Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bedraging wegwerken Aarde + sub/versterker kabels?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Markie
Hallo mensen,

Eindelijk mn subwoofer ingebouwd thumbsup.gif foto's volgen snel nadat ik deze topic afgewerkt heb.
Zoals op elke versterker heb ik een Aarde Kabel die heb ik op dit moment even profisorisch aangesloten alleen wil ik graag weten hoe jullie dat hebben gedaan en waar jullie Aarde Maken...

Verder was ik nieuwsgierig hoe jullie de kabels hebben weg gewerkt?! Kabelgootje ? pvc ?
Foto's zou ik het mooiste vinden maar als jullie even kunnen vertellen hoe ben ik al blij zat!

Mvg,

Markieeee
armando
Ik heb mijn versterker op beklede planken zeg maar in de hoeken.. enb de kabels komen door dat hout heen rechtstreeks mn versterker in dus je ziet ze niet..

en aarde haal ik weh bij de gordel bout.. bij die spanrol zeg maar..

Dit is een grote bout die blank is zonder verf en maak dus goed conmtact met de aarde (-)

Groeten armando
Rayman19876
Bij mij zit de aarde kabel aangesloten onder de achterbank, op een bout die daar zit.
EARTHQUAKE
er zit onder de achterbank
waar een van de losse delen
een soort van op klikt
daar heb ik hem onder vast gemaakt
maar als je ff op de search knop drukt
rechts boven en invuld wat je zoekt
dan kan je er foto's van vinden mischien

groeten corne
Rallas
ik heb mijn aarde naar de bevestiging van het reserve wil lopen, wat betreft de kabels er zitten kabelgoten links en recht onder de dorpelbeschermes (plastic instaplijsten) en vervolgens onder je achterbank
Franky
ik heb gewoon 5 kg potgrond gehaald bij het tuincentrum, in een bak gegooid en de kabel erin! Goeie aarde hoor! hahaha... Maar zonder gekheid, aarde heb je in huis... Bij de auto noemen ze het de Massa!

Maar om op je vraag terug te komen, beste oplossing is je massa kabel van de versterker onder de bout van je gordelbevestiging te doen, staal even op schuren zodat het goed contact maakt, je kabeloog erop vastzetten en daarna wat vaseline of zo erop toen tegen corrosie! Doe dit wel goed want een slechte massa kan ellendige storingen veroorzaken...of als je meerdere versterkers heb, altijd 1 centraal massa punt maken!

groetjes Franky
Don Tsurno
ik heb m'n aarde, Sorry: Massa puh2.gif hahah..aan een bout vastgemaakt die vlak naast de officiele speakeruitsparingen zit..

en de bekabeling heb ik onder de instaplijsten doorgetrokken...gewoon alles loshalen, kabels trekken en er weer in leggen..
moet je alleen niet net als mij de Remote-kabel er vergeten in te leggen loser.gif hahaha dan kun je 1 kant opnieuw doen wink.gif
thumbsup.gif
decibel
Wat ook verstandig is om te doen is om de plus/voeding gescheiden te houden van je RCA`s!
dit ivm storingen!

mvg mark
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.