Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo Diesel
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
teedee
Hello folks,

Mijn Fiat bravo JTD 105 heeft enkele problemekes:

- Mijn antenne is afgebroken in de carwash (eigen stomme schuld - vergeten tegen dak te drukken), kan iemand mij helpen een nieuwe antenne te vinden tegen een schappelijke prijs?

- veel erger vrees ik:
bij optrekken geeft hij veel rook bij een warmere motor. Hij heeft dan ook de neiging om in te houden (dit stopt wanneer ik eens "doorduw") Ik hoef dan zeker niet veel gas te geven, maar ik zet dan wel mijn acheterligger in een mistgordijn. Fiat is altijd goed onderhouden, nooit gekke dingen mee gedaan, nu 140.000 km - BJ 2000)

en bij bochtenwerk geeft hij een krakend/rammelend geluid. de ophanging/schijfremmen/... zijn gecontroleerd, maar dit zou in orde zijn. Hij geeft dit geluid meestal bij een lagere snelheid en enkel aan de rechterzijde.

Kan iemand advies/raad geven?
Rayman19876
QUOTE (teedee @ Jan 24 2008, 22:15) *
Hello folks,

Mijn Fiat bravo JTD 105 heeft enkele problemekes:

- Mijn antenne is afgebroken in de carwash (eigen stomme schuld - vergeten tegen dak te drukken), kan iemand mij helpen een nieuwe antenne te vinden tegen een schappelijke prijs?

- veel erger vrees ik:
bij optrekken geeft hij veel rook bij een warmere motor. Hij heeft dan ook de neiging om in te houden (dit stopt wanneer ik eens "doorduw") Ik hoef dan zeker niet veel gas te geven, maar ik zet dan wel mijn acheterligger in een mistgordijn. Fiat is altijd goed onderhouden, nooit gekke dingen mee gedaan, nu 140.000 km - BJ 2000)

en bij bochtenwerk geeft hij een krakend/rammelend geluid. de ophanging/schijfremmen/... zijn gecontroleerd, maar dit zou in orde zijn. Hij geeft dit geluid meestal bij een lagere snelheid en enkel aan de rechterzijde.

Kan iemand advies/raad geven?

Dat rammelende geluid kan een wiellager zijn(heb ik ook gehad, weet niet of dit hetzelfde is maar zou kunnen). Weet niet of je wiel aan die kant speling heeft. Anders moet de fusee aan de rechterkant ff nagekeken worden.

Met de rest zullen anderen je mee moeten helpen.

MVG Raymond
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Jan 24 2008, 22:59) *
Dat rammelende geluid kan een wiellager zijn(heb ik ook gehad, weet niet of dit hetzelfde is maar zou kunnen). Weet niet of je wiel aan die kant speling heeft. Anders moet de fusee aan de rechterkant ff nagekeken worden.

Met de rest zullen anderen je mee moeten helpen.

MVG Raymond

Erm, zou het een draagarm of een veerpoot kunnen zijn? lijkt mij meer. omdat een wiellager normaal ook goed merkbaar is wanneer die sneller gaat.

wat betreft de rookpluim, als die echt zwart/blauw is zou je eens kunnen kijken of er veel olie en troep in je lucht inlaat na de turbo zit. als het schoon is kan het de servo zijn die de schoepen versteld of een elektronica probleem zijn.

ik zelf vermoed dat er iets met die schoepen verstelling is. wil soms vast gaan zitten bij te rustig rijden. als het niet los wil zal er door een profesioneel naar gekeken moeten worden. in het ergste geval een andere turbo. als je het zelf kan valt het mee maar als je het moet laten doen ben ik bang dat het zeer gaat doen in je portemonnee.

sterkte iig,

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.