Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geen reactie, wie heeft er tips?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MikeBravo
Hallo mede forum gebruikers.

Ik heb al bijna een half jaar mijn Fiat Bravo te koop staan en heb bijna tot geen reacties erop gekregen.
Ik ben van mening dat mijn bravo een van de mooiste is die er rond rijdt, alleen heeft deze een vrij hoge kilometerstand van 182.000km. Maar ik heb wel de gehele onderhoudsgeschiedenis ervan en de auto loopt nog als een trein. De link naar de site waar hij op staat is: http://www.speurders.nl/autos/fiat/3838653...t%20bravo%201.6
De Bravo heeft ook te koop gestaan op marktplaats en na 1000 hits nog geen een reactie.
De prijs is misschien iets aan de hoge kant maar het is een vraag prijs dus er kan altijd nog over gepraat worden.
Heeft iemand misschien tips voor de verkoop of weet iemand een persoon die op zoek is naar een bravo. Want als het nog langer duurt ruil ik hem in bij de garage.

Met vriendelijke groet,

Michael Schefer
bastaard
Ja, je vraagprijs is inderdaad te hoog en schrikt kopers af. Ga met je prijs wat omlaag, maar laat minder ruimte over voor onderhandeling over die prijs.
Danny
Zeer zeker een hele mooie auto, maar ik denk dat de vraagprijs te hoog is tov bouwjaar en kmstand.
Bekijk het even vanuit de koper. Hij koopt je auto en rijd er 1 jaar in. Na dat jaar heeft hij/zij waarschijnlijk een km stand van 200000+ en een 12 jaar oude auto.
Ik wil niet zeggen dat een bravo zo'n stand niet kan hebben want die van mij heeft de 200000 al lang gepasseerd en rijdt als een zonnetje. (even afkloppen)
Maar de volgende koper zal deze auto helemaal op moeten rijden want hij zal bij een evt verkoop veel minder terug krijgen tov wat hij betaald heeft.

Ik ben eens voor de gein een proefrit gaan maken in een Stilo bij de Fiatdealer en vroeg wat ik evt terug zou krijgen voor die van mij. Ze willen hem zelfs liever niet inruilen maar het zou rond de 2000 euro liggen lol.gif Je krijgt totaal niets terug voor de dingen de er extra op/aan zitten.

succes met de verkoop
bartmk3
Je prijs in inderdaad wat hoog. Ik denk dat je behoorlijk wat in je prijs moet zakken. Ter vergelijking: in juni 2007 kocht ik mijn bravo, eind '98 met 70.000 op te teller voor 3200 euro.

Wat ook meespeelt is dat je b.v. geen airco hebt en dat je een beetje in the middel of nowhere woont (no offence hoor). Dat merkte ik al toen ik in Venlo woonde en wat wilde verkopen; dat is gewoon te ver voor veel mensen, laat staan als ze naar maastricht moete gaan. Ik weet niet of je vrienden of ouders hebt die bijvoorbeeld in de buurt van utrecht of eindhoven wonen, maar als je hem daar te koop zet geef ik je meer kans.

Misschien moet je er ook iets opzetten van de onderhoudshistorie, want dat is natuurlijk ook erg belangrijk.

Succes ermee!
Roos
Als je via de ANWB site gaat kijken wat de auto zo ongeveer nog zou mogen kosten. Zit dat toch een stuk lager dan de
prijs die jij er nu voor wil hebben. Bij de ANWB kan je niet naar de koersprijs kijken van auto's ouder dan 1999. Maar
als ik een Bravo 1,6 sx uit 1999 neem dan krijg je dit lijstje.

FIATBRAVO 100 76KW SX (1999-2000)
Nieuwprijs: € 15.406,00

* Specificaties
* TestenExclusief voor leden
* AutokoerslijstExclusief voor leden

Stap 1: Gegevens invoeren
Nieuwprijs excl. opties € 15.406,00
Nieuwprijs incl. opties € 15.767,00
Kilometerstand 180000
Kenteken datum 1999
Postcode 2628
Stap 2: Autokoers
Auto kopen: Richtprijzen: Bron:
bij een autobedrijf € 2.150,00 Anwb/Bovag koerslijst Info
bij een merkdealer € 2.200,00 Anwb Advies Info
van een particulier € 1.400,00 Anwb Advies Info
Auto verkopen: Richtprijzen: Bron:
inruil bij autobedrijf € 750,00 Anwb Advies Info
aan een particulier € 1.400,00 Anwb Advies Info

Oke misschien was een Abrath wat duurder. Maar 3200 euro krijg je er echt niet meer voor.
MikeBravo
Nou als ik hem inruil hier in Maastricht bij een garage krijg ik er nog wel 2500/3000 euro voor terug.
Dus ik denk dat ik dat maar ga doen.
De auto staat nu ook op marktplaats voor 3250,-
De link: http://link.marktplaats.nl/159128152

Bedankt voor de reacties.
Ik ben nu bezig met een alfa 147 uit 2002 en met maar 48.000km gereden. Het is een 1.6 16v twinspark met 120 pk. Waarschijnlijk wordt de bravo hierop ingeruild mits iemand nog reageert komende week.

Heeft iemand nog ervaringen met een alfa 147, is die aan te raden of is deze te duur in onderhoud?

Met vriendelijke groet,'

Michael Schefer
ZeroY
QUOTE (MikeBravo @ Mar 30 2008, 10:58) *
Nou als ik hem inruil hier in Maastricht bij een garage krijg ik er nog wel 2500/3000 euro voor terug.

Ik ben nu bezig met een alfa 147 uit 2002 en met maar 48.000km gereden. Het is een 1.6 16v twinspark met 120 pk. Waarschijnlijk wordt de bravo hierop ingeruild mits iemand nog reageert komende week.

Heeft iemand nog ervaringen met een alfa 147, is die aan te raden of is deze te duur in onderhoud?

Met vriendelijke groet,'

Michael Schefer

Heb niet ervaring met die Alfa specifiek, maar wel met de TwinSpark motor (heb een 156). Echt een geweldige motor kan ik je vertellen. De 1.6 TS is al zeer krachtig en trekt bijna alle andere 1.6 motoren eruit. Zelf heb ik de 2.0 en dat is echt super. Zoals bij elke auto zijn er een paar dingen waar je op moet letten bij aankoop. Bij de 147 weet ik het niet precies wat daar de aankooptips van zijn, maar ik weet wel dat olie erg belangrijk is en op tijd vervangen moet worden en altijd op peil moet blijven. De TwinSpark motoren verbruiken wat olie en het is aan te raden om het sowieso wekelijks te checken.

Op DEZE site kan je wel veel informatie achterhalen.
marea_weekend
Waaromvermeld je niet in de advertentie, desnoods in de kop van de advertentie, dat je de onderhoudshistorie erbij hebt. Dat scheelt ook altijd een hoop!!!!!

Succes,

Groeten Geert.
bartmk3
QUOTE (MikeBravo @ Mar 30 2008, 10:58) *

Met vriendelijke groet,'

Michael Schefer

Een vriend van mij heeft tot een paar maanden terug een 147 gehad met een 1.6 ts (totdat hij hem totalloss reed loser.gif ). Rijdt echt heerlijk zo'n auto; ligt superstrak op de weg en de motor is best pittig. Enige nadelen die hij noemde was het relatief dure onderhoud, het hoge verbruik (1:9, maar kan ook aan zijn rijstijl liggen) en zijn elektronica haperde af en toe (bv de cruisecontrol).
Ruudje
Ze hebben aluminium motorblokken dus GOED warm rijden. Als dit niet gebeurd is in het verleden mag jij daar nu de last van dragen. Ze zijn standaard al duurder in onderhoud maar als ze slecht behandeld zijn dan zijn ze echt duur in onderhoud. Ga anders is naar de Alfa 147 club. Die kunnen je veel meer vertellen.

Ik ben er ook lid (aardige mensen toen de tijd) omdat ik na mijn Trofeo ook nog over een 147 2.0 ts heb nagedacht. Maarja een hgt heart.gif
Rayman19876
Collega van mij heeft een 147 2.0 TS, Kan ik lekker mee concureren.. Maargoed, als je er onderhoud aan heb kan dat wel eens prijzig uitvallen idd. Maar zeker een hele goeie, krachtige wagen. Ligt zeer goed op de weg.

Je zou idd even moeten kijken op het alfa forum.

MVG Raymond
GeMiNi
Auto is verkocht, slotje!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.