Green Fantasy
Mar 28 2004, 19:41
hoi mannen
is het mogelijk om op de orginele fiat radio een versterker aan te sluiten????? zo ja vertel me hoe AUB
groeten
Edit by Slider: Titel aangepast.
dat is zeker mogelijk, je kunt gebruik maken van speciale stekkertjes die de speakeruitgangen van je originele autoradio omzetten naar zgn tulip stekkertjes, die passen dus in elke versterker
probleem is wel dat je dan bijv. de kanalen van je achterste speakers gebruikt, dus als je dan je voorspeakers op je versterker wilt aansluiten kun je de fader niet meer regelen :?
deze stekkertjes kun je kopen bij ongeveer elke autoshop met een enigszins uitgebreide audio-hoek
tevens bestaan er ook versterkers die als ingang gewone draadjes hebben ipv tulips, maar dit zijn meestal de goedkope versterkers van de kijkshop enzo :? :? :?
gr. Bob
fiatzwolle
May 23 2004, 17:03
jha dat is heel goed mogelijk
ik heb zelf ook de originele radio behouden maar dan wel met een dikke versterker erachter
wat je moet doen is een zogenaamde transformator kopen om je speakeruitgang om te zetten in een lineuitgang. dit is een klein doosje die nog wel achter je originele radio past. kost ongeveer 10 euro.
(Dus niet gewoon een paar plugjes eraan maken!!)
je moet dan vervolgens met een tulipkabel (met 12v kabel erbij in) naar je versterker toe, en vanuit je versterker weer terug naar je speakers
SUCCES
evill bravo
May 23 2004, 17:53
aub in vervolg onder vragen en problemen posten om een beter overzicht te behouden :wink:
wordt geregeld (by TheLizard)
LaTiNo
May 24 2004, 10:38
Vraag aan diegenen die een versterker aan de originele Fiat-radio hebben hangen. Wat is naar jullie mening de kwaliteit van de headunit? Is deze voldoende (ook vwb de instelmogelijkheden)?
En welke speakers hebben jullie in de voorportieren geplaatst? En passen deze er 'standaard' goed in of moest er gehakt en gezaagd worden?
AB!
LaTiNo
SuBSonicK
May 24 2004, 14:21
Persoonlijk vind ik de originele radio om te huilen. Zelfs de originele speakers klinken in mijn ogen al veel beter met een andere radio.
Als je 5x7 speakers koopt passen ze meteen. Anders zul je een ring moeten zagen om ze in te zetten. Deze adapters zijn overigens ook gewoon te koop bij bv rondevries.
dit zijn ze van ron de vries:
Montage adapter te gebruiken voor Fiat Bravo (bouwjaar vanaf 1995). Set bestaat uit 2 adapters voor montage in de voorportieren.
Inbouwmaat: 130mm
prijs is € 19,-
ik heb ze zelf van 18mm mdf gemaakt, het voordeel daarvan is dat je een stabielere basis hebt, zelf de maten kunt bepalen.. en het is vaak goedkoper als je een stukkie hebt liggen
fiatzwolle
May 27 2004, 20:48
over het geluid van de orginele radio ben ik zeer tevreden
kheb voor in de deuren infinity kappa geplaats ,, uiteraard met adapter.
achter jbl woofers met losse tweetes.
en subwoofer. dit alles aangesloten op JBL versterker.
ik had zelf nooit verwacht dat het zo goed zou klinken en daar zijn het meerdere mensen het over eens die het gehoord hebben.
succes ermee
SuBSonicK
May 28 2004, 18:13
Toch zou ik jou gezicht weleens willen zien als je er een "echte" radio op aansluit.
Kan het natuurlijk volledig mis hebben hoor. Maar ik denk dat dat wel eens veel zou kunnen schelen. Bij mij was dit in ieder geval zo!
Green Fantasy
May 28 2004, 19:34
ja mee eens. ik heb hem er zelf toch maar uit gehaald. en mijn eigen radio erin gezet. KLINKT STUKKEN BETER.
maar ja smaken verschillen nu eenmaal. toch?????
groeten youri
fiatzwolle
Jun 7 2004, 18:25
het zal ongetwijfelt beter kunnen.
toen ik het zelf voor het eerst hoorde stond ik best raar te kijken. ik had het zelf ook nooit verwacht om eerlijk te zijn.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.