Help - Search - Members - Calendar
Full Version: valse lucht bij open luchtfilter
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Grigio Madness
heyyyyy

ik heb gister een open luchtfilter geplaatst en aan de originele luchtfillter buis geplaatst maar met een verlengstukje,maar naar mijn mening zuigt hij ietwat valse lucht aan waardoor het geluid niet echt optimaal is wel boven de 3000 toeren een vette brom dat is kicken maar toch het gevoel van valse lucht.

weten jullie hier iets tegen
The Master
Ik heb t zelf ook... Ook een kicke brom nu, maar t hoort niet idd smile.gif Bij mij komt het doordat de vervaningsfilter nu wat opener is, maar alle lucht word nog wel gefilterd... Dus echte last van valse lucht zal t niet zijn...

Waar je naar kan kijken is of die op t punt waar de openluchtfilter is aangesloten, of die daar 'luchtdicht' is...

Maar, die vette brom klopt wel... Da's wel t geluid van een openlucht filter smile.gif
Dutch Dimension
Ook hier het zelfde geluid en probleem.

Ik heb twee rubberslangen aan elkaar gemaakt , maar hier moet nog een stalen buis tussen om ze goed te laten aanklemmen.
Mischien moet dit bij jouw ook wel
Grigio Madness
Ik heb er nu een aluminium buis tussen gezet en het is nu over.
Nu heb ik een heel mooi zuiver geluid wat nog een versterkt wordt boven de 3000 RPM

[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=925[/img]
Grigio Madness
sorry dat de foto wat groot uitvalt :oops:
abarth-rieger
wat je allemaal al niet kunt doen met de rookgasafvoer van een vc keten he biggrin.gif
Dutch Dimension
Das een mooie oplossing van je.
Mijne zit op de zelfde plek met die rubbereslangen.

Maar......dit is mooier :wink:
The Master
Ja, ik vind t er echt strak uitzien biggrin.gif
Grigio Madness
makkelijk als je in de bouw werkt en goeie connecties hebt met installateurs
jwlos
ziet er hel netjes uit.
om even een vraag over luchtfilter er tussen te zetten.

en k&n open luchtfilter met een rvs 75mm bocht erbij incl. montage met een beetje hulp van mezelf voor€100 is dat duur of is dat goed.
denk dat filter een doorsnede van ongeveer 15cm heeft.
evill bravo
ziet erg zeer strak uit en het blok ziet er ook nog eens netjes uit en tja wat kan ik zeggen heb zelf er hier ook 2 liggen erg makkelijk ja als je(ik ook haha) in de bouw werkt!! lol.gif
Slider
QUOTE (jwlos)
ziet er hel netjes uit.

en k&n open luchtfilter met een rvs 75mm bocht erbij incl. montage met een beetje hulp van mezelf voor€100 is dat duur of is dat goed.
Dat is niet duur, maar ook niet de goede maat. Volgens mij, ik heb er 70mm opzitten. Gamma alu-buis. Met een knik van 45 graden.
Als jij een echte RVS buis voor weinig kunt laten maken dan houd ik mij aanbevolen.
jwlos
QUOTE (Slider)
QUOTE (jwlos)
ziet er hel netjes uit.

Dat is niet duur, maar ook niet de goede maat. Volgens mij, ik heb er 70mm opzitten. Gamma alu-buis. Met een knik van 45 graden.
Als jij een echte RVS buis voor weinig kunt laten maken dan houd ik mij aanbevolen.

hij heeft een bocht van 75mm rvs en dit moet volgens hem 73mm zijn dus hij verlast hem ook nog voor dat geld.

gaat wel om de buitenwerkse maat he

kan er misschien wel meer bij hem vandaan halen maar dat zal ik nog wel even navragen
Slider
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Wat ik ook nog altijd zoek zijn die rubberen eindstukken, zodat je het echt goed luchdicht kunt afsluiten. Vaak wordt er in een knik dat blauwe gebruikt. Zoiets zoek ik ook voor het stuk wat naar de inlaat van de motor gaat. (Waar de pijp aansluit zeg maar)
jwlos
we halen die box los en dan ligt er een gedeeltelijk flexibele ovale aansluiting los die nar het blok gaat en die vanaf de gril komt zet hij allen vast voor extra lucht.
die flex buis zegt hij om 73mm heen te krijgen.
zit bij mij (1.2)trouwens een demper net voor het motorblok en hier gaat hij een blokje in doen zodat hij weer minder gedempt wordt en die demper gewoon uitsluit.
Slider
Ik houd je posts in de gaten. Mocht het wat zijn... dan neem ik wel contact met je op. smile.gif
jwlos
QUOTE (Slider)
Ik houd je posts in de gaten. Mocht het wat zijn... dan neem ik wel contact met je op. smile.gif

is goed want ik denk het er voo de 24e wel in te laten zetten
abarth-rieger
ik kan er zzoveel van meenmemen als men wil werk nl in de vantilatietechniek lol.gif
Guz
Heb bij autostyle een gepolijste alubuis (blz.268) gekocht €45 met een doorsnede van 76mm en een lengte van 70cm.
Staat wel veel netter en heb de cpl.rubberbuis vervangen uitgezonderd het stukje met de carterontluchting.
Slider
QUOTE (Guz)
Heb bij autostyle een gepolijste alubuis (blz.268) gekocht €45 met een doorsnede van 76mm en een lengte van 70cm.
Staat wel veel netter en heb de cpl.rubberbuis vervangen uitgezonderd het stukje met de carterontluchting.
Foto's?
Dutch Dimension
van nr 8 zeker?
In het oude zie ik ze niet staan :cry:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.