GODDOMME wat me net is overkomen....
Zoals sommigen weten heb ik afgelopen zaterdag de Brava van Raptor overgenomen, waar ik zeer blij mee was.... Totdat er zojuist één of andere slaapkop vol achterop mij beukte waardoor ik vooruit schoot en op de auto voor mij knalde.....
Gevolg: ik erg veel schade, terwijl de wagen die op mij knalde zo goed als geen schade had (mijn achterbumper ving alles op) en de auto voor mij ook niet (trekhaak)........
Dit is gewoon niet te geloven en ik kan het nog steeds niet beseffen... Ik durf er donder op te zeggen dat ze mijn auto total-loss verklaren (achterbumper flink naar de kloten en ontzet, voorbumper ook, rechter zijportier ontzet, radio schoot eruit etc. etc.) en dan is de kans groot dat ik van die 3000 die ik betaalde nog net de helft terug krijg.
Niet te geloven hoe hard ik hier zit te balen. Ik kon die gast (met z'n blije kop, dan spoor je toch ook niet) wel wurgen. Hij heeft wel toegegeven dat hij fout zat omdat hij niet oplette en te hard reed. Volgens mij heeft hij dit vaker gehad want die kerel wist precies hoe het allemaal ging. Dat soort lui moeten ze ophangen.
Morgen de verzekering bellen en nu maar afwachten.
DIT IS GEWOON TE ERG VOOR WOORDEN.
Rayman19876
Mar 7 2008, 19:26
Dit soort gasten hadden ze niet eens een rijbewijs moeten geven, dit is egt niet te geloven.
Dat soort gasten moeten ze ophangen....
Nu maar hopen dat ik er zelf ook geen gevolgen aan over houdt. Werd wel ff door elkaar geschud natuurlijk en zit hier met koppijn en een klein beetje pijn in de nek.
lionheart
Mar 7 2008, 19:34
zooooooo balen man. hopen maar dat je alles van de verzekering terug krijgt. Maar eh ook niet geheel onbelangrijk, heb je zelf niks?
QUOTE (black scorpion @ Mar 7 2008, 19:34)

zooooooo balen man. hopen maar dat je alles van de verzekering terug krijgt. Maar eh ook niet geheel onbelangrijk, heb je zelf niks?
Bedankt.
Zoals ik net postte heb ik momenteel niet echt wat maar ik heb wel het idee dat die pijn in mijn nek steeds erger wordt.
Als het goed is wordt de Brava maandag naar de Fiat garage in Almelo gebracht en dan gaan ze taxeren enzo. Zag hier laatst een foto van een andere auto die er veel minder erg aan toe was dan de mijne en die was al total-loss verklaart.....
Dat wordt dus WEER op zoek naar een andere wagen........
EARTHQUAKE
Mar 7 2008, 19:56
dat is ff flink balen

heb je er nauwelijks van genoten
gebeurt dit
nou hopen dat het er erger uitziet dan het is
groeten corne
SynPower
Mar 7 2008, 20:20
Dat is écht zwaar k*t voor je man
Net wat je zegt, zulke sukkels verdienen geen rijbewijs.
Bij mij is er ook ooit eentje hard achterop gereden, toch verstandig om ff langs de dokter te gaan.
Ook al is het nu nog niet erg, je kunt er ook later nog last van krijgen.
Dan heb je het iig officieel gemeld en heb je een poot om op te staan ivm schadevergoedingen ed.
Maar hopen dat je er niet al te veel verlies op gaat lijden en er zelf niks aan over houdt.
Succes
bastaard
Mar 7 2008, 20:56
Ik denk dat je spieren nu pijn gaan doen omdat ze stijf worden van de klap die ze hebben gehad. Eventjes afwachten of het blijft en anders even naar de dokter gaan.
Maar goed...allemaal erg klote voor je!
Dit is idd te zuur voor woorden!
Wat betreft spierpijn, dit zul je morgen miss gaan merken. Heb zelf een scooterongeluk gehad, de arts die mij toen hielp zei het volgende: Door de klap die je krijgt, trekken je spieren samen. Door de adrenalinestoot die je krijgt, merk je eerst nog niks van spierpijn. Nadat je een dag verder bent, zul je hier last van krijgen. Zaak is om te blijven bewegen, dan worden je spieren soepeler.
Voor de rest, sterkte ermee!
Gr, BeHa
Valo_ke
Mar 7 2008, 22:03
Dude not cool...
Ik zou zeggen : klopt erop ! dat em niemeer op zen benen kan staan
Klopt ik reed een corsa total loss op een lantaarnpaal, had op dat moment alleen last van mijn knie omdat ik daar de raamslinger mee had afgebroken. 2 dagen later begon de hoofdpijn en de spierpijn in de nek. Heb er niks ernstig aan over gehouden, alleen kan ik nu wel mijn nek "kraken" wat ik eerder niet kon. Dus succes de komende dagen
Balen man

. ik hoop voor je dat het toch een beetje goedkomt !
BravoUser
Mar 8 2008, 07:58
Zoals je Topic-titel al zegt..... Kan het erger?Nou ik hoop het niet...
Binnen 1 week:Raptor als gewaardeerd clublid kwijt.
Een hele mooie Brava Total-Loss.
Jijzelf waarschijnlijk geen forumlid meer.
Greetz,
BravoUser

P.S Toch Succes gewenst met de verdere afloop...zowel met de Brava als met jezelf...!!
Ramon-hgt
Mar 8 2008, 09:19
ja dat is echt balen.. en dan hoor je mij al klagen als ik een deuk in mijn kofferklep heb...
nou succes met de afhandeling
greets Ramon
Bedankt voor de reacties mensen.
Ik ga zo ff foto's maken bij die sleepmaatschappij die mijn auto had opgehaald gisteren. Wellicht dat ik ze hier nog plaats, ik weet het niet. Erg pijnlijk.
vinkkie
Mar 8 2008, 11:58
ooh nee dat meen je das echt *** voor je man
sterkte er mee
Heeft iemand ervaring met een schadeformulier?
Heb nu twee vellen thuisliggen. Één die is ingevuld door mij en de dader (om het zo te zeggen) en een kopie van het schadeformulier die is ingevuld door mij en de wagen voor mij (die ik raakte en die geen schade heeft).
Mijn verzekeringsmaatschappij hoeft dus eigenlijk niet veel te doen aangezien ik geen schade hebt veroorzaakt toch? Moet ik dan alleen het eerste formulier opsturen of hoe gaat dat te werk?
Beide formulieren moet opgestuurd worden naar je verzekering.
Ookal heb jij geen schuld moet de verzekering toch die dingen hebben
om het af te kunnen handelen.
De auto waar jij achterop knalde steld jou aansprakelijk voor zijn schade.
Vervolgens gaat jouw verzekering het weer claimen bij de gene die achterop
jou knalde. Tevens claimed de verzekering de schade van jou auto.
Ja maar de auto waar ik achterop knalde heeft geen schade en dat heeft hij ook op het schadeformulier gezet.
Ben net overigens geweest bij de maatschappij die m'n auto had weggesleept gister en die gast zei gelijk "total-los"..... Ik moet me er dus bij neerleggen dat ik van deze prachtige wagen afscheid moet nemen en dat vind ik eerlijk waar echt moeilijk.
Diezelfde maatschappij gaat met een expert de dagwaarde inschatten en ik moet even een aankoopbewijs/bedrag aanleveren etc. en dan gaan ze proberen de dagwaarde zo hoog mogelijk te krijgen. Het mooiste zou zijn als ik mijn aankoopbedrag ervoor terug zou krijgen maar ik ben bang dat dat niet gebeurd.
Hoe dan ook, ik ben de auto kwijt en voor datzelfde bedrag vind ik geen gelijkwaardige auto meer....
Maakt niet uit... gewoon allebei insturen. Maak er voor je eigen administratie wel een kopie van...
Zonde man...

G#D#MM#....
Hoe is het mogelijk. Ik heb 5 jaar alle in het verkeer ronddolende staatsmegaulen kunnen ontwijken, en dan zoiets.
Ik vind het echt vreselijk voor je Roy. Met pijn in m'n donder las ik net je bericht.
Vorige week zaterdag nam je die kar van me over. Ik ben blij te lezen dat je er i.i.g. echt blij mee bent/was.
Zaterdag terug naar huis begon ik me in de auto helemaal niet lekker te voelen en zondag lag ik met koorts in m'n bedje. Griep.
Sinds vrijdag weer een beetje het ventje. Alleen is mijn telefoon dus nog gaar. Ik zag wel je oproep maar zat toen op een feestje.
Ik bel je later nog, maar ik heb de ballen verstand van schade afhandelingen. Nog nooit hoeven doen.
Maar ik voel wat je voelt. Dit is echt heel erg. Ik ben wel benieuwd naar het taxatie resultaat en zo, maar ik vrees met vrezen. Dat is een van de grote redenen waarom ik zo zuinig was. Het blijft een auto van bijna 12 jaar. Alleen liefhebbers kan het wat schelen
Haal, als dit het einde is, wel ALLE extra's eraf. Mocht je een andere Brava vinden, kun je het er nog een beetje op laten lijken
Succes kerel. Ik duim voor je. Alweer...
Enne...ga naar de doc voor je nek.
QUOTE (Raptor @ Mar 9 2008, 11:51)

G#D#MM#....
Hoe is het mogelijk. Ik heb 5 jaar alle in het verkeer ronddolende staatsmegaulen kunnen ontwijken, en dan zoiets.
Ik vind het echt vreselijk voor je Roy. Met pijn in m'n donder las ik net je bericht.
Vorige week zaterdag nam je die kar van me over. Ik ben blij te lezen dat je er i.i.g. echt blij mee bent/was.
Zaterdag terug naar huis begon ik me in de auto helemaal niet lekker te voelen en zondag lag ik met koorts in m'n bedje. Griep.
Sinds vrijdag weer een beetje het ventje. Alleen is mijn telefoon dus nog gaar. Ik zag wel je oproep maar zat toen op een feestje.
Ik bel je later nog, maar ik heb de ballen verstand van schade afhandelingen. Nog nooit hoeven doen.
Maar ik voel wat je voelt. Dit is echt heel erg. Ik ben wel benieuwd naar het taxatie resultaat en zo, maar ik vrees met vrezen. Dat is een van de grote redenen waarom ik zo zuinig was. Het blijft een auto van bijna 12 jaar. Alleen liefhebbers kan het wat schelen
Haal, als dit het einde is, wel ALLE extra's eraf. Mocht je een andere Brava vinden, kun je het er nog een beetje op laten lijken
Succes kerel. Ik duim voor je. Alweer...
Enne...ga naar de doc voor je nek.Thanks. Ja ik wilde je gister bellen om je te vragen of je ff een bewijsje op wilt stellen waarin staat dat ik de auto van jou heb gekocht (type, merk, bouwjaar, km stand etc.) en wanneer en voor hoeveel. Met jouw handtekening eronder en of je dat vanavond of de post wilde doen naar mij. Dit kan veel helpen zei die gast gisteren, aangezien het pas een week geleden is enzo.
Ik ga morgen denk ik ook naar de doc. Tis nu wel zo goed als over maar dan heb ik dat iig achter de hand.
tamael^
Mar 9 2008, 20:35
QUOTE (ZeroY @ Mar 9 2008, 12:22)

Thanks. Ja ik wilde je gister bellen om je te vragen of je ff een bewijsje op wilt stellen waarin staat dat ik de auto van jou heb gekocht (type, merk, bouwjaar, km stand etc.) en wanneer en voor hoeveel. Met jouw handtekening eronder en of je dat vanavond of de post wilde doen naar mij. Dit kan veel helpen zei die gast gisteren, aangezien het pas een week geleden is enzo.
Ik ga morgen denk ik ook naar de doc. Tis nu wel zo goed als over maar dan heb ik dat iig achter de hand.

dit is om gek van te worden. als je auto totalled is door de klap vind ik echt dat diegen zou moeten bloeden daarvoor. dat je niet oplet ok, maar wat ik hier hoor is het een idioot harde klap geweest en heeft die vent veel te hard gereden. hoop dat jij weer een mooi wagentje kan vinden en hoop oprecht dat het weer een italiaan word.
maar eerst je gezondheid. doe rustig aan en hou je lichaam in de gaten. je kan een half jaar na het ongeval nog nieuwe nekklachten ontwikkelen. dus alles goed vastleggen mocht je een beetje nek pijn overhouden. ook al is het maar nadat je druk bent geweest.
beterschap en sterkte met dit verlies.
tamael
Dutch Dimension
Mar 9 2008, 23:25
Tering man
Hoeveel pech kan je hebben zeg
Veel suc6 met de afhandeling
Net ff alle sjit wat ik van de Brava had (papierwerk, sleutels, codes etc.) ingevelerd bij het bedrijf die mijn auto opgehaald had vrijdag. Raptor was zo aardig om gisteren een document op te stellen met bewijs dat de auto op 1 maart door mij is gekocht etc.
Ik hoor ergens volgende week wat eruit is gekomen. Ze gaan iig proberen om het aankoopbedrag dat ik heb betaald op 1 maart weer terug te krijgen. Geen enkel bedrag is te hoog voor datgene wat ik heb meegemaakt maar daar kan ik iig wel een andere wagen van halen. De onderdelen als openluchtfilter, radio, veerpootbrug en stuurhoes etc. mag ik eruit halen dus die zou ik weer kunnen gebruiken voor een volgende Brava (mocht het weer een Brava worden, kans is wel groot).
Heb voor de komende twee weken ong. een leenauto meegekregen. Daarvan wordt ong. 75% vergoed door de tegenpartij. Van de overige 25% moet ik ong. de helft zelf betalen, dus zo'n grote uitgave wordt het niet. Ben ik iig mobiel.
Nu hopen op het beste en dat ik het aankoopbedrag gewoon terug krijg of iig een bedrag dat dicht in de buurt komt. Die gast bij dat bedrijf zei ook gewoon dat ik recht heb op het aankoopbedrag aangezien ik de auto net een weekje had.
Mensen wat raden jullie aan om te doen: er zitten vette (en dure) onderdelen onder. Daar heb ik dan wel niet voor betaald aangezien ik de auto met die dingen eraan/eronder heb gekocht, maar ik hecht er wel veel waarde aan.
Zo kan ik het bijv. niet aanzien als ze mijn auto met die vette banden/velgen en APEX dempers/veren etc. meenemen. De schade expert die ik gisteren nog even sprak zei dat ik dat er wel af mag halen maar dan moeten er vervangende onderdelen voor in de plaats, dus i.p.v. die banden/velgen moet ik dan wat stalen velgen regelen met wat bandjes eraan (van de sloop ofzo). Zelfde geldt voor die dempers/veren.
Maar ik weet bij god niet wat dat gaat kosten en bovendien zakt de waarde van mijn auto dan ook zei hij.
Ik moet er me er iig bij neerleggen dat ik niet zomaar die velgen etc. eraf kan halen....
Iemand ervaring hiermee? Wat zouden jullie doen? Toch die onderdelen eraf halen en vervaning regelen of wellicht besluiten het "wrak" te houden (dan krijg ik alleen geld van de verzekering minus de waarde van het "wrak" die anders zou worden opgekocht). Ik weet et niet meer......
marcelvg
Mar 13 2008, 11:56
je moet even vragen hoeveel de auto nog waard is
als de onderdelen duurder zijn zou ik hem houden en daarna laten ophalen door een sloper
Raptor kwam net ook met een idee, dat is misschien wel wat.
Aangezien ik al een andere Brava op het oog heb, zei hij dat ik die wagen moet kopen en dan rechtstreeks de onderdelen wisselen en dan vervolgens of zelf het "wrak" verkopen (dus genoegen nemen met enkel het bedrag van de verzekering minus het bedrag van een opkoper) of de auto via de schade expert verkopen met gewoon de originele FIAT onderdelen die ik van m'n nieuwe Brava heb afgeplukt.
Alleen heb ik nu geen geld om die Brava te kopen, maar wel over een paar weken wanneer mn salaris er weer is en hopelijk ook het geld van de verzekering.
Snappen jullie het nog een beetje en is dit idee verstandig?
Ter info: RVS uitlaat, 16 inch velgen + 205 mm all-weather banden, APEX dempers/veren (t.w.v. 800 euro meen ik). Nu vergeet ik vast nog wel wat.
IIG die dingen onder de motorkap (OMP veerpootbrug en openluchtfilter) mag ik er sowieso uithalen.
Ik kan het sowieso niet aanzien dat een opkoper mijn wagen zoals die nu is overneemt en vervolgens flinke winst maakt op al die onderdelen etc. door toedoen van mijn lijden.
Ruudje
Mar 13 2008, 12:20
Als je een Brava wil kopen zou ik zeker alles omwisselen en het wrak verkopen. Even goed uitzoeken en regelen!
Hou er alleen rekening mee dat verzekeringmaatschappijen niet de snelste zijn wat betreft schadebedragen uitkeren.....
SynPower
Mar 13 2008, 13:22
Kun je nog wel rijden met die Brava ?
Anders kan die toch ook gewoon economisch gezien total loss worden verklaard ?
Mijn vorige auto is twee keer econ. total loss verklaart omdat de dagwaarde minder was dan de kosten van het schadeherstel
Dus dan krijg je de dagwaarde terug (= niet erg veel) maar je mag dus wel gewoon verder rijden met je auto ! (mits deze in een toestand verkeert dat deelname aan het verkeer nog veilig mag worden geacht) Mijn schade betrof dus een compleet in elkaar gedrukte kofferbak waarbij echt álles ontzet was LOL.
Dus zo precies schijnt dat niet te komen met die regeltjes.
Maar dan heb je dus iig de dagwaarde (rekening houdend met de door jou genoemde opties als velgen e.d.) en je kan op je gemak de onderdelen verkopen of de auto in zijn geheel als schadeauto.
Dan kom je denk ik toch wel weer in de buurt van je aankoopbedrag.
Is dat geen idee ?
Zojuist belde de schade expert. Ik zal het ff kort houden: het komt erop neer dat ik voor, zoals de auto nu is, zo'n 2800 euro zou kunnen krijgen (een standaard ELX is volgens hem zo'n 1800 tot 2000 euro waard). Ik zei ik neem dan geen genoegen met minder dan het aankoopbedrag, oftewel 3000 euro aangezien ik em nog even heb uitgelegd dat die RVS uitlaat en APEX dempers niet zomaar onderdelen zijn. Hier komt hij vanavond of zaterdag nog op terug en ik hoop/verwacht dat ik wel de 3000 euro zou kunnen krijgen.
Mocht ik de banden/velgen en uitlaat willen, dan moet ik zelf zorgen voor andere goede banden+velgen (uitlaat hoeft niet) en dan zou de waarde op zo'n 2100 á 2200 komen zegt hij....
Ik denk dus dat ik het beste ervoor kan kiezen om de auto zoals hij nu is laten op te kopen en het aankoopbedrag te vangen. Op de Brava die ik nu op het oog heb zitten ook lichtmetalen velgen (wel een stuk minder mooi maja) en de uitlaat & verlagingskit (dempers/veren) moet ik dan maar voor lief nemen.
Ik heb het e-mail adres van die schade expert omdat ik vroeg of het handig is om de foto's te mailen van o.a. die uitlaat en dempers (in het project topic van Raptor staan die heel mooi). Hij zei dat kan je altijd doen. Zou dat handig zijn, want misschien kan het helpen om de waarde hoger te krijgen?
Zeer waarschijnlijk kies ik er dus voor om de auto zo op te laten kopen en dan hopelijk het aankoopbedrag terug krijgen. Het is ook wel weer waar dat hij zei dat ik de auto zo heb gekocht en niet apart die velgen etc. er zelf onder heb gezet en betaald, maar het blijft kloten omdat ik echt weg was van die velgen enzo, vind ze erg vet.
Ik ben eruit wat er gaat gebeuren. Zie
DIT topic.
Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.