Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Advies gevraagt:
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Secrifice
Ik ben in het bezit van een hgt.

Maar er is iets wat ik vreemd vind.

Overal op internet waar ik ook kijk is de auto 1165/1192 kg.

Echter staat er op het kenteken bewijs 1290?

En waarschijnlijk betaal ik ook voor 1290 kg... Dus dat zou best wat schelen....

Is het slim om hier over te bellen? Of kan de auto ook 1290 kg wegen?
ZeroY
Goeie vraag. Ik snap daar ook niet veel van. De Brava 1.6 bijv. weegt volgens rdw 1130 en volgens de specs van autoweek bijv. en andere sites 1060, om maar een voorbeeld te noemen.

Waarschijnlijk betaal je idd voor het hoogste gewicht. Is eenvoudig na te kijken, HIER bijvoorbeeld.
BravoUser
Dat verschil in gewicht zit hem in het volgende....

MK1 Lichtere motor
MK2 Zwaardere motor

En niet te vergeten de...
Accesiores, zoals:

Trekhaak
Schuif/Kanteldak
Lederen bekleding
"Zicht Pakket" = Koplampsproeiers/Stoelverwarming
Electr. Stoelverstelling
En alles wat ik vergeten ben...weegt toch aardig wat denk ik zo..!!

Maar dan ook nog...heb je een geimporteerde auto..!!
Volgens mij worden die gewogen bij de toelating in nederland bij de rdw ??!!??..als er een aantal papieren ontbreken.
Of ze hebben de verkeerde (dus MK2..terwijl je MK1 hebt) ingevoerd..daarbij opgeteld de acc.

Succes ermee iig.

Maar denk dat je weinig kans maakt met de orginele papieren...en hooguit 85kg verschil.. nosmile.gif

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Secrifice
QUOTE (ZeroY @ Feb 4 2008, 15:01) *
Goeie vraag. Ik snap daar ook niet veel van. De Brava 1.6 bijv. weegt volgens rdw 1130 en volgens de specs van autoweek bijv. en andere sites 1060, om maar een voorbeeld te noemen.

Waarschijnlijk betaal je idd voor het hoogste gewicht. Is eenvoudig na te kijken, HIER bijvoorbeeld.

Ja ik snap er ook de balen van!! Ik ga er ook ffies over bellen denk ik want het scheelt toch 20 euri per kwartaal. En ik vind dat toch best een hoop geld smile.gif . helemaal op jaar basis.
Secrifice
@bravo user:

Ik heb een MK 1 en hij is inderdaad ingevoerd uit duitsland.

De vele extra's heb ik niet. Behalve Airco.

Dus sja ik ga denk ik navraag doen bij het RDW. misschien dat ze hem na kunnen wegen want het klopt niet zoals ik het zo zie op internet.

smile.gif
tamael^
QUOTE (Secrifice @ Feb 4 2008, 15:53) *
@bravo user:

Ik heb een MK 1 en hij is inderdaad ingevoerd uit duitsland.

De vele extra's heb ik niet. Behalve Airco.

Dus sja ik ga denk ik navraag doen bij het RDW. misschien dat ze hem na kunnen wegen want het klopt niet zoals ik het zo zie op internet.

smile.gif

vergeet het meergewicht van de airco niet. die kan zo 50 tot 100 kilo bij het gewicht van je auto optellen. condensor, verdamper, leidingwerk, filter/droger en compressor niet te vergeten.

tamael
GeMiNi
Mijne is ook ingevoerd en bij keuring gewogen, het gemeten gewicht is op kenteken gezet en daar betaal je de belasting voor. Als Fiat een nieuwe auto in Nederland brengt brengen ze per motor het lichtste model met de minste opties mee en vragen daar de goedkeuring voor aan. Als de boel dan geregeld is word elke auto in nederland met deze goedkeuring toegelaten.
Gwboes
Ik heb laatst hier ok iemand over gevraagd en die zij dat het lag aan de manier van wegen, de mk1 is gewogen rijklaar (met brandstof en zo) terwijl de mk2 leeg gewogen werd. en dat scheelt zo nogal een paar kilotjes. en helaas gaat het RDW van het gewicht gemeten bij de introductie.
tamael^
QUOTE (Gwboes @ Feb 4 2008, 18:58) *
Ik heb laatst hier ok iemand over gevraagd en die zij dat het lag aan de manier van wegen, de mk1 is gewogen rijklaar (met brandstof en zo) terwijl de mk2 leeg gewogen werd. en dat scheelt zo nogal een paar kilotjes. en helaas gaat het RDW van het gewicht gemeten bij de introductie.

er blijkt btw iets veranderd aan de manier van wegen. ik heb met mijn TD ook zoiets maar dan de andere kant op. mijne is volgens oud systeem gewogen. zonder brandstof en zonder reserve band. auto's van een maand later volgens nieuw systeem.

bij mij is het verschil gewoon 60 kilo. en ik zit aan de goede kant. (scheelt mij gewoon een boel per maand)

tamael
Secrifice
Ik heb het RDW gebeld en ik moet een afspraak maken dan gaan ze het nakijken voor me. Dus dat ga ik van de week even doen. Het kost gelukkig niks extra smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.