is er iemand van jullie die weleens een slipcurses gedaan heeft met zijn bravo of brava of marea??
ik heb dit afgelopen zaterdag gedaan en toen ben ik heel erg geschrokken wat er allemaal met je auto kan voordat je in de ronte gaat.
weet niet of er ook leden zij die abs hebben maar op zo'n gladde baan zou je er zowat om smeken want de eerste 10 keer ging ik recht door de pionnen.
dacht altijd dat ik door me rijervaring wel aardig wist wat ik in zo'n geval moest doen maar dit valt toch erg tegen al kon ik het tijdens de theorie allemaal wel goed vertellen.
mochten er nou veel geintresseerd zijn dan wil ik wel een dagje organiseren bij deze slipschool.
je rijdt met je eigen auto en krijgt een volledig georganisseerde dag van 9 tot 17.30.
het is heel erg leuk en aan het eind van de dag rijd je ook nog in een kombaan.
60graden schuin voelt bij 120km/h als rechte weg en bij 140km/h lijkt het alsof je op de bodem van je autozit door de kracht die er vrij komt.
is erg leuk zo'n dag. kost €175 pp maar misschien in clubverband kan ik nog wat regelen.
voor de fotos is het ook erg leuk allemaal fiats bij elkaar
marcelv8
Mar 28 2004, 22:44
het lijkt mij erg leuk (lees: leerzaam) om eens te doen,
had laatst bij een beetje regen met 50 km last van aquaplanning (vol in de remmen) zonder abs, nau had het nooit verwacht dat ik zo van de weg werd geschoven :? :?
vind het alleen wel erg veel geld en dan nog met je eigen wagen ook (dacht namelijk dat er daar auto's beschikbaar waren)
anwb leden krijgen wel extra korting geloof ik...
Slider
Mar 28 2004, 22:47
Zelfde hier. Lijkt me heel erg leuk, maar niet met mijn eigen auto. Dat kan niet goed voor je auto zijn. In ieder geval niet voor je banden. Blijft een hoop geld, maar misschien red je er nog een keer levens mee.
banden hoef je niet over in te zitten en over verdere schade ook niet.
ik was hier ook heel erg bang voor maar ik ben geregeld door de pionnen geschoten en ik heb echt geen enkel krasje of schadeteje.
het is heel erg leerzaam en je komt er ook achter wat je eigen auto kan en doet.
anwb korting is er niet naar mijn idee want het is niet de anwb maar paul maaslandt.
hun zeggen namelijk ook.
je kunt naar die sukkels van hiernaast gaan maar dan rijd je met een vreemde auto en dan heb je daar wel bijv wel abs en in je eigen auto niet.
ik kan je verzekeren dat je dan meteen weg bant met je eigen auto.
als je goed naar de instructeur luistert durf ik als buitenstaander nog wel te garanderen dat je geen schade rijdt(stel me natuurlijk niet aansprakelijk)
het is heel leerzaam en ik raadt het iedereen aan want ik denk dat je tijdens een slipper toch wel eerder weet wat je moet doen
The Master
Mar 28 2004, 23:54
Ja, lijkt me een zeer leuk idee!!! Wel duur zeg...
wel duur maar de dag is verzorgt en je moet ook zien dat als je een keer in de slip raakt dat je toch dat geld hebt betaald en dat dat dan je auto kan redden.
het is echt geweldig om te zien wat er allemaal met een bravo kan.
groetjes jan willem
bravogirl
Mar 29 2004, 08:16
Heb dit ook gevolgd een jaar of 2 terug, was heel leerrijk!! Ik raad het echt iedereen aan, je leert echt meteen naar een uitweg zoeken ipv te kijken wat er precies gebeurt, ik heb het toch al een paar keer kunnen gebruiken.
Wij reden toen wel met nieuwe golfjes met kale banden (met en zonder abs, wat een verschil!)
In België krijg je er zelfs korting voor bij de verzekering als je zo'n cursus volgt en zij betalen de helft van het cursusgeld!
Groetjes!
Padlarf
Mar 29 2004, 11:33
Heb ABS..... Maarre cursus een jaar of wat geleden al gevolgd... Erg nuttig
SNEEKY
Mar 29 2004, 13:00
vind het ook wel tof om es te doen maar met m'n eigen auto zie ik het niet zitten,ik sla mezelf helemaal verrot als er een kras zou opkomen :?
The Master
Mar 29 2004, 13:18
Heb je gelijk in... Aan de andere kant, je weet al een beetje hoe je eigen auto reageert in sommige situaties... En ja, ik heb ook geen zin om t in een auto zonder ABS te doen... Dus ik pak m'n auto wel.... Kijken hoe die reageerd...
Pestventje
Mar 29 2004, 15:09
Keb ook een keer een aanbieding gehad voor een slipcursus via m'n werk. Ook een hele dag met je eigen auto. Ik weet de prijs niet meer uit m'n hoofd, maar volgens mij minder dan € 175,-. Was volgens mij in Loosdrecht (ligt redelijk centraal t.o.v. Nederland).
Ik zal 's kijken of ik het nog kan terugvinden en dan eventueel bellen voor meer informatie.
Keb het zelf nog nooit gedaan, dus lijkt me erg leuk om een keer te doen
Dutch Dimension
Mar 29 2004, 21:23
Lijkt me wel leuk om mijn wagen nog beter te leren kennen.
Ik wil er zeker bij zijn
dit is in lelystad en niet bij paul maaslandt maar bij paul maaskant.
ik vind het ook erg leerrijk en raad het iedereen aan en gewoon met je eigen auto want daar rij je tochmee.
en sneeky je hoeft niet bang te zijn voor krassen en het is €250 eigen risico.
groetjes jan wilem.
mocht ik er nou voor kunen gaan informeren laat me dan per pm weten of jullie meegaan want er is dan misschien nog wel wat met de prijs te regelen maar dat moet ik even kijken.
BELLEZZA ITALIANA
Mar 30 2004, 16:35
als er een goede prijs geregeld kan worden dan ga ik ook :wink:
neem ik ook mijn vriendin mee kan die de auto ook mooi leren kennen
heb nog geen aanmeldingen op me pm gehad en dus kan ik ook niet kijken wat ik kan regelen
groetjes jwlos
marcelv8
Mar 30 2004, 22:38
lijkt me harstikke leerzaam maar de komende tijd heb ik het geld er gewoon niet voor :cry:
gaat niet binnen een maand denk want die curcus zit propvol en ik hoop toch wel een hoop plaatsen nodig te hebben dus geef je gewoon even op want het is nog geen verplichting.
geef nu noggeen namen op bij die cursus
zijn er denk nog meer die mee willen of blijft het allen bij remco en marcv8?????????????????????????????????????????????????????????????
Triple B
Apr 4 2004, 17:02
als ik mijn mening mag geven over dit idee
ga eerst eens kijken waar dit allemaal mogelijk is (pak dan de centraalste plek)
vraag dan wat de kosten er van zijn met 10 leden en zo ook met 20 en 30
en dan past als je dat weet ga je kijken hoe veel leden er dan intresse tonen
wat je ook kan doen is tekijken of je het samen met een meeting kan regelen
en aan gezien er nog geen meeting met onze club vast staan na ital fast zou de meeting daar op aan gepast kunnen worden
mzzl Yellow scorpion
p.s er is nu een nick name "peer" dus zal er bij mijn voortaan Yellow Scorpion staan (tevens nieuwe naam van mijn bravo)
QUOTE (BRaVo GT)
p.s er is nu een nick name "peer" dus zal er bij mijn voortaan Yellow Scorpion staan (tevens nieuwe naam van mijn bravo)
Oeps : ik ben schuldig.
Ik heet nou eenmaal echt Peer dus had er niet eens bij stil gestaan.
Ontopic :
Slipcursus klinkt goed. Nog niet nodig gehad ... maar dat is het punt nou juist.
kan wel vragen of het dan goedkoper wordt maar ivm wat ik zie kwa animo denk ik dat het niets wordt en ik denk zelf dat lelystad al aardig centraal ligt.
je rijdt met je eigen auto wat mij nuttiger lijkt dan met autos van de anwb.
het is een dag van 9tot6 dus in combinatie met een meeting wordt niet wat.
en fotos maken is de vraag want als de rdw testritten rijdt mogen er geen ftos gemaakt worden ivm prototype autos.
dus kan wel vragen maar ik heb pas twee aanmeldingen in me pmdus het is nog niet echt de moeite om het te vragen.
als ik iets van 7of meer aanmeldingen heb dan ga ik informeren.
dus als het je leuk lijkt en je wil met je eigen auto meedoen stuur dan even een pm naar jwlos
het is niet dat ik niet wil luisteren bravogt maar ik ga er geen tijd instoppen voordat ik weet dat het nut heeft.
groetjes jwlos
Monstra16v
Apr 5 2004, 09:42
de meeste mensen zijn hier zo zuinig op hun auto dat ze bang zijn dat er een krasje in komt en ze hebben gelijk.
ik ben ook zo zuinig dushet lijkt mij wel een leuk idee maar nie met mijn eigen wagen
wagens van het bedrijf ok maar nie met eigen bak het is allemaal duur zat bandjes enzo gaan als een gek op zon dag
The Master
Apr 5 2004, 14:33
Je gaat een beetje glijden over water, dus je banden zullen echt niet hard slijten.... En neej ik wil echt niet in een andere wage... Heb ook de bezorg-auto van m'n werk, da's zeg maar een ding wat uit elkaar valt... Dan weet ik t wel, dan mag ik in zoiets gaan rijden.... Ja, dan leer je nog nix... K wil wel in een echte auto rijden....
En ja, je hebt meer kans op rassen op de openbare weg omdat daar steentjes liggen, dan op zo'n gesloten circuit waar alleen maar water ligt...
QUOTE (The Master)
Je gaat een beetje glijden over water, dus je banden zullen echt niet hard slijten.... En neej ik wil echt niet in een andere wage... Heb ook de bezorg-auto van m'n werk, da's zeg maar een ding wat uit elkaar valt... Dan weet ik t wel, dan mag ik in zoiets gaan rijden.... Ja, dan leer je nog nix... K wil wel in een echte auto rijden....
En ja, je hebt meer kans op rassen op de openbare weg omdat daar steentjes liggen, dan op zo'n gesloten circuit waar alleen maar water ligt... :)
hier is allen op toe te voegen dat je toch je eigen auto wilt redden in een slipgeval want als die van de zaak is heb je het idee van f*ck die auto als ik er maar goed uit kom.
de curses is om jezelf en je auto te redden.
er staan 14 mensen die op zich mee willen in de pol al vinden sommige het te duur maar daar valt misschien iets aan te doen als het aantal aanmeldingen op me pm wat meer wordt.
we hebben meer dan 250 leden maar zijn er nou echt mar zo weinig in de curses geintresserd want het is echt heel leerzaam.
DUS HOE MEER ZIELEN HOE MEER VREUGD. meld je dus even aan via me pm.dan kan ik eens kijken wat er met de prijs te regelen valt
groetjes jwlos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.