog maar t stuk mdf uitgezaagd (viel me ook wel weer mee..). Maar voor t laatste stukje zat ik te denken om maar een keer bij de sloop te kijken voor een hoedeplank uit een Bravo (wel ff wat mazzel hebben), of mn eigen plank verzagen... ben er ook nog nie uit.
Heb je nog iets gemaakt om m te kunnen laten kantelen? Zat te denken om er gewoon wat bouten in te rammen ofzow... :?:
Monstra16v
Oct 12 2003, 20:46
ik heb ook een open rand et staat kicke met klep open om ice te showen maar dicht is et link voor me ice want je ziet et
ga nu een ander plankje in de golving van de achterklep zagen en dan eronder gedeeltelijk schroeven en dan opvullen met vloeibaar hout of ik ga me ruiten blinderen
Monstra16v
Oct 12 2003, 20:50
metaal alu ? klint waarschijnlijk lekker als je muziek hard staat toink toink
Nebiros666@hotmail.com
Oct 14 2003, 16:43
Ik heb mijn hoedenplank denk ik al een jaar af ofzo... Heb het niet met MDF gedaan mant dat wordt raar als het vochtig wordt en heb je kans dat ie gaat doorhangen... Ik heb het zo gedaan: een stuk mulitplex van ongeveer 2-3 cm dik. Heb eerst de originele hoedenplank erop gelegd en langs de randen afgetekend, zoals je op de kleuterschool met je hand deed. Daarna heb ik dat ruim (+/- 0,5 cm buiten de lijnen) uitgezaagd met een decoupeerzaag. Hierna benik heen en weer naar de auto blijven lopen om te passen, dan kijken waar hij klemt of niet uitkomt en daar ga je dan met een bandschuurmachine aan het werk, gewoon gokkend. Dit doe je net zolang tot ie met open klep past... dan ga je de klep dicht proberen te doen en zie je waar de klep niet dicht kan, waarschijnlijk in de buurt van je ruitenwiissermotor waar de kap iets naar binnen komt. Daar ben ik toen gaan schuren, ongeveer net zo'n golfbeweging als de kap, en wel schuin naar onderen weg... dan past ie het best, als die daar pas en vastloopt op een ander stukkie ga je daar weer verder, bij mij issie zo uitgekomen dat ie bij de motor eronder valt en voor de rest net op de raamrand... Leuk detail: speakers onder je hoedenplank stof, ziet er vind ik beter uit, helemaal als je de onderkant ook bekleed, en daaronderdoor je speakersnoeren laat lopen...
Heb wel fotoos maar kan ze niet uploaden... solly[/img]
Nebiros
Oct 14 2003, 17:36
[img]http://home.kabelfoon.nl/~touw/Foto[/img]
da hedde gy heel netjes inelkaargeflanst!!
madbull
Oct 14 2003, 18:33
ziet er mieters mooi uit, gaat mij al niet meer lukken denk... moet er allemaal nog tijd voor zien te vinden...
ziet mijn oog daar autothentieke rockford fosgate shit?
Slider
Oct 14 2003, 20:44
Puik werk!
LaTiNa
Oct 15 2003, 12:28
Ziet er echt profie uit :wink:
LaTiNo
Oct 15 2003, 14:22
Idd echt profi. Weet je wat nog mooier zou zijn? Leer gebruiken als stof voor die hoedenplank EN voor in de achterbak
Nebiros
Oct 21 2003, 15:32
Ik denk dat leer een kwestie van smaak is, ik vind het persoonlijk een beetje pooierig...
En idd dat is een rockfort.
Zo pro is het niet hoor, gewoon effe 2 tot 3 uurtjes de tijd voor nemen, wel zorgen dat je de goeie materialen hebt..
madbull
Nov 9 2003, 14:11
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=146[/img]
Eindelijk klaar

en ik ben er tevreden mee
bravogirl
Jan 12 2004, 19:28
Ik heb me ook eens bezig gehouden met het zelf maken van een hoedenplank. Is gemaakt van mdf en in het midden heb ik de letters 'bravo GT' er uitgezaagd. Je ziet het niet zo goed op de eerste foto, vandaar dat ik de tweede er maar meteen bijdoe :wink:
Is overtrokken met zwart stof. De letters rusten op plexiglas. Eronder heb ik een kleine neon steken zodat de letters mooi oplichten. Daar heb ik wel geen foto van, is ook niet fel.
GreetZ!
Bravogirl
Monstra16v
Jan 12 2004, 19:30
nice jop ik heb een skai hoedeplank .. gemaakt
Tartarus
Jan 12 2004, 19:40
dat ziet er echt mooi uit
chappo
Dutch Dimension
Jan 12 2004, 19:41
gaaf gedaan hoor :wink:
QUOTE (bravogirl)
Is overtrokken met zwart stof. De letters rusten op plexiglas. Eronder heb ik een kleine neon steken zodat de letters mooi oplichten. Daar heb ik wel geen foto van, is ook niet fel.
GreetZ!
Bravogirl
Hee BravoGirl, heb je nou wel of niet een Foto, ik ben nieuwsgierig hoe dat er uitziet in het donker
De eventuele verhogingen of verlagingen!!!!!!! op de originele hoedenplank zijn na te bootsen door diverse lagen MDF op elkaar te plaatsen. Tip: houdt rekening met de speakers en eventuele basspoorten bij het plaatsen van extra lagen MDF.
Schaaf, rasp en schuur de hoeken, tot ze in dezelfde schuinte lopen als bij de originele hoedenplank. om de overgangen tussen de verschillende lagen mooi te laten overlopen kan gebruikt gemaakt worden van plamuur middel.
Mzzl goos
SNEEKY
Jan 12 2004, 21:51
mooi werk hoor :wink:
bravogirl
Jan 13 2004, 09:16
Dank je wel!
Helaas heb ik nog altijd geen foto gemaakt met het licht eronder aan. Ik kan morgenavond eens proberen, dan heb ik mijn kodak terug, eerder kan niet. Ik weet ook niet of het wel lukt, dan gaat hij (denk ik) toch moeten flitsen waardoor je geen neon meer ziet?
Enfin, ik zal het proberen :wink:
GreetZ!
The Master
Jan 13 2004, 12:31
QUOTE (bravogirl)
Ik weet ook niet of het wel lukt, dan gaat hij (denk ik) toch moeten flitsen waardoor je geen neon meer ziet?
Je kan dan ook de filts uitzetten
En een beetje cam heeft ook een night-shot, zo word zelfs in t donker, de foto nog mooi licht.. Probeer gewoon wat zou ik zeggen
Triple B
Jan 13 2004, 16:47
ziet er heet strak uit die hoedenplank
gewoon MDF gebruikt?
mzzl peer
bravogirl
Jan 13 2004, 17:43
Yep, alleen MDF. De grote plank straktrekken was geen probleem, die letterkes daarentegen... amai hoor.
Daarvoor heb ik de letters afgetekend op het stof en uitgesneden en erop vastgeplakt. De 'dikte' van de letters heb ik geverfd met zwarte plakaatverf om alles mooi zwart te krijgen.
wat is het beste denken jullie? 12 of 18mm MDF?
18 is steviger, maar 12 is dan weer lichter :?
madbull
Jan 13 2004, 21:19
Ik heb 2x 6" boxjes achterin hangen en dan is 12 meer dan voldoende. Qua stevigheid zit alles heel goed, kraakt niet, wringt niet. Meer boxen zou zeker moeten kunnen aan deze dikte, mits niet te veel gaten in de plank gemaakt worden.
Ik weet niet of je een hele woofer eraan wil hangen, dan is het verstandiger om wel naar 18 mm te gaan, toch zeker als je veel (grote) gaten uit de plank gaat zagen.
Voor de stevigheid heb ik voor aan de plank over de breedte van de plank een lat gelijmd. In deze lat steken aan beide uiteinden een schroef +/- 2cm uit: deze passen precies in de originele scharnierpunten. Zo kan de plank kantelen en wint deze aan stevigheid.
Succes, Mark
evill bravo
Jan 13 2004, 21:41
zou zelf 15 mm nemen zit nog met de stof die eromheen komt dus komt automatisch al iets hoger!! en 12 is te dun jah en gaat snel doorbuigen bij weers veranderingen al je een beetje boxen er achterin hebt zitten(uit eigen ervaring). greetz evill
evill bravo
Jan 13 2004, 21:44
heb zelf ook al trouwens een ontwerp gemaakt maar dat blijft een verassing hahaha maar heeft natuurlijk wel iets met een bravo te maken

:wink:
Dutch Dimension
Jan 13 2004, 21:45
ik zou 18 pakken.
buigt zeker niet door :wink:
QUOTE (sin)
wat is het beste denken jullie? 12 of 18mm MDF?
18 is steviger, maar 12 is dan weer lichter :?
Tip als je 12 doet moet je wel dwarsverstevigingen aanbrengen tegen het doorhangen en dan kom je aan het zelfde gewicht!
zal dus dikker worden dan 12
deze middag eens aan beginnen
madbull
Jan 14 2004, 10:44
En overweeg zeker multiplex, dat is ook steviger dan MDF (ook iets zwaarder)
Monstra16v
Jan 14 2004, 10:55
QUOTE (sin)
zal dus dikker worden dan 12
deze middag eens aan beginnen
ey sin als je 18 pak dan houw je een rand over van de plastic orginele stukken aan de zijkanten waar die in komt te liggen als je 22 pakt is die vlak ik heb 18 nu maar de zijkanten waar die op rust zijn hoger neem 22 ga ik ook doen succes
bravogirl
Jan 19 2004, 09:26
tis *gelukt* een foto te maken in het donker. Is wel niet scherp, maar het was mikken om het erop te krijgen.
GreetZ!
Triple B
Jan 19 2004, 14:21
hebbie netjes gedaan hoor toppie
mzzl peer
guusjansa
Jan 19 2004, 21:49
welke stof gebruiken jullie dan ????
Dutch Dimension
Jan 19 2004, 21:55
kun je gewoon bij de tunigdealer halen.
Monstra16v
Jan 20 2004, 16:17
QUOTE (Remco Mathijssen)
kun je gewoon bij de tunigdealer halen.
beetje duur ey bij een stofeerder is et drie x zo goedkoop
Dutch Dimension
Jan 20 2004, 17:33
o dat wist ik niet. (thanks voor de tip :wink: )
Ik haal het altijd bij de autoshop
RedBravoSx
Jan 25 2004, 21:34
nah je moet gewoon een 22cm mdf plaatje uitzagen met een decoupeerzaagie en de achterkant gewoon schuin afschuren , hebbeie nergens meer last van... Grtz
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.