Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Koplampglas verwisselen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Black-HLX
Ik heb een vraag,

Kan je het glas van de koplamp verwisselen en hoe krijg je, behalen de beugeltjes, het glas in goede staat van de behuizing af.

De behuizing van mijn oude koplamp met vlakglas is kapot en wil deze voorzien van de behuizing van mijn nieuwe koplamp met reliefglas, eigenlijk de lenzen vervangen/wisselen.

Iemand een idee hoe hier te werk te gaan zonder schade confused.gif

Gr. Thom

Marea 2.0 20V HLX
tamael^
QUOTE (Black-HLX @ Mar 17 2008, 16:52) *
Ik heb een vraag,

Kan je het glas van de koplamp verwisselen en hoe krijg je, behalen de beugeltjes, het glas in goede staat van de behuizing af.

De behuizing van mijn oude koplamp met vlakglas is kapot en wil deze voorzien van de behuizing van mijn nieuwe koplamp met reliefglas, eigenlijk de lenzen vervangen/wisselen.

Iemand een idee hoe hier te werk te gaan zonder schade confused.gif
Gr. Thom

Marea 2.0 20V HLX

huizen zijn anders van vorm, dus dat werkt denk ik niet. lijkt mij handiger dat je een hele lamp vervangt. lijkt mij minder gedonder dan alles omwisselen met het risico dat je strax 2 kapotte koplampen hebt.

gewoon mijn idee hoor.

tamael
Danny
De glasvorm is gewoon hetzelfde. Is wel verwisselbaar. Alleen het glas zit goed vastgekit, dus goed uitkijken met loshalen, dat glas breekt zo.
Alleen krijg je de dat lichtopbrengst wat normaal goed is wordt verspreid door de ribbeltjes. Hoe dat uitpakt weet ik niet.
tamael^
QUOTE (Danny @ Mar 17 2008, 17:07) *
De glasvorm is gewoon hetzelfde. Is wel verwisselbaar. Alleen het glas zit goed vastgekit, dus goed uitkijken met loshalen, dat glas breekt zo.
Alleen krijg je de dat lichtopbrengst wat normaal goed is wordt verspreid door de ribbeltjes. Hoe dat uitpakt weet ik niet.

zoals ik het lees wou hij de lenzen omzetten, in dat geval is het huis toch van belang?

Glas vervangen zal werken maar krijgt alleen meer strooilicht.

corect me if ime wrong.

tamael
Danny
Klopt, iets te snel gelezen bloos.gif
Black-HLX
Oké bedankt voor de reacties, het beste en makelijkste is gewoon een juiste koplamp te zoeken.

Gr. Thom
charaid1600
Je ken zoals ik het meestal doe, gwn even in de oven hehe en daarna ken je het er zo afhalen zonder iets kapot temaken! Maar niet telang in de over uiteraad;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.