Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Emotion met Ipod?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
rengelen
Ik heb onlangs een Bravo Emotion gekregen. Nu was me verteld dat het geen probleem was een Ipod op aan te sluiten. Nu ik dit wil laten installeren, weten ze bij de dealer er geen raad mee.
Is iemand van jullie op de hoogte of er aan connectsysteem een uitgang voor de Ipod mogelijk is.

Ik hoor het graag.
Dimocash
heb je geen usb uitgang?
volgens mij is die als hij niet aan de onderkant van het middenconsole is, in het handschoenenvakje?
Cillit Bang
Volgens mij heeft het Connect Nav+ systeem (met het grote kleurenscherm) geen USB-aansluitingen (er staat niets over in het instructieboekje [PDF!]).

Op het nieuwere Blue&Me Nav (geen kleurenscherm, USB aansluiting naast de sigarettenaansteker) heb je die USB aansluiting wel, voor het kaartmateriaal (op USB stick), en tegelijk voor MP3/WMA media (op dezelfde stick).

In plaats van de stick kun je op Blue&Me Nav ook een mediaspeler aansluiten die als Windows-schijf is ingesteld. Dat zijn de meeste spelers vanzelf. Je kunt daarop ook het kaartmateriaal kopiëren.

Een iPod die alleen op een Mac is gebruikt is niet geschikt; die is als Mac-schijf ingedeeld.

Een iPod die eerst met iTunes op een Windows-machine is gebruikt en daardoor Windows geformatteerd is, kan daarna wel (ondanks dat het nu een Windows schijf is) op een Mac met iTunes worden beheerd en ook aan het Blue&Me Nav worden gehangen.

Het enige nadeel is dat de Blue&Me Nav USB aansluiting de speler niet oplaadt; dat kan betekenen dat na verloop van tijd de batterij ervan leeg is. Bij een USB stick heb je daar natuurlijk geen probleem mee.

Tenminste, ik denk dat het zo zit duh.gif

Kort en goed: iPod op Connect Nav lijkt me niet (rechtstreeks) mogelijk.

Arthur
la bella italia
QUOTE (Cillit Bang @ Feb 28 2008, 19:47) *
Een iPod die alleen op een Mac is gebruikt is niet geschikt; die is als Mac-schijf ingedeeld.

Een iPod die eerst met iTunes op een Windows-machine is gebruikt en daardoor Windows geformatteerd is, kan daarna wel (ondanks dat het nu een Windows schijf is) op een Mac met iTunes worden beheerd en ook aan het Blue&Me Nav worden gehangen.

Het maakt niet uit of de iPod als eerste op een mac of windows pc is gebruikt. De formattering van de schijf blijft hetzelfde. Ik weet niet of de ipod zomaar werkt. Wel kun je een kabeltje bij fiat kopen waarmee je een ipod kan aansluiten: 94.01 euro!

zie meer op http://www.fiatservices.nl/

Ik weet niet of het perse dit kabeltje moet zijn of dat een ander kabeltje ook werkt...
Sanca
Het standaard kabeltje wat bij een ipod nano 2gb zit, functioneert ook gewoon.

Een ipod nano wordt ook gewoon opgeladen, de grotere modellen met een HD worden niet opgeladen simpel omdat de laadstroom onvoldoende is.

Ik heb mij Ipod nano 3 weken in de auto gehad (minimaal 2 uur per dag) en de battery is/was nooit leeg, sterker nog, toen ik hem er uit haalde om ergens anders te gebruiken was de battery volledig opgeladen.
Cillit Bang
QUOTE (la bella italia @ Mar 3 2008, 14:13) *
Het maakt niet uit of de iPod als eerste op een mac of windows pc is gebruikt. De formattering van de schijf blijft hetzelfde.

Weet je het zeker? Vergeet niet dat iPods tegenwoordig Windows-geformatteerd (FAT32) uit de doos komen, en dan dus ook werken op de Mac. Maar als je de iPod "hersteld" op de Mac wordt het toch wel degelijk een HFS+ schijf - onbruikbaar op Windows en dus op Blue&Me.

Maakt verder niet uit, als het maar werkt.

Ik weet niet of het perse dit kabeltje moet zijn of dat een ander kabeltje ook werkt...

Iedere kabel met een USB aansluiting aan de ene en een iPod dock connector aan de andere kant werkt, ook de bijgeleverde kabel en ook die van een tientje bij de elektrosuper :-)

Arthur
Cillit Bang
QUOTE (Sanca @ Mar 3 2008, 14:28) *
Een ipod nano wordt ook gewoon opgeladen, de grotere modellen met een HD worden niet opgeladen simpel omdat de laadstroom onvoldoende is.

Ik heb mij Ipod nano 3 weken in de auto gehad (minimaal 2 uur per dag) en de battery is/was nooit leeg, sterker nog, toen ik hem er uit haalde om ergens anders te gebruiken was de battery volledig opgeladen.

Yup. Ik heb dezelfde ervaring met mijn (oude) iPod mini 6GB. Wel een harde-schijf-model, maar blijkbaar 'zuinig' genoeg voor de laadstroom van B&M.

Arthur
la bella italia
QUOTE (Cillit Bang @ Mar 3 2008, 19:06) *
Weet je het zeker? Vergeet niet dat iPods tegenwoordig Windows-geformatteerd (FAT32) uit de doos komen, en dan dus ook werken op de Mac. Maar als je de iPod "hersteld" op de Mac wordt het toch wel degelijk een HFS+ schijf - onbruikbaar op Windows en dus op Blue&Me.

hmm, je hebt me aan het twijfelen. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben!
graaf
Yup.

Ik heb een 30GB iPod Video die eerst op Mac formaat geformat was.
Deze werkte niet.
Ik heb m'n muziek gebackupt en de iPot op Windows formaat geformat en de muziek terug gezet.
Deze werkt nu wel in m'n Bravo, gewoon met het standaard kabeltje.
Coen Meerbeek
QUOTE (graaf @ Mar 9 2008, 21:44) *
Yup.

Ik heb een 30GB iPod Video die eerst op Mac formaat geformat was.
Deze werkte niet.
Ik heb m'n muziek gebackupt en de iPot op Windows formaat geformat en de muziek terug gezet.
Deze werkt nu wel in m'n Bravo, gewoon met het standaard kabeltje.

Ik begrijp nog niet helemaal hoe deze kabel precies werkt.
Kun je met deze kabel muziek op je iPod selecteren om die dan door je boxen te spelen?
Of kun je vanaf je stuur door de iPod bladeren? (let wel; geen rare nummers en dergelijk maar de juiste ID3 informatie)

Als dit puur een USB kabel is waarin je de nummers niet goed ziet of als losse files dubbel op je iPod moet zetten
dan vind ik het die 94 euro niet waard. Als ik hiermee in staat ben om vanaf of mijn iPod of goed vanaf mijn stuur
de iPod te bedienen dan bestel ik er zeker 1.

Ik zie jullie ervaringen graag tegemoet!
DaboyTommy
PM me even ik kan je helpen wink.gif Zelf ook een Ipod ingebouwd in me Bravo Emotion.
Connect Nav+ heeft geen aansluiting voor een USB of Ipod dit moet op een andere manier ingebouwd worden.

QUOTE (Coen Meerbeek @ Feb 9 2009, 16:03) *
Kun je met deze kabel muziek op je iPod selecteren om die dan door je boxen te spelen?
Of kun je vanaf je stuur door de iPod bladeren? (let wel; geen rare nummers en dergelijk maar de juiste ID3 informatie)

Als dit puur een USB kabel is waarin je de nummers niet goed ziet of als losse files dubbel op je iPod moet zetten
dan vind ik het die 94 euro niet waard. Als ik hiermee in staat ben om vanaf of mijn iPod of goed vanaf mijn stuur

rocroc12
QUOTE (Coen Meerbeek @ Feb 9 2009, 16:03) *

Ha Coen,

Ik heb ook de Emotion en ook het Ipod-kabeltje (voor de volledigheid: ik heb de ipod nano); de auto ziet de ipod als soort cd-wisselaar; je kunt theoretisch gezien alles vanaf je auto regelen, bijv. cd1 = bladeren door artiesten, cd2 = bladeren door afspeellijsten etc.. Heb ik een paar keer geprobeerd, maar was geen succes... omdat het nummer, de artiest oid niet op je scherm wordt weergegeven, is het lastig bladeren. Ik heb de aansluiting nu zo ingesteld dat alles wat ik op mijn ipod zelf selecteer ik ook te horen krijg in de auto. Ik regel bijna alles dus gewoon op de ipod zelf (deze ligt in het bakje tussen de twee voorstoelen in); ik ben er erg tevreden over! thumbsup.gif

Wat natuurlijk wel werkt is het doorspoelen van een nummer vanaf je stuur; dat werkt dus gewoon wel en daarvoor hoef je dus niet naar je ipod.

Nadeel van het kabeltje: je ziet niet op je mooie kleurenschermpje welk nummer er afgespeeld wordt/ welke artiest etc. Als je dit wilt zien, moet je op je ipod zelf kijken
Voordeel: lekker luisteren naar je eigen muziek!

Nogmaals... ik ben er erg tevreden over!

Groet
Cor

PS de opbouw van de MP3tjes maakt ook niet uit (zoals in boekje staat).....alles wat je ipod afspeelt, hoor je in de auto! er mogen dus gewoon spaties, gekke tekens etc. in de naam staan!
Coen Meerbeek
QUOTE (rocroc12 @ Feb 10 2009, 18:44) *
Ha Coen,

Ik heb ook de Emotion en ook het Ipod-kabeltje (voor de volledigheid: ik heb de ipod nano); de auto ziet de ipod als soort cd-wisselaar; je kunt theoretisch gezien alles vanaf je auto regelen, bijv. cd1 = bladeren door artiesten, cd2 = bladeren door afspeellijsten etc.. Heb ik een paar keer geprobeerd, maar was geen succes... omdat het nummer, de artiest oid niet op je scherm wordt weergegeven, is het lastig bladeren. Ik heb de aansluiting nu zo ingesteld dat alles wat ik op mijn ipod zelf selecteer ik ook te horen krijg in de auto. Ik regel bijna alles dus gewoon op de ipod zelf (deze ligt in het bakje tussen de twee voorstoelen in); ik ben er erg tevreden over! thumbsup.gif

Wat natuurlijk wel werkt is het doorspoelen van een nummer vanaf je stuur; dat werkt dus gewoon wel en daarvoor hoef je dus niet naar je ipod.

Nadeel van het kabeltje: je ziet niet op je mooie kleurenschermpje welk nummer er afgespeeld wordt/ welke artiest etc. Als je dit wilt zien, moet je op je ipod zelf kijken
Voordeel: lekker luisteren naar je eigen muziek!

PS de opbouw van de MP3tjes maakt ook niet uit (zoals in boekje staat).....alles wat je ipod afspeelt, hoor je in de auto! er mogen dus gewoon spaties, gekke tekens etc. in de naam staan!

Het lijkt er dus op dat dit is wat ik wil smile.gif Muziek op iPod selecteren om vervolgens via mijn auto-boxen te horen.
Ik heb een Fiat Bravo met Blue&Me + navigatie...dit geeft hiermee geen problemen? Lijkt me niet maar heb het voorbij zien komen.
Heb zelf een iPod Touch maar die lijkt me niet handig in de auto. Bestel er wel een zwarte Nano bij. Jammer dat de kabel wit is wink.gif

Cor, bedankt voor het volledige antwoordt overigens!
Pjottum
QUOTE (Coen Meerbeek @ Feb 10 2009, 23:10) *
Het lijkt er dus op dat dit is wat ik wil smile.gif Muziek op iPod selecteren om vervolgens via mijn auto-boxen te horen.
Ik heb een Fiat Bravo met Blue&Me + navigatie...dit geeft hiermee geen problemen? Lijkt me niet maar heb het voorbij zien komen.
Heb zelf een iPod Touch maar die lijkt me niet handig in de auto. Bestel er wel een zwarte Nano bij. Jammer dat de kabel wit is wink.gif

Kan je beter even een 8Gb(oid..) usb stickje op de kop tikken, die kosten een tientje ofzo.
Helaas moet je dan wel 2 apparaten synchroon houden, maar ja, daar wen je wel aan, heel langzaam.
rocroc12
QUOTE (Coen Meerbeek @ Feb 10 2009, 23:10) *
.........

Graag gedaan..... en... mijn kabeltje is gewoon ZWART!! thumbsup.gif thumbsup.gif
Coen Meerbeek
Zo ik heb gisteren mijn iPod kabel in laten bouwen in mijn Fiat Bravo. Was dus toch geen USB kabel.
Het werkt allemaal vrij mooi moet ik zeggen. Echter zijn ook wat zaken waarvan ik me afvraag of ik er goed aan gedaan heb.

1. Mijn Blue&Me telefoonverbinding werkt niet meer. Hij verbindt wel maar ik hoor niets meer.
2. Mijn mediaplayer USB stick werkt ook niet meer. Speelt wel maar geen geluid.
3. Hij laadt mijn iPod niet op...terwijl dit wel in het boekje staat.

Iemand enig idee?
yuri
QUOTE (Coen Meerbeek @ Feb 28 2009, 16:38) *
Zo ik heb gisteren mijn iPod kabel in laten bouwen in mijn Fiat Bravo. Was dus toch geen USB kabel.
Het werkt allemaal vrij mooi moet ik zeggen. Echter zijn ook wat zaken waarvan ik me afvraag of ik er goed aan gedaan heb.

1. Mijn Blue&Me telefoonverbinding werkt niet meer. Hij verbindt wel maar ik hoor niets meer.
2. Mijn mediaplayer USB stick werkt ook niet meer. Speelt wel maar geen geluid.
3. Hij laadt mijn iPod niet op...terwijl dit wel in het boekje staat.

Iemand enig idee?

wat voor type iPod heb je?
rocroc12
Ha,

Na een jaartje genoten te hebben van muziek (Ipod) in mijn Bravo (emotion), begon mijn kabeltje kuren te vertonen en kon ik regelmatig geen muziek via mijn ipod afspelen...... dan kan natuurlijk niet, dus heb er mijn dealer een nieuwe in laten zetten..... met de vorige kon ik standaard de ipod bedienen via de ipod zelf, met dit nieuwe kabeltje is mij dit nog niet gelukt.... als ik het engelse boekje (nou ja, vaag A4tje) lees, zou het moeten kunnen. Het zou via CD10 oid moeten, maar mij lukt het niet.....

Volgens het doosje is het de "ipod cable kit" van Fiat zelf. Het zou dus wel moeten kunnen, alleen lukt het mij niet...

Iemand ervaring mee? Hoe kan ik instellen dat ik de ipod handmatig kan bedienen (nou ja, eigenlijk de bijrijder als ik op vakantie ga).

Groet,
Cor
Alex9719
Hey Cor,

Heb je het intussen al aan de praat gekregen via je iPod?
Ik gebruik nu een standaard USB kabeltje en ik kan de muziek wel afspelen, maar dan wel via een ingewikkelde mappenstructuur.... dat schiet natuurlijk niet op.

Het zou erg mooi zijn als je door de muziek kan bladeren op je Ipod, dan kun je tenminste zien waar je doorheen bladert.

Ik heb zelf een Blue&Me Nav systeem..
rocroc12
Ha Alex (en anderen),

Een 'tijdje' niet meer op deze site geweest, dus ook deze reactie niet gelezen. Hierbij dan alsnog.

De Ipod-kabel werkt goed, ik krijg de muziek van de ipod in mijn auto. In tegenstelling tot mijn eerdere kabeltje is het mij niet gelukt om standaard het zo in te stellen dat je de ipod zelf kan bedienen.... het kan wel, het is ook een paar keer gelukt (na 3999 pogingen), maar het lukt me niet om dit met een bepaald trucje voor elkaar te krijgen.

Wat ik nu doe:
selecteer afspeellijst op ipod, ipod aansluiten en luisteren maar (vooruit spoelen lukt wel)
Als ik een andere afspeellijst, of bepaald nummer wil, koppel ik hem los, selecteer hem op ipod, sluit ipod weer aan, en luisteren maar...

Helaas is het dus niet gelukt om een knoppen-combinatie te vinden waarmee je standaard je ipod kan bedienen.
(met name op vakanties was dat wel lekker, zodat de bijrijder door de ipod kon bladeren en vervolgens een nummer kon kiezen)

Mocht iemand dé oplossing hebben, GRAAG!!

Cor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.