Help - Search - Members - Calendar
Full Version: lampje aansteker kapot
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
krillmen
heb deze week me rechterknopje met schakelaar vervangen om de ramen te kunnen openen en sluiten, was via geuzendam eig niet de juiste maar werkte wel lampje ook, daarna ging het lampje uit en als ik met mijn schakelaar aan bestuurderskant het passagiers ramen wilden bedienen gebeurde er nix.

Vanmiddag mn movon carkit op het laden met de auto op contact 4 uur zo laten staan helemaal vergeten dus accu leeg auto weer aan de praat gekregen maar nu zijn alle lampjes uit van de raambediening en werken alle 3 de knopjes niet meer, heb ook al geprobeerd om de nieuwe schakelaar eraf te laten en dan ramen open en dicht te maken maar gebeurd nix wat kan dit zijn? Zekering????

krijg dinsdag overigens de orginele schakelaar voor die kant.
tamael^
QUOTE (bravo-kerkrade @ Feb 18 2008, 06:58) *
heb deze week me rechterknopje met schakelaar vervangen om de ramen te kunnen openen en sluiten, was via geuzendam eig niet de juiste maar werkte wel lampje ook, daarna ging het lampje uit en als ik met mijn schakelaar aan bestuurderskant het passagiers ramen wilden bedienen gebeurde er nix.

Vanmiddag mn movon carkit op het laden met de auto op contact 4 uur zo laten staan helemaal vergeten dus accu leeg auto weer aan de praat gekregen maar nu zijn alle lampjes uit van de raambediening en werken alle 3 de knopjes niet meer, heb ook al geprobeerd om de nieuwe schakelaar eraf te laten en dan ramen open en dicht te maken maar gebeurd nix wat kan dit zijn? Zekering????

krijg dinsdag overigens de orginele schakelaar voor die kant.

zekeringen heel? denk dat je een combinatie storing hebt. iets in de kabels en een defecte schakelaar ofzo. stekkerverbinding in de deur maar eens inspecteren is mijn advies.

verder is het een kwestie van alles nalopen.
krillmen
alle zekeringen vervangen maar probleem is er nog steeds.

Schakelaar rechts er ook al eens vanaf gelaten maar brengt ook niks, krijg morgen de goeie schakelaar zou het probleem dan opgelost kunnen zijn?
nadat de accu helemaal leeg is gegaan doen de ramen het helemaal niet meer daarvoor deed het rechts het lampje niet maar bediening wel en deed links de bediening het niet voor de rechterkant. Ook als ik 1 van die knopjes indrukte dimden de lampen.
is de module dan kapot?

wie kan me helpen?
Dark Bullit
je relais al nagekeken? ik had t toen ook met me hgt toen was de relais een beetje los getrilt toen ff aangedrukt en hij deed t weer .

bij me 1.2 nu heb ik ook t probleem dat mijn raam niet opengaat ik kan wel het andere raam open doormiddel het kastje vanaf mijn kant, maja dat word van de week doorgemeten miss dat ik dan wat meer weet wink.gif gr richard
GeMiNi
Nu ik dit lees kan ik ook mijn vraag wel even stellen. Ik denk dat het in jou geval de aanvoer van stroom is, een relais of een zekering die goed lijkt maar het niet is.

Mijn probleem is dat mijn raam af en toe niet omhoog wil, alleen als ik hem dus iets help komt ie wel weer, maar heel langzaam. Dit is iedere keer anders, kan weken goed gaan en zo weer een hele week moeilijk zijn. Wat is dat voor iets raars??
krillmen
kom net terug van de nachtdienst zie k dat het lampje van de aansteker ook niet meer brand, maar van de asbak wel. zit het dan in de kabel of zou d module kapot
krillmen
schakelaar vervangen probleem nog steeds, donderdag wordt alles door gemeten. wat kost een relais als dat het zou zyn wordt dit een dure grap.
krillmen
kan een slotje op was toch een zekering gelukkig.
krillmen
sinds het ramen probleem is het lampje in het ringetje van de aansteker uit.

hoe kan ik die vervangen en is dit veel werk?

ramen doen het weer ook de verlichting maar als ik op het knopje aan de bestuurderskant duw om het raam aan passagiers kant open te maken gaat op het knopje aan passagierskant het lampje uit. zal dit te maken hebben met het kapotte lampje van de aansteker?
krillmen
up!!!
tamael^
QUOTE (bravo-kerkrade @ Mar 10 2008, 17:56) *
up!!!

dat van je raam schakelaar is normaal. de bestuurders kan schakeld bijrijders kant af om zo te voorkomen dat je kortsluiting maakt doordat 1 op openen en andere op sluiten drukt. er is vanuit gegaan dat bestuurder het laatste woord moet hebben. dus die gaa verbreekt die aan de bijrijders kant.

wat je lampje van asbak betreft. nameten of je 12v en massa goed is is de enige oplossing om te weten te komen warom die niet brand. er zit btw gewoon een 1.2 W lampje in.

tamael
krillmen
thanx maar ik weet niet hoe ik de aanteker los krijg om het lampje na te kunnen kijken. en eerst bleef het lampje aan bijrijderskant wel branden als ik aan mijn kant op het knupje drukte en nu dus neit meer dit vind ik raar.
krillmen
het lampje gaat trouwens alleen uit als k het raam naar beneden doe bij het omhoog komen blijft die branden. was ik vergeten te melden maar vindt dit wel raar dat dit gebeurd.
tamael^
QUOTE (bravo-kerkrade @ Mar 11 2008, 20:07) *
het lampje gaat trouwens alleen uit als k het raam naar beneden doe bij het omhoog komen blijft die branden. was ik vergeten te melden maar vindt dit wel raar dat dit gebeurd.

helemaal normaal. naar boven doen wisselt hij geen draden. naar beneden wel. vandaar dat de led in je lampje (die alleen brand als plus ook op plus zit) uit gaat bij het zakken.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.