Help - Search - Members - Calendar
Full Version: km teller verlichting+radio vraagje
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MWSMarea
het plaatje van mijn digitale kilometerteller in mijn marea is niet meer verlicht, dus in het donker kan ik mijn kilometerstand niet zien.

Waar ligt dit aan? kan dit een zekering zijn of iets anders? Voor de rest doet alle verlichting het wel in het dashboard.

gegroet,

mwsmarea
Dark angel
Dat stukje van het dashboard heb ik nog nooit opengehad, dus ik weet niet of er afzonderlijke zekeringen zijn voor die lampjes maar dat lijkt me niet.

Lijkt me dus gewoon een defect lampje, maar zoals ik al zei, ik weet niet precies hoe het dashboard er van binnen uit ziet.
MWSMarea
QUOTE (Dark angel @ Jan 17 2008, 16:08) *
Dat stukje van het dashboard heb ik nog nooit opengehad, dus ik weet niet of er afzonderlijke zekeringen zijn voor die lampjes maar dat lijkt me niet.

Lijkt me dus gewoon een defect lampje, maar zoals ik al zei, ik weet niet precies hoe het dashboard er van binnen uit ziet.

dus dat wordt dan alles openmaken, en lampjes verwisselen. Dat zal wat gaan kosten als ik dat door een garage laat doen. Ik kan het dan beter zo laten, het is me al een keer overkomen dat ik bij een ex-auto het dashboard open moest laten maken omdat er iets niet goed zat, en als alles dan weer dicht is gemaakt blijf je dat altijd zien, want er zal dan speling op verschillende delen blijven zitten, want je krijgt het nooit meer zo goed terug als dat het fabriek-af zat. En dan heb ik het ook nog niet eens over de krassen en opengerukte delen waardoor er inkepingen te zien zijn, en dan rij je pas écht in een tweede-hands auto. En bij de dealer zeggen ze dan: "ja meneer, hetzelfde opengemaakte cadeautje krijg je nooit meer zo mooi op dezelfde manier terugverpakt".. dan maar liever naar de echte expert denk je dan, maar dat was ook de echte expert...

Maar ik hoef mijn km-stand niet constant te zien, want het word toch alleen maar meer en meer.. en dat weet ik loser.gif

Ik heb in ieder geval mijn origine fiat inbouw-Radio AD 182 H4 met cd-speler (dus zonder cassette) geleverd gekregen.

Ik ben er heel lang op zoek naar geweest, en uiteindelijk heb ik 'm op ebay gevonden helemaal in griekenland.

Nu ben ik toch benieuwd: zijn deze radio's maar heel zelden standaard geleverd? wie weet dat toevallig? Want je komt ze haast nergens tegen. En de prijs liep ook heel hoog op, want hij was zo gewild. Die dingen brengen pas geld op joh!! Maar ik heb 'm gelukkig cheer.gif

greetzz
SynPower
Zo'n moeilijk is dat niet hoor.
Bij mijn Bravo heb ik binnen een kwartier e.d. lampje verwisseld.
Alleen de ombouw van de cockpit zelf krijg je lastig achter het stuur vandaan, maar is een kwestie van het ding ff goed draaien totdat ie er net achteruit past.
En je krijgt het echt wel netjes terug gezet, zo lang je de boel niet gaat lopen forceren of idd krassen gaat maken met een schroevendraaier. Maar dat heb je zelf in de hand lijkt me.

Ik zou gewoon ff kijken.
Dilirium
QUOTE (SynPower @ Jan 17 2008, 18:31) *
Zo'n moeilijk is dat niet hoor.
Bij mijn Bravo heb ik binnen een kwartier e.d. lampje verwisseld.
Alleen de ombouw van de cockpit zelf krijg je lastig achter het stuur vandaan, maar is een kwestie van het ding ff goed draaien totdat ie er net achteruit past.
En je krijgt het echt wel netjes terug gezet, zo lang je de boel niet gaat lopen forceren of idd krassen gaat maken met een schroevendraaier. Maar dat heb je zelf in de hand lijkt me.

Ik zou gewoon ff kijken.

Idd 15 min werk.
Heb hetzelfde gehad, je lampje achter de KM teller is kapot. Ik zou ze gelijk allemaal vervangen als je het toch open hebt. Lampjes kosten 3 Euro per twee stuks als ik me niet vergis en zijn van het type T5, 1,2 Watt. Er gaan er een stuk of 16 in (afhankelijk van de uitvoering)
Hieronder de link met een how to:

http://www.fiatboo.co.uk/photogal/guidepics/dashbulb%20.pdf

Het gedeelte dat om het klokkenpaneel zit komt makkelijk los, maar aan de linker kant waar het luchtrooster zit klemt de sierlijst behoorlijk. Alsof er nog een schroef in zit.
met wat gepast geweld (met je hand door de zekeringkast, het luchtrooster kanaal vastpakkend) kun je de lijst lostrekken.
Let wel op dat je het met beleid doet anders trek je je lijst in stukken.

Hoop dat je er wat aan hebt.
MWSMarea
QUOTE (Dilirium @ Jan 17 2008, 18:45) *
Idd 15 min werk.
Heb hetzelfde gehad, je lampje achter de KM teller is kapot. Ik zou ze gelijk allemaal vervangen als je het toch open hebt. Lampjes kosten 3 Euro per twee stuks als ik me niet vergis en zijn van het type T5, 1,2 Watt. Er gaan er een stuk of 16 in (afhankelijk van de uitvoering)
Hieronder de link met een how to:

http://www.fiatboo.co.uk/photogal/guidepics/dashbulb%20.pdf

Het gedeelte dat om het klokkenpaneel zit komt makkelijk los, maar aan de linker kant waar het luchtrooster zit klemt de sierlijst behoorlijk. Alsof er nog een schroef in zit.
met wat gepast geweld (met je hand door de zekeringkast, het luchtrooster kanaal vastpakkend) kun je de lijst lostrekken.
Let wel op dat je het met beleid doet anders trek je je lijst in stukken.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Hee bedankt !!

Ik heb hier zeker wat aan. Ik zal het dan toch eens gaan doen van het weekend op m'n gemak.
Ik laat het wel weten of het gelukt is.
stampie
Kijk das nog eens een goeie.
Ik was er naar op zoek en ben nooit verder geweest als de omlijsting demonteren om hem te spuiten. De How to is perfect. Ik ga er ook mee aan de slag zodra ik er tijd voor heb.

Stampie
MWSMarea
oja, ff over het verhaal van de radio, het liet me niet los en ik was benieuwd en heb ik hierover wat op een hongaarse brava-club kunnen vinden.

ik begrijp dat er dus in totaal 7 verschillende type's originele inbouwradio's voor de Bravo/a + Marea geleverd zijn.

AD 182 L (1995-1998)

AD 182 H (1995-1998)

AD 182 M (1998-2000)

AD 182 H2 (1998-2000)

AD 182 M2 (2000-2001)

AD 182 H3 (2000-2001)

AD 182 H4 (2000-2001) --------> deze alleen met cd speler geleverd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.