Er zijn mij in de 1e 1500km verschillende dingen opgevallen, graag wil ik die met jullie delen om te kijken of er herkenbare dingen tussen zitten.
Slecht starten.
Als de motor koud is, dan start de motor regelmatig de 1e keer niet, heel soms ook de 2e keer niet.
Ook als de motor wel aanslaat is dit met een geluid of het veel moeite kost.
Kan er iets verkeerd zijn in de afstelling? Ligt het aan mij, oftewel: moet je een paar seconden wachten tussen contact en starten.
B&M fouten.
Er zitten wat kleine bugs in B&M. Uiteraard is het helaas niet mogelijk om onder het rijden verschillende dingen te doen. Het lijkt mij volkomen veilig om d'.m.v. stembesturing een bestemming in te kunnen voeren.
Als ik een USB stick met MP3 erin heb zitten, dan werkt het menu niet meer ( het menu die te bedienen is met verstelknop koplampen) Hij piept wel, maar geen beeld tussen de tellers.
Mijn nokia werkt prima, helaas geen providernaam in beeld, maar mijn Qtek S100 is een drama. alleen bellen werkt goed
Verbruik/tankinhoud:
Ik maak me wat zorgen om het verbruik/tankinhoud. De 1e twee tanken waren uiteraard nog om in te rijden, nu 1500km gereden, maar volgens de boordcomputer blijft het gemiddelde verbruik steken op 1/14,5 en geloof me, ik ben dat ding rustig en vol liefde aan het inrijden! Is het misschien gecombineerd met het slechte starten iets met de motorafstelling?
Tevens als ik de tank leegrijd tot halverwege het rood, dus als de boardcomputer geen actieradius meer aan kan geven, dan gaat er maar 48 liter in de tank, terwijl er volgens autoweek toch een 58 liter tank onder moet hangen.
Alles bij elkaar kan ik dus nog geen 700km op een tank rijden, en dat met een diesel...
verlichting:
Iemand ervaring met inbouwen/laten inbouwen van xenon? Lijkt mij wel wat.
Tunen:
Iemand ervaring met tuning? Zie op de website van ziptuning dat uit die 1.9 bijna 150pk en 350nm gehaald kan worden!
kost alleen 500euro, dat is toch wel erg veel geld.