MainMan
Mar 20 2004, 19:11
hello mensen,
ik wil mijn schokdempers vervangen.
heeft iemand die eerder gedaan, en weten jullie welke type goed zijn.
er zijn verschillende soorten maar ja hoe lang gaan ze mee?
graag informatie.
Jay.
BELLEZZA ITALIANA
Mar 21 2004, 09:31
als je toch je dempers gaat vervangen waarom dan gelijkniet verlagen :?: :?:
ik heb een set van fk compleet met veren en dempers voor 310 eurie
moet er alleen nog onder :cry:
zou ik vandaag doen maar moet er morgen en overmorgen mee naar werk duzzz geen tijd om eerst uit te lijnen voor ik ga rijden :evil:
maar het eerste weekend van april ga ik verlagen en dan maak ik er wel
een
howto van
kijk even bij vraag en aanbod, daar staat geloof ik nog een hele mooie set te koop
http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php...27d8ea79cb650a1
gr. Bob
MainMan
Mar 21 2004, 14:11
hey Bravar,
jij het over fk compleet set? die jou 310 euros had gekost? gaat om alle vier schokdempers? waar heb je ze vandaan gehaald
kan je me meer daarover vertellen?
gaat het om de veren en de dempers?
over verlagen gesproken, een vriend van mij had zijn auto laten verlagen (door andere schokdempers: veren en dempers) te vervangen. maar nu voelt de auto zwaarder aan, je moet meer kracht geven om de auto vooruit te krijgen dan voorheen. was geen leuk gevoel man. zijn jullie bekend hiermee?
MainMan
TheLizard
Mar 21 2004, 17:38
je ken ook bij hespo een setje apex dempers + veren laten monteren
heb ik paar dagen terug ook gedaan en het bevalt prima
de verlaging is 4 cm en de prijs (inclusief monteren en uitlijnen) is 525 euro
bravo tijntje
Mar 21 2004, 17:46
Ik heb mijn schokbrekers laten vervangen bij de kwikfit. die zijn over het algemeen de goedkoopste. En het voordeel is dat je er gewoon op kunt wachten. een klein halfuurtje en je rijd weer naar buiten met nieuwe. Ik geloof dsat ik voor 2 schokbrekers iets van <150 euro kwijt was met montage en al. Het waren de schokbreker aan de achterkant.
Merk van de schokbrekers weet ik niet. Ze vroegen alleen voor welk model auto er besteld moest worden.
Greets,
Martijn.
TheLizard
Mar 21 2004, 18:17
QUOTE (bravo tijntje)
Ik heb mijn schokbrekers laten vervangen bij de kwikfit. die zijn over het algemeen de goedkoopste. En het voordeel is dat je er gewoon op kunt wachten. een klein halfuurtje en je rijd weer naar buiten met nieuwe. Ik geloof dsat ik voor 2 schokbrekers iets van <150 euro kwijt was met montage en al. Het waren de schokbreker aan de achterkant.
Merk van de schokbrekers weet ik niet. Ze vroegen alleen voor welk model auto er besteld moest worden.
Greets,
Martijn.
de voorkant zijn ze volgens mij langer mee bezig en zal dus ook wel iets duurder zijn
volgens mij ben je met de voorkant alleen langer bezig als je nieuwe veren om je oude schokdempers gaat doen, deze moeten volgens mij worden ingeperst met een speciale tang voordat ze op de schokdemper kunnen.
als je schokdempers koopt compleet met veren er op gemonteerd heb je hier dus geen last van en gaan ze naar mijn weten net zo snel (of langzaam) als de achterste schokdempers.
greets Bob
TheLizard
Mar 21 2004, 19:43
QUOTE (TD-Abarth)
volgens mij ben je met de voorkant alleen langer bezig als je nieuwe veren om je oude schokdempers gaat doen, deze moeten volgens mij worden ingeperst met een speciale tang voordat ze op de schokdemper kunnen.
als je schokdempers koopt compleet met veren er op gemonteerd heb je hier dus geen last van en gaan ze naar mijn weten net zo snel (of langzaam) als de achterste schokdempers.
greets Bob
ik had nieuwe dempers én veren maar hij moest evengoed de veren op de schokdemper monteren
Al met al is hij ongeveer 2 1/2 uur bezig geweest, 1 uurtje achter en anderhalf uur voor
Slider
Mar 21 2004, 22:14
Ik heb ze laatst door de Fiat Dealer laten vervangen aan de voorzijde:
Zie dit topic :arrow:
http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=786
MainMan
Mar 21 2004, 23:13
hey Slider,
Onderhoud: Vervanging schokbrekers voorzijde
Verrichte werkzaamheden: Onderdeelnummer: Prijs:
Voorschokbrekers, 0046407181, € 68,61 (2 stuks)
ruitenwisser achter, 0007781640, € 22.25
klein materiaal, € 3,96
Arbeidsloon: Tijd: Prijs:
Voorschokbrekers vern., 1.30 € 73,45
Ruitenwisser achter vern., 0.10 € 5,65
Totaal:
€ 242,53
€ 46,08 (BTW)
-------------------- +
€ 288,61
Reparatie laten doen bij:
Fiat Dealer Kuijer
Plesmanstraat 30
3905KZ Veenendaal
0318-512536
Hey Slider,
Het bovenzijde nota is van jou.
mijn vraag ging om het vervangen van de schokdempers voorin. het heeft je dus € 68,61 (2 stuks) + € 73,45 (arbeidsloon gekost) gekost bij de fiat dealer of heb ik het verkeerd?
Is dat de van de nieuwe schokdempers inclusief de montage of hoe zit het?
weet je toevallig ook welke type schokdempers het zijn.
Mainmain
Slider
Mar 21 2004, 23:18
Klopt helemaal. Dat zijn de prijzen. Dit is inclusief het overzetten van de veren he. De hele demper wordt dan in een klem gezet en de veren worden dan overgezet op de nieuwe schokbreker en het hele zooitje gaat weer terug. Het zijn originele schokbrekers die Fiat standaard onder de Bravo zet. Welk merk dat precies is zou ik niet weten, dan zou ik morgen even voor je moeten kijken.
MainMan
Mar 21 2004, 23:19
Prijsopgave zodat ik weet waar ik het het beste kan laten doen.
Hoeveel had het jullie gekost?
prijs van de schokdempers? voor of achter of beide?
prijs van de montage?
is het gemonteerd bij de fiat of wat?
MainMan
BELLEZZA ITALIANA
Mar 22 2004, 18:05
@mainman
ik heb een complete set van fk
dit houd dus in 4 dempers en 4 veren rondom -4cm
ik heb ze bij
NL POWER in zwolle gekocht
hun zijn over het algemeen het goedkoopst in diverse goede merken
ze doen ook aan verzending en hebben ook een website
nu weet ik alleen niet of het nu .... .nl of .com is moet je maar ff proberen
ik kijk hier eigenlijk nooit omdat ik gewoon naar de winkel ga
ohja hoeveel lager was die wagen van je vriend gegaan dan :?:
want bij "hoge" verlagingen krijg je problemen met je aandrijfassen :?
MainMan
Mar 22 2004, 23:26
hey hey,
Ik weet niet hoeveel cm die auto van die vriend van me verlaagt.
Hij had het bij een garage laten doen, andere veren enzovoort gezet.
Ik zal hem vragen als ik hem spreek.
Hij moet meer kracht uitoefenen om de auto vooruit te krijgen dan voorheen vertelde hij.
Voor de mensen die hun auto hebben verlaagd, hebben jullie ook dit ervaren of wat?
MainMan
Slider
Mar 23 2004, 00:13
A.u.b wel ontopic blijven.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.