Help - Search - Members - Calendar
Full Version: CCFL's in interieur
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Bravaabarth
Hey,

ik heb pas 5 CCFL's in mijn interieur geïnstalleerd, onder de zetels en dergelijke. Nergens zijn er lampen te zien, alleen maar een schijn. Nu heb ik eens langs buiten gekeken, mijn koplampen opgezet en dan eens gezien en je ziet een lichte rode schijn in het interieur, tegen het plafond aan... Gaan de flikken hier iets van zeggen als ik ze zou tegenkomen op straat ofzo ?? Ik zeg er nogmaals bij dat er nergens lampen te zien zijn, enkel een schijn...

Grtz
evill bravo
ik ben in al die tijd dat ik ze heb 3 keer aangehouden en de laatste vond het zelfs mooi ze kunnen je niets maken zolang de staven zelf niet in zicht zijn zei die, ik zelf heb er 6 in zitten dus hier in twente no problemo biggrin.gif
Dutch Dimension
Ik ben ook eens aangehouden.
maar de lampen waren legaal
sin
QUOTE (Bravaabarth)
Gaan de flikken hier iets van zeggen als ik ze zou tegenkomen op straat ofzo ?? 

zoals steeds bij die mannen zal dit afhangen van hun humeur en uw beleefdheid :?
The Master
Tis net hoe je t ziet... T zou ook je 'leeslampie' kunnen zijn zeg maar smile.gif
Of ze zien t als neon van onder de auto... Dan hebbie wel probleme...

K denk wel dat de meeste niet veel moeite ermee hebbe... (denk ik)
pieter88
wat betekent CCFL eigenlijk?
car fluo.... :roll:
Bravaabarth
:idea: CCFL = Cold Cathode Fluorescent Lamp(Light)

Ik heb vandaag wat aanpassingetjes gedaan. Ik had 5 CCFL kits met invertor bij van Sunbeamtech. Aan elke invertor zijn wel 2 priesjes aan voor elks een ccfl. En ook een schakelaar aan elke invertor (aan/uit)

Nu kwam ik daarstraks bij mijn lokale PC boer en zag daar grote neon's liggen met een grotere lichtsterkte en helemaal niet duur, met zelfs een sound reactive unit erbij die ook dient als invertor voor in de pc, in de vorm van een printplaatje. Ik zag dat de connector net dezelfde was als diegene van de ccfl's die ik al had. Ik had 5 ccfl's en dus nog 5 plaatsjes over in mijn invertors. lol.gif

Dus heb me 5 van die lampen aangekocht en ze daarnet geïnstalleerd. Even dashboard unit vd sigarettenaansteker er terug uit en bedrading mooier weggewtoken. Na een half uurtje zat alles terug op z'n plaats.

De opstelling is als volgt:
ik heb aan elke invertor 1CCFL van 10cm en 1 Neon van 30Cm. en dit dus maal 5. biggrin.gif

1 x vooraan onder bestuurderszetel
1 x vooraan onder passagierszetel
1 x achteraan onder bestuurderszetel
1 x achteraan onder passagierszetel
1 x boven voeten bestuurder
1 x boven voeten passagier
1 x binnenkant middenconsole bestuurder
1 x binnenkant middenconsole passagier
2 x deurbakje achteraan (Links en rechts) (Ik heb een bravA)

voila, dat zijn ze alle tien, nu is het wel genoeg geweest.
Het coole eraan is dat ze allemaal zo zijn geplaatst dat je NERGENS een lamp ziet, overal gloed maar nergens lampen als je in de wagen zit. Moest er in de loop van de tijd een lamp kapot gaan, dan hoef ik ze gewoon uit de invertor te klikken en een nieuwe te plaatsen wat in 2min. gebeurd is...

Mijn pa is nu nog bezig een metalen plaatje te maken waar alle schakelaars zullen opkomen. Deze komen dan op het plaatsje in het bakje voor de versnellingspook. (nu zweven ze nog rond in dat zelfde bakje lol.gif

zodra alles af is (einde van het weekend) plaats ik fotootjes als jullie dat willen...

Greetz
The Master
QUOTE (Bravaabarth)
zodra alles af is (einde van het weekend) plaats ik fotootjes als jullie dat willen...
`

Fotootjes??? Een paar 100 grote foto's lijkt mij een beter idee lol.gif
Bravaabarth
QUOTE (The Master)
QUOTE (Bravaabarth)

`

Fotootjes??? Een paar 100 grote foto's lijkt mij een beter idee lol.gif

héhé een paar 100 foto's voor iets klein zoals dit?? :?
als ik tijd heb trek ik zeker enkele fotootjes
pieter88
Koopt mr geen verkorte versnellingspook. Anders is het disco. lol.gif lol.gif
Dutch Dimension
Ik kan niet meer volgen wat ie nou heeft gedaanhoor.

convector met ccfl en neon????
Bravaabarth
niet convector, SPANNINGS CONVERTOR
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.