Afgelopen December heb ik een ongeval gehad met mn dailyride (was een citroen ZX) ,deze is hierbij totallos gegaan.
Aangezien ik net een volle tank benzine had getankt heb ik die leeggepompt en in de Bravo gestopt (benzine is tenslotte erg duur)
En toen begon het gedonder
De motor van de Bravo ging steeds slechter lopen ,net of ie op 3 cilinder of minder liep
Ik dacht toen aan vuil in de brandstoftank ,dus wat benzine eruit gehaalt en de benzine filter vervangen
Dit werkte maar een 30 Km en toen was het weer gedonder.
Aangezien ik nog een stetje injectoren had liggen dacht ik dat het wel verstandig was deze te wisselen met degene die in de Bravo zaten.
Dat hielp super goed ,alleen de brandstofpomp werkte niet goed meer.
Na een 200 km gereden te hebben begon het blok echter weer slecht te lopen.
Meteen ook begaf de brandstofpomp het
Toen is de tank eronderuit gegaan en is er een nieuwe pomp geplaatst. (eerste week van Januari)
Dit hielp niet tegen het slecht lopen ,dus de injectors weer ongeruilt (zat roest op de injectors) met die oude die inmiddels gereviseerd en getest waren
Ook meteen de bougies en weer het brandstof filter vervangen.
Dit hielp nog niet helemaal
Na ff zoeken bleek toch 1 injector niet goed te zijn.
Heb toen de andere set injectors opgestuurt om te reviseren en te testen.
Van de week waren die weer terug ,dus die erin gezet
Het blok loopt nu weer redelijk als vanouds op 1 ding na
Je krijgt hem bijna niet gestart
Startmotor moet langdraaien en je moet gasgeven om hem te doen ontsteken.
Motor draait dan ff erg rot (als op 2 cilinders) om na wat gas geven te hebben weer goed te lopen.
Ik zelf heb geen idee meer wat het kan zijn ,en denk erover de wagen binnenkort naar de garage te brengen (iets wat ik niet snel doe aangezien ik weinig vertrouwen in bedrijven heb)
Heeft iemand hier enig idee wat het kan zijn of waar ik moet zoeken??
Het betreft een Fiat Bravo 1800 16V uit 1997 met 148.000 KM op de tellers
Alvast bedankt