Hallo Allemaal,
Ik heb even een vraagje over de auto van m'n vriendin. Een Fiat Punto 1.7 TD uit november 1997. Ik weet het het is geen bravo / brava of marea maar misschien kan iemand me toch even verder helpen.
Het probleem is het volgende: Als de auto gestart wordt gaat soms het olie lampje gelijk uit (niets aan de hand dus), Maar het gebeurt ook regelmatig dat dan het olielampje blijft branden en even later uit gaat. (varierend van 5 tot 30 seconde tijd voor het lampje uit gaat.)
Maar nu het echt vreemde. Soms als het olie lampje brand en je rijdt weg terwijl hij brand werkt de rembekrachtiger niet. Als dan het olie lampje uitgaat werkt ook de rembekrachtiger weer.
Wat heb ik tot nu toe gedaan. Als eerst natuurlijk het olie pijl gecontroleerd. Nu heb ik ook om er zeker van te zijn dat het niet de olie is de auto een beurt gegeven met een nieuw olie filter met dunnere olie gebruikt. (ook natuurlijk diesel en lucht filter). Ook heb ik de remvloeistof gecontroleerd of eze op pijl is. Ook hier kan ik niets vreemds ontdekken. En als deze te laag staat gaat volgens mij het handrem lampje branden ipv het olie lampje. toch?
Heeft iemand enig iedee waar ik dit zou moeten zoeken???
Alvast bedankt voor al jullie hulp.
Greetz.