Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bestuurdersstoel vervangen: wie weet raad?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Mean Green
Hallo,

Omdat ik nog wel een paar jaar door wil rijden in mijn Marea probeer ik de laatste 'irritante' dingetjes eruit te halen. Eén daarvan is de rugleuning van de bestuurdersstoel, die een beetje schuin naar rechtsachteren staat. Wie kan me antwoord geven op 1 of meer van de volgende vragen?
  1. Is het mogelijk om de rugleuning van de huidige stoel op een of andere manier 'recht te zetten'? Zo ja, hoe?
  2. Zo nee, weet iemand hoe ik mijn huidige stoel eruit kan halen?
  3. Hoe groot is de kans dat ik op de sloop een goeie bestuurderstoel kan vinden? Ik heb geen zijbags maar wel in hoogte verstelbare stoel.
  4. Is de bekleding eventueel over te zetten van mijn stoel naar een andere stoel? Zo ja, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen, ik kijk er wel een beetje tegenop om eraan te beginnen maar het zou erg mooi zijn als het gefixt kon worden.

Groeten en alvast bedankt,

Frank
lionheart
ik heb no een originele bravostoel.
en valt die leuning dan niet niet te verstellen doormiddel van een stelknop?
Kees
Ik heb toen ook de bekleding van mijn 2 voorstoelen overgezet, was eigenlijk m'n laatste optie.

Wou eerst proberen om ook mijn stoel recht te buigen.

Maar als ik van te voren wist dat het bekleding omzetten zo makkelijk was, had ik dat meteen gedaan.
stelt eigenlijk niet veel voor. thumbsup.gif

2 stoelen = ongeveer 20 a 30 min. werk
GeMiNi
De stoel rechtzetten kan je vergeten, ik heb het 3 maanden lang elke keer recht getrokken totdatde boel echt kapot was. Het is heel dun plaatmateriaal en dat is gewoon op(metaalmoeheid), daar kan je niks meer mee. Een andere stoel vinden is niet echt een groot probleem. Weet alleen niet welke bekleding je hebt, over het algemeen zitten is de grijze bekleding goed te krijgen.
Om de stoel eruit te halen moet je de stoel op de voorste stand zetten en de 2 achterste bouten losdraaien, dan de stoel op de achterste stand zetten en de 2 voorste bouten eruit halen. Dan pak je de stoel er zo uit. Als je een andere stoel hebt gevonden, ik neem aan dat die van een Brava ook passen zit het hoogte verstellingsysteem er ook gewoon onder en kan je het hele spulletje zo weer inbouwen. Stelt weinig voor.
Mean Green
Bedankt voor jullie reacties!
@Kees: Wat bedoel je met de bekleding omgezet? Het lijkt alsof er een stukje mist van jouw verhaal? Heb je de stoelen vervangen? Hoe haal je de bekleding los?
@Gemini: Bedankt voor je tips. Ik hoop dat een eventuele andere voorstoel wel recht is en niet teveel doorgezakt. Anders moet ik 2 stoelen kopen, 1 bestuurdersstoel voor het frame met de verstelknop aan de goede kant, en 1 passagiersstoel voor de kussens.

Weet iemand nog een goede sloperij in het midden van het land? Of moet ik het via internet proberen? Wat zijn jullie ervaringen?

Dit is trouwens mijn bekleding (soort donkerblauw/grijs):

Groeten,
Frank
Kees
Ik had eerst standaard stoffen bekleding in m'n bravo,

Toen vond ik op de sloop een andere Bravo (flink ongeluk gehad) met leren bekleding erin.

Toen ik het stoffen bekleding eruit had en het leren erin wilde zetten bleek
dat de bestuurders stoel scheef stond, en de bijrijdersstoel kon niet meer om klappen.

Die stoelen zijn door het ongeluk helemaal uit z'n fatsoen gerukt, waarschijnlijk ook door de klap
die hij dan van de veiligheidsriem krijgt. dus de bodemplaat was aan de rechterkant omhoog getrokken zeg maar.

en toen heb ik mijn stoffen stoelen die nog goed waren gebruikt en daar het leer overheen getrokken:

Hoe het precies allemaal vast weet zo uit mijn hoofd nie meer.

Maar het 'zit' gedeelte zit gewoon op het bodemplaat gedrukt,

De rug leuning zit er gewoon simpel over heen geschroven en dan met die zwarte plastic strip die je
onder op het 2e plaatje ziet, vast geklikt aan en de zitting, zodat ze elkaar op de plek houden ( yawnee.gif begrijp je het nog?)
Ook zat het aan de binnekant met 2 touwtjes vast, zodat ie niet zou gaan opstropen.

hoop dat ut wat duidelijker is thumbsup.gif
Mean Green
Bedankt Kees, heel duidelijk. Dit geeft me weer wat hoop smile.gif Nu nog 2 goeie stoelen vinden.

Groeten,
Frank
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.