Ron Tovers
Mar 28 2004, 12:05
Afgelopen zaterdag wilde ik in Schijndel m'n Brava starten en toen deed hij 't niet! Gelukkig waren we met z'n 4e en na 'n keertje duwen starte hij weer. Daarna nog een paar keer de auto gebruikt waarbij het startprobleem niet meer voorkwam.
Een lege accu lijkt me onwaarschijnlijk, ook omdat het accu lampje niet brand/heeft gebrand. Het geluidje (een zacht haperend geluid) wat je hoorde tijdens het starte lijkt ook bij de verste verte niet op het geluid wat je hoort als de accu leeg is.
Iemand vertelde me dat het heel misschien kwam doordat de motor in een bepaald (dood)punt staat waarbij je dit soort toestanden krijgt. De oplossing zou in dat geval heel simpel zijn geweest, gewoon de auto een stukje laten bewegen zodat de motor uit dat dode punt komt.
Weet iemand misschien wat het probleem in mijn geval is geweest... misschien komt dit vaker voor bij de Brava? Ik zal er toch maar even mee langs de garage gaan... zou niet graag ergens alleen en ver weg van huis m'n auto niet kunnen starten.
Alvast bedankt,
Ton
BELLEZZA ITALIANA
Mar 28 2004, 17:46
het kan zijn dat je startmotor net voor zijn dode punt stond
vandaar dat hij niet starte
een keer de auto heen en weer drukken in de 1ste versnelling wil ook wel eens helpen dan
anders kan ik niet voor de geest halen wat het moet zijn
ja misschien een storing met je sleutel met je chip erin maar dat denk ik haast niet anders starte hij daarna ook wel niet
madbull
Mar 29 2004, 07:01
De wegen van de Bravo/a 1.4 zijn ondoorgrondelijk :roll: Ik kan ook lang niet altijd verklaren waarom ze soms niet start/ een probleempje heeft, maar toch duiken ze op en gaan ze weg. :?
Da's hét nadeel van zulke problemen; ze gaan gewoon weg, je doet er niets meer aan ("tis toch niet meer kapot") en op een dag komen ze allemaal in 1x terug, nét die keer dat je 359km van huis staat.
tja, het blijft een fiat!
Weazel
Mar 29 2004, 17:05
mijn auto starte de zaterdag ook niet en dus de auto in vijfde versnelling ff vooruit en achteruit geduwd en hij starte terug. zondag starte mijn auto zonder problemen ma er kwam vollebak witte damp uit mijn uitlaat dus ff garage gebeld of hij langskwam en ja hoor weer pech mijn join de class is stuk en da al na 2.5 jaar en 50.000 km. :cry:
Slider
Mar 29 2004, 18:57
QUOTE (Weazel)
....mijn join de class is stuk en da al na 2.5 jaar en 50.000 km. :cry:
was da?
Weazel
Mar 31 2004, 16:39
dichting van het kleppenhuis ( of dichting tussen kleppen en motor) :?: bij ons noemen ze dat de join class :idea:
The Master
Mar 31 2004, 17:04
Offtopic: klinkt frans... Kan nooit goed zijn
Ontopic; ik heb er echt nog NOOIT van gehoord... :?
RARARA
Mar 31 2004, 18:38
Ik had het van de week ook dat mijn auto niet wilde startte, het leek idd net alsof de accu leeg en dat de startmotor niet aansloeg.
Na het een paar keer geprobeerd te hebben, heb ik even gewacht en toen nog maar eens geprobeerd en na een tijdje mijn sleutel vast te hebben gehouden begon hij langzaam aan te pruttelen.
Ik heb hem ff stationair laten draaien en ben weggereden, geen last meer van gehad.
Vreemd :?
Dannsky
Apr 1 2004, 22:49
@Bravar1
Bij mij in het boekje staat dat je een Bravo niet mag aanduwen, want dan komt er ontbrande benzine in de katalysator en dat is er niet goed voor!!! Kan miss geen kwaad om het een keer te doen!?
QUOTE (Dannsky)
@Bravar1
Bij mij in het boekje staat dat je een Bravo niet mag aanduwen, want dan komt er ontbrande benzine in de katalysator en dat is er niet goed voor!!! Kan miss geen kwaad om het een keer te doen!?
Damn, das vervelend.... en als je geen katalysator hebt :?:
QUOTE (Weazel)
dichting van het kleppenhuis ( of dichting tussen kleppen en motor) :?: bij ons noemen ze dat de join class :idea:
hahaha,grappig,is joint de CULASSE, :wink:
komt van het Frans idd,in mooi Nederlands is dit de "cilinderkoppakking "
QUOTE (SNEEKY)
hahaha,grappig,is joint de CULASSE, :wink:
komt van het Frans idd,in mooi Nederlands is dit de "cilinderkoppakking "

LOL!
Dannsky
Apr 4 2004, 21:44
QUOTE (Slider)
QUOTE (Dannsky)
@Bravar1
Damn, das vervelend.... en als je geen katalysator hebt :?:

Dan lijkt mij dat het nix uitmaakt en dat je hem gewoon kan aanduwen!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.