Help - Search - Members - Calendar
Full Version: dakdragers monteren
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
la bella italia
Ik heb dakdragers bij mijn Bravo gekregen en het zijn best mooie dingen, maar ik vind ze wel een crime om ze te monteren. Voor wie ze niet kent: Je moet 4 boutjes in moertjes draaien die in de binnenkant van de portieren in de carroserie zitten. Bij twee gaan ze er erg lastig in, waarbij ik bij een 'm er helemaal niet in krijg. Nu had ik ze gemonteerd en nu krijg ik er ook eentje weer niet los. Die had ik toch echt niet strak aangedraait.

Heeft iemand anders dezelfde ervaring? Kan ik iets fout doen? Die moertjes lijken me niet echt makkelijk te vervangen, dus als de schroefdraad stuk gaat dan weet ik niet of ik de dakdragers nog kan gebruiken... confused.gif
Teet
QUOTE (la bella italia @ Feb 20 2008, 14:06) *
Ik heb dakdragers bij mijn Bravo gekregen en het zijn best mooie dingen, maar ik vind ze wel een crime om ze te monteren. Voor wie ze niet kent: Je moet 4 boutjes in moertjes draaien die in de binnenkant van de portieren in de carroserie zitten. Bij twee gaan ze er erg lastig in, waarbij ik bij een 'm er helemaal niet in krijg. Nu had ik ze gemonteerd en nu krijg ik er ook eentje weer niet los. Die had ik toch echt niet strak aangedraait.

Heeft iemand anders dezelfde ervaring? Kan ik iets fout doen? Die moertjes lijken me niet echt makkelijk te vervangen, dus als de schroefdraad stuk gaat dan weet ik niet of ik de dakdragers nog kan gebruiken... confused.gif

ik heb dezelfde ervaring inderdaad een drama

Ik heb helaas maar twee boutjes vast kunnen krijgen, er gaat nog een dakkoffer op dus die houd de boel wel bijelkaar
bruijntje
Zelfde probleem hier. Je moet goed opletten op de indicatoren ABC en D. Ik had de achterste op den duur verkeerd om en dan gaat het erg lastig vast. Kwam ik een beetje laat achter.

Goed alle boutjes losdraaien en dan gaat het er wel op, maar het is er niet voor gemaakt om het al te vaak erop en eraf te halen.

De beschermkappen met Fiat logo zijn overigens ook niet echt perfect passend. Het er voor de zekerheid maar wel een stuke tape opheen gedaan.

Ze blijven overigens bij 170 ook nog wel zitten. Ik meen dat erg MAX 100 km/u ofzo opstaat. :-)
Teet
Ik heb de dakdragers gebruikt een ermee op vakantie geweest, ze hebben er twee weken op gezeten. De dragers laten op het dak plekken achter, soort afdrukken. Ik heb het geprobeerd weg te krijgen met shampoo, wasbenzine en zelfs een beetje met cleaner.

Je ziet nog steeds bij bepaalde lichtinval/zonl dat de dragers er gezeten hebben, heeft iemand een idee hoe ik 'de moeten' weg krijg ?
hulsh171
Hoi Hoi
Even een vraagje over wat voor een type bravo hebben jullie het?
Ik heb een 95 type 3drs en ben dus op zoek naar dakdragers.
weten jullie of dat op deze auto's past en wat de kosten ervan zijn ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.