:idea: CCFL = Cold Cathode Fluorescent Lamp(Light)
Ik heb vandaag wat aanpassingetjes gedaan. Ik had 5 CCFL kits met invertor bij van Sunbeamtech. Aan elke invertor zijn wel 2 priesjes aan voor elks een ccfl. En ook een schakelaar aan elke invertor (aan/uit)
Nu kwam ik daarstraks bij mijn lokale PC boer en zag daar grote neon's liggen met een grotere lichtsterkte en helemaal niet duur, met zelfs een sound reactive unit erbij die ook dient als invertor voor in de pc, in de vorm van een printplaatje. Ik zag dat de connector net dezelfde was als diegene van de ccfl's die ik al had. Ik had 5 ccfl's en dus nog 5 plaatsjes over in mijn invertors.
Dus heb me 5 van die lampen aangekocht en ze daarnet geïnstalleerd. Even dashboard unit vd sigarettenaansteker er terug uit en bedrading mooier weggewtoken. Na een half uurtje zat alles terug op z'n plaats.
De opstelling is als volgt:
ik heb aan elke invertor 1CCFL van 10cm en 1 Neon van 30Cm. en dit dus maal 5.
1 x vooraan onder bestuurderszetel
1 x vooraan onder passagierszetel
1 x achteraan onder bestuurderszetel
1 x achteraan onder passagierszetel
1 x boven voeten bestuurder
1 x boven voeten passagier
1 x binnenkant middenconsole bestuurder
1 x binnenkant middenconsole passagier
2 x deurbakje achteraan (Links en rechts) (Ik heb een bravA)
voila, dat zijn ze alle tien, nu is het wel genoeg geweest.
Het coole eraan is dat ze allemaal zo zijn geplaatst dat je NERGENS een lamp ziet, overal gloed maar nergens lampen als je in de wagen zit. Moest er in de loop van de tijd een lamp kapot gaan, dan hoef ik ze gewoon uit de invertor te klikken en een nieuwe te plaatsen wat in 2min. gebeurd is...
Mijn pa is nu nog bezig een metalen plaatje te maken waar alle schakelaars zullen opkomen. Deze komen dan op het plaatsje in het bakje voor de versnellingspook. (nu zweven ze nog rond in dat zelfde bakje
zodra alles af is (einde van het weekend) plaats ik fotootjes als jullie dat willen...
Greetz