Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hier ook een grote beurt laten doen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
dynd21
Hoi,

Nadat ik vorige week een brava 1.4S uit 96 met 71.000 op de teller, aangeschaft had dacht ik, laat hem preventief even een grote beurt geven. nou dat is een aardige grote beurt geworden zat toch meer achterstallig onderhoud op dan wat ik verwacht had.

Hierbij mijn lijst,
Grote beurt
Grote beurt volgens fabrieksspecificaties
olie verversen,diverse controles
Distrubitieset is compleet vervangen
links en rechtsachter wielremcilinders vervangen, remsysteem
goed ontlucht en remvloeistof is vervangen.
Handvaten buitenzijde rondom gemonteerd(onderdeel zelf geleverd)
Bougiekabelset is vervangen
rechter remlichtje vervangen
ruitenwisserblad achter vervangen
linker koplampunit gerepareerd
linksachter gebruikte band vervangen+ gebalanceerd
steun einddemper uitlaat goed vastgelast
remleidingen onder de auto ontroest en getectyleerd
remmen rondom losgemaakt en goed schoon gemaakt
sloten en scharnieren gesmeerd

totale kosten plaatje excl de deurkrukken die had ik immers zelf geleverd 1007.58 eurootjessssss tel daar bij de deurkrukken 130 euro(fa. tuynder)

Dit heb ik bij Piet Has in Hoorn laten doen(bij de fiat was in nog veel duurder uitgeweest)

Al met al wel een tegenvaller maar ja alles is nu wel even aangepakt en de auto had erg veel stil gestaan dus ik wilde geen risico lopen, bv de distrubitiesnaar was bij 54 duizend vervangen maar dat was wel 6 jaar terug!!.

Nu eerst maar weer even gaan sparen.

Yvonne
Danny
dat is idd een minder leuk kostenplaatje.
Hebben ze nu 1 achterband vervangen? normaal als je een kant vervangt vervang je de andere kant ook...
Maar je brava heeft wel een mooie km stand voor zn leeftijd. Van een oud vrouwtje geweest?
Ruudje
Wel goed dat je het gedaan hebt zal je nog veel plezier van beleven wink.gif thumbsup.gif
Succes met de auto!!
dynd21
QUOTE (Danny @ Mar 20 2008, 11:16) *
dat is idd een minder leuk kostenplaatje.
Hebben ze nu 1 achterband vervangen? normaal als je een kant vervangt vervang je de andere kant ook...
Maar je brava heeft wel een mooie km stand voor zn leeftijd. Van een oud vrouwtje geweest?

:-) lol geen idee wel een vrouwtje die er alleen op het dorp mee reed en voor elk wissewasje bij de gargage was (volgens de garage waar hij vandana komt) nou dat viel wel tegen, gezien de dingen die er aan de auto gedaan moesten worden.

Andere kant is dat ik nu wel weet wat en wanneer het gedaan is.

Ja 1 achterband ze hadden nog een goeie gebruikte staan, weet het normaal alletwee maar kostenplaatje voor dit moment moest niet teveel uit d hand lopen.
Heb nog een linkerachterlichtglas en linker buitenspiegel te gaan, maar dat zal bij elkaar maar ongeveer 65 euro zijn, komen van de sloop na de paas regelt mijn gargage nog even voor me.

En echt belangrijke dingen zijn nw erop gezet.

Yvonne
tamael^
QUOTE (dynd21 @ Mar 20 2008, 09:16) *
Hoi,

Nadat ik vorige week een brava 1.4S uit 96 met 71.000 op de teller, aangeschaft had dacht ik, laat hem preventief even een grote beurt geven. nou dat is een aardige grote beurt geworden zat toch meer achterstallig onderhoud op dan wat ik verwacht had.

Hierbij mijn lijst,
Grote beurt
Grote beurt volgens fabrieksspecificaties
olie verversen,diverse controles
Distrubitieset is compleet vervangen
dit is een punt waar bij aankoop helaas wel eens te wijnig aandacht aan besteed word. bij de 1.4 kost dit klusje zo 300 tot 400 euro. dit omdat waterpomp ook mee vervangen zou moeten worden.
links en rechtsachter wielremcilinders vervangen, remsysteem goed ontlucht en remvloeistof is vervangen.
gaat bij veel stilstaan nu eenmaal kapot door vocht wat in het remsysteem trekt.
Handvaten buitenzijde rondom gemonteerd(onderdeel zelf geleverd)
Bougiekabelset is vervangen
kabels beschadigen vaak bij onderhoud. niets aan te doen.
rechter remlichtje vervangen
ruitenwisserblad achter vervangen
linker koplampunit gerepareerd
linksachter gebruikte band vervangen+ gebalanceerd
steun einddemper uitlaat goed vastgelast
remleidingen onder de auto ontroest en getectyleerd
kan zijn dat het nog een 2 jaar goed gaat maar verwacht dat je over 2 jaar alles mag gaan vervangen. dit komt ook weer door veel stilstand.
remmen rondom losgemaakt en goed schoon gemaakt
ook weer een gevolg van lang stil staan.
sloten en scharnieren gesmeerd

totale kosten plaatje excl de deurkrukken die had ik immers zelf geleverd 1007.58 eurootjessssss tel daar bij de deurkrukken 130 euro(fa. tuynder)

Dit heb ik bij Piet Has in Hoorn laten doen(bij de fiat was in nog veel duurder uitgeweest)

Al met al wel een tegenvaller maar ja alles is nu wel even aangepakt en de auto had erg veel stil gestaan dus ik wilde geen risico lopen, bv de distrubitiesnaar was bij 54 duizend vervangen maar dat was wel 6 jaar terug!!.

Nu eerst maar weer even gaan sparen.

Yvonne

Je hebt veel aan het autotje gedaan, nu is het een kwestie van netjes ieder jaar onderhoud (of 10.000 km). dit is noodzakelijk omdat de 1.4 nu eenmaal erg gevoelig is voor onderhoud. 1 beurtje overslaan kan al genadeloos bestraft worden met motor schade. verder olie op pijl houden en indien nodig aanvullen met de olie die de garage gebruikt heeft en niet zomaar wat van de benzine pomp.

Als je lief bent voor het beestje ga jij nog jaren plezier hebben. de 1.4 is echt een beestje wat denkt: als jij lief voor mij bent ben ik lief voor jou.

tamael
ultrasoon
QUOTE (tamael^ @ Mar 20 2008, 21:13) *
Je hebt veel aan het autotje gedaan, nu is het een kwestie van netjes ieder jaar onderhoud (of 10.000 km). dit is noodzakelijk omdat de 1.4 nu eenmaal erg gevoelig is voor onderhoud. 1 beurtje overslaan kan al genadeloos bestraft worden met motor schade. verder olie op pijl houden en indien nodig aanvullen met de olie die de garage gebruikt heeft en niet zomaar wat van de benzine pomp.

Als je lief bent voor het beestje ga jij nog jaren plezier hebben. de 1.4 is echt een beestje wat denkt: als jij lief voor mij bent ben ik lief voor jou.

tamael

Klinkt als een bekent verhaal! vind mijn fiatje een fijne auto maar helaas veel onderhoud aan die auto's!
Heb de auto nu nog net geen 2 jaar en heb de remmen voor en achter vervangen, bijde remcillinders achter, een nieuwe accu en nieuwe wielagers achter.
2 delen van de uitlaat zijn al vervangen (dit alles gelukkig zelf gedaan)

en nu in nog geen 2 maanden tijd eerst voor 821 euro onderhoud waarbij de distributie is vevangen en nog veel meer en nu afgelopen week weer voor 378,- euro een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep (laatste viel mee was incl. leen auto)

Kort om heel erg veel geld en heel erg veel onderhoud! maar ik houd van mijn wagentje dus voorlopig gaat hij blijven :-)
Rayman19876
QUOTE (zwaan @ Mar 20 2008, 21:34) *
Klinkt als een bekent verhaal! vind mijn fiatje een fijne auto maar helaas veel onderhoud aan die auto's!
Heb de auto nu nog net geen 2 jaar en heb de remmen voor en achter vervangen, bijde remcillinders achter, een nieuwe accu en nieuwe wielagers achter.
2 delen van de uitlaat zijn al vervangen (dit alles gelukkig zelf gedaan)

en nu in nog geen 2 maanden tijd eerst voor 821 euro onderhoud waarbij de distributie is vevangen en nog veel meer en nu afgelopen week weer voor 378,- euro een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep (laatste viel mee was incl. leen auto)

Kort om heel erg veel geld en heel erg veel onderhoud! maar ik houd van mijn wagentje dus voorlopig gaat hij blijven :-)

Als deze italianen goed onderhouden zijn.. Dus grote beurt kleine beurt.. distributie op zijn tijd. Zijn dit heerlijke, en ook zeker betrouwbare wagens. Gebeurt dit niet(geld trouwens voor elk merk), loop je kans op veel reparaties. Ik heb er helaas ook last van.. mijn hgt koste bijna 3000.. datzelfde bedrag ben ik nu kwijt voor achterstallig onderhoud, en gevolgschade. En ik ben er nog niet mee klaar. Is gewoon goed op letten bij de aankoop. Je koopt een italiaan toch voor het design..

MVG Raymond
Arjen 1.6 GT
Hehe wel leuk dat je dit topic onder "schade" hebt gezet. Aangezien de schade in je portemonee wel aardig groot was smile.gif. Mijn bravo'tje zal d'r binnenkort ook aan moeten geloven, nog 2000 km.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.